Javni prijevoznik u teškoćama

Lista za Rijeku: ‘Dolaskom Željka Smojvera intenzivirali su se problemi Autotroleja’

Damir Cupać

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

U Listi za Rijeku predlažu i listu mjera za spas Autotroleja



RIJEKA – Predrag Miletić i Milan Popadić iz Liste za Rijeku uvjereni su da su problemi Komunalnog društva Autotrolej nešto što traje dugi niz godina, ali su se intenzivirali dolaskom Željka Smojvera na mjesto direktora kompanije.


– Dakle čovjeka bez nekog posebnog iskustva u branši koja ima određene specifičnosti. Upravo je u njegovom mandatu donesen niz krivih odluka koje su utjecale na današnje stanje. Prostorno planiranje Odjela gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem nije stručno analizirano kada je riječ o poslovanju Autotroleja.


Odustalo se od tipizacije voznog parka – MAN, Mercedes, Iveco – što je osnovni preduvjet za uspješnu ekonomiku poslovanja. Posebice se to odražava na održavanje voznog parka. Došlo je do promjene načina i vođenja održavanja voznog parka na način da se to »outsourca« čime se dovodi u pitanje kvaliteta izvršenih radova, osposobljenost i educiranost djelatnika, opremljenost radionica širina obuhvata kao i primjena inovativnih rješenja. Kriva je primjena načina vođenja javne nabave što je rezultiralo praznim skladištem rezervnih dijelova.




Tako nema osnovnih dijelova za vršenje najjednostavnijih servisa, već se oni naručuju dan ili dva prije predviđenih zahvata. Kod malo većih zahvata, autobusi znaju biti izvan funkcije po nekoliko mjeseci. Potpuno je zapostavljena politika ljudskih resursa, ocijenili su u Listi za Rijeku.


Oni upozoravaju da dok uprava društva skraćuje ili ukida linije, smanjuje broj polazaka gradskih autobusa i muku muči s nedovoljnim brojem vozača, Autotrolej obavlja usluge komercijalnog prijevoza na otoku Pagu.


U Listi za Rijeku predlažu i mjere za spas Autotroleja.


– Nužno je imenovanje sanacijskog upravitelja kojemu bi zadatak trebao biti izrada programa radi uspostave tehničkih i financijskih riješenja kao i rješenja ljudskih resursa, a koja bi za cilj trebala imati prevladavanje sadašnje vrlo složene situacije u društvu, uključivanje članova svih političkih opcija u nadzorna tijela društva u cilju kontrole provedbe zacrtanih programa rješenja, zadanih rokova kao i praćenje financijskih tijekova, raspisivanje koncesije ili javne nabave za kompanije koje mogu svojim resursima osigurati punjenje i opremanje skladišta rezervnih dijelova, izrada projekta financijske uštede poslovanja društva, odvajanjem poslovanja gradskog i međugradskog prijevoza putnika, stimulacija korištenja javnog prijevoza u odnosu na osobne automobile prilikom dolaska u centar grada te postupan prelazak na autobuse na struju, zaključili su u Listi za Rijeku.