Slovenski poduzetnik preusmjerio brodove iz Kopra u Rijeku

Luci Rijeka posao s bananama ako postane sponzor NK Olimpija iz Ljubljane

Darko Pajić

Za desetak dana u riječku luku u kontejnerima će stići prva količina tereta, a budućnost ovog posla ovisit će i o spremnosti Luke Rijeka da sponzorira slovenskog nogometnog prvoligaša Olimpiju iz Ljubljane



RIJEKA Iz Kopra bi prema Rijeci uskoro trebala skrenuti prva količina banana, a Luka Rijeka bi doista uskoro mogla postati sponzor Nogometnog kluba Olimpija. Ovaj scenarij još uvijek nije sasvim siguran, ali se pregovori između Luke Rijeka i Izeta Rastodera, koji spada među najveće trgovce bananama u svijetu, odvijaju u dobrom smjeru.


Dogovorena je prva količina tereta, koji bi trebao stići za desetak dana u riječku luku u kontejnerima. Ta prva pošiljka svojevrsni je test kvalitete, efikasnosti i cijena usluga na riječkom prometnom pravcu, a ovisno o rezultatima i daljnjim pregovorima, u Rijeku bi trebali redovito stizati kontejneri i brodovi s bananama, koje spadaju u visoko prihodovnu vrstu tereta za svaku luku, pa tako i riječku.



Od početka ove godine na terminalu za rasute terete u Bakru pretovareno je oko 110.000 tona tereta, čime je premašena polovica ukupnog tereta iz prošle godine. Ukoliko se zna da je upravo terminal u Bakru prošle godine bio najveći problem riječke luke, jer veći dio godine nije bilo brodova, ovaj rezultat dobra je najava preokreta negativnog trenda. Neslužbeno se najavljuju i ugovori s novim partnerima, što znači da bi do kraja ove godine terminal u Bakru trebao donijeti višestruko veći teret od prošlogodišnjeg.





Probni teret


Sve to događa se nakon što je Rastoder, koji ujedno obnaša i dužnost predsjednika i financijera slovenskog nogometnog prvoligaša Olimpije, zatražio od Luke Kopar da bude sponzor njegovog kluba ili će u suprotnom teret preusmjeriti prema Rijeci. U slovenskim medijima je priča dobila nemali publicitet i pokazalo se kao problem što Luka Kopar sponzorira Nogometni klub Kopar, dok za Rastoderovu Olimpiju nemaju sluha. Ovaj pomalo neobičan nogometno-lučki posao trebao bi biti nastavljen dodatnim razgovorima i to na utakmici Rijeka – Dinamo danas na Kantridi, gdje bi trebao doći i Izet Rastoder.

Predsjednik Uprave Luke Rijeka Vedran Devčić cijelu priču prvenstveno vidi kao priliku za dobar posao, ali isto tako ne bježi od mogućnosti sponzoriranja Olimpije, što bi bio svojevrsni presedan za riječku luku, koja nikada ranije nije pomagala sport u drugoj državi.


– Mi smo još uvijek u pregovorima. Dogovoreno je da uskoro u Rijeku dolazi prvi, nazovimo ga probni teret. Nije riječ o nekoj velikoj količini kontejnera. Oni će ići na različite krajnje destinacije preko Rijeke i tu naš partner želi u praksi vidjeti uvjete na riječkom prometnom pravcu. Luka Rijeka može ponuditi konkurentan i jednako kvalitetan servis kao i konkurentske luke, što je dijelom zasluga činjenice da je Hrvatska postala članica Europske unije. Isto tako nam je važno privući teret, koji nosi dobar prihod i pokazati svim potencijalnim partnerima da trebaju razmisliti o Luci Rijeka kao ozbiljnoj alternativi.


Marketinški potez


Što se tiče sponzorstva za NK Olimpiju, to nije tema o kojoj ne bismo mogli razgovarati. Ukoliko je komercijalna vrijednost posla toliko značajna za nas, a sigurno može biti, moguće je da uđemo u neki oblik marketinškog odnosa preko NK Olimpije. O kojem bi se eventualno iznosu radilo doista ne mogu reći, prethodno ipak treba finalizirati pregovore oko akvizicije tereta, ističe Devčić.


Na pitanje nije li nelogično da Luka Rijeka postane sponzor slovenskog prvoligaša, dok istovremeno ne izdvaja ni jednu lipu za NK Rijeku, predjednik Uprave Luke priznaje kako takva kritika ima svoju logiku.


– Bilo bi sjajno jednog dana na dresovima NK Rijeke vidjeti natpis Port of Rijeka, jer bi to bio dobar marketinški potez. Pogotovo ako će NK Rijeka ostvarivati rezultate na razini prošle godine. Ukoliko se plasman u Europsku ligu ponovi pretpostavljam da će biti prilično veliki interes i gužva za sponzore u NK Rijeci, zaključuje Devčić, koji se zbog moguće suradnje sa Rastoderom našao u neobičnoj poziciji poželjnog poslovnog partnera, ali i sponzora Olimpije.


Prethodno će ipak biti ključno dokazati kvalitetu servisa u Rijeci u svakom detalju transporta banana, cijene, brzine i efikasnosti svih službi, pretovara, carine, cesta, željeznice i svega ostalog što čini lanac na riječkom prometnom pravcu.