Kontroverzni projekt

Lista za Rijeku i Unija Kvarnera: Plutajući LNG terminal predstavlja opasan eksperiment

Darko Pajić

Vedran Kružić i Danko Švorinić / Foto: M. GRACIN

Vedran Kružić i Danko Švorinić / Foto: M. GRACIN

Žurba hrvatske Vlade samo je odraz nestrpljivosti SAD-a, čiji je interes da postanu što prije dobavljači, a ne da investiraju u terminal o čemu je donesena politička odluka, rekao je Kružić



RIJEKA Apsolutno je neprihvatljivo da se ovako veliki strateški projekt kao što je LNG terminal provodi bez suglasnosti, komunikacije i suradnje s lokalnom zajednicom, da se nigdje ne predviđa nikakvo obeštećenje za Općinu Omišalj i Primorsko-goransku županiju, kao i da nema predviđenog povezivanja LNG terminala s potrošačima na Kvarneru kao što je termoelektrana na Urinju, hladnjače ili klimatski sustavi u hotelskoj industriji.


Predstavnici Vlade i PGŽ-a trebaju sjesti i razgovarati te pokušati pronaći rješenje, koje će zadovoljiti svih, a prostora za dogovor ima, jer ovdje nije riječ o ultimativnom protivljenju LNG-u već protivljenju ovako zamišljenom projektu, kazao je predsjednik Liste za Rijeku i vijećnik Grada Rijeke Danko Švorinić na konferenciji za novinare, koja je održana zajedno s predstavnicima Unije Kvarnera na temu projekta izgradnje plutajućeg LNG terminala na otoku Krku.


Švorinić je također naglasio kako od današnjeg prosvjeda protiv ovog projekta očekuje dobar odaziv građana i jasnu poruku hrvatskoj Vladi, a ako Vlada zahtjeve ne uvaži najavio je i akcije građanskog neposluha zbog plutajućeg LNG terminala.




Programski koordinator Unije Kvarnera i vijećnik Grada Opatije Vedran Kružić naglasio je kako projekt izgradnje kopnenog LNG terminala donosi značajnu ekonomsku korist Hrvatskoj te naveo da je bila predviđena investicija od 500 milijuna eura od čega je 200 milijuna eura trebala odraditi domaća građevinska operativa sa više od 500 uposlenih radnika. Uz veliki doprinos lokalnom razvoju kopneni LNG terminal je trebao doprinijeti i povećanju hrvatskog BDP-a za 0,5 posto.


– Ovakvi efekti izostaju kod plutajućeg LNG terminala, koji zbog toga nema ni ekonomsku ni ekološku korist za ovu regiju. Vlada i zagovornici projekta pokušavaju poručiti kako je plutajući terminal samo prva faza projekta, ali tome ne treba vjerovati, jer imamo brojne primjere projekata koji nikada nisu dočekali drugu fazu. Ne znamo ni odgovor treba li dolazak ukapljenog plina na Krk značiti i HEP-ovo priključenje termoelektrane na plin. Plutajući terminal predstavlja opasan eksperiment, koji bi se itekako mogao osjetiti na plažama Krka i Kvarnera, te narušiti vizuru Krka.


Žurba hrvatske Vlade samo je odraz nestrpljivosti SAD-a, čiji je interes da postanu što prije dobavljači, a ne da investiraju u terminal o čemu je donesena politička odluka. Kvarner je turistički previše važan i stoga moramo reći NE plutajućem terminalu, a razvoj Kvarnera regionalno specijalizirati kao što su učinile neke od najbogatijih regija u Europi, npr Katalonija, Baskija ili Reggio Emilia, kazao je Kružić i pozvao sve građane i simpatizere da se u što većem broju odazovu na subotnji prosvjed.