Privremeni direktori

Kirigin i Smojver vraćaju se u Energo i Rijeka plus, najvažnije pitanje je tko preuzima Poslovne sustave

Damir Cupać

Sanjin Kirigin i Željko Smojver na jednoj od sjednica Gradskog vijeća / snimio  D. ŠKOMRLJ

Sanjin Kirigin i Željko Smojver na jednoj od sjednica Gradskog vijeća / snimio D. ŠKOMRLJ

Prema neslužbenim informacijama, jedan od novih članova Uprave bit će čovjek koji već radi u Poslovnim sustavima, dok će drugi biti čovjek koji javnosti nije toliko poznat poput bivših direktora Jadrolinije i Luke, Alana Klanca i Vedrana Devčića, koji su se spominjali u neslužbenim informacijama



Budući da je ključni trenutak reforme riječkoga komunalnog sustava bilo osnivanje dviju novih tvrtki, Poslovnih sustava i Rijeka plusa, izbor čelnih ljudi ova dva gradska poduzeća je jedan od najbitnih poteza od osnivanja. Raspisan je javni natječaj za izbor i imenovanje dva člana Uprave – direktora zaduženog za područje financija i kontrolinga i nabavu te direktora zaduženog za područje strateškog upravljanja, strateškog razvoja i zajedničke poslove. Natječaj je objavljen 24. travnja 2018. godine, a pisane prijave su se podnosile 10 dana od raspisivanja. Dio javnosti već je razriješio kadrovsku križaljku jer su krenule neslužbene informacije da će novi članovi uprave biti smijenjeni direktori Jadrolinije i Luke, Alan Klanac i Vedran Devčić. No, prema našim informacijama, ni jedan od njih neće biti zaposlen u ovoj gradskoj tvrtki. Prema neslužbenim informacijama jedan od novih članova Uprave bit će čovjek koji već radi u Poslovnim sustavima, dok će drugi biti čovjek koji javnosti nije toliko poznat poput bivših direktora Jadrolinije i Luke.


Primjeren model


Dosadašnji članovi Uprave, Sanjin Kirigin i Željko Smojver, koji su odradili početak rada tvrtke i njezino uhodavanje u radnom su odnosu u Energu i Rijeka plusu što zahtijeva njihov puni angažman.


– Formiranjem tvrtke Poslovni sustavi dogovoren je njihov angažman za obavljanje poslova članova Uprave privremeno, odnosno do završetka reorganizacije komunalnog sustava Grada Rijeke, odgovorio je riječki gradonačelnik Vojko Obersnel. To znači da će prestati dupliranje upravljačkih funkcija i da će se oni posvetiti u potpunosti Energu i Rijeka plusu. Inače, oni nisu primali plaću u Poslovnim sustavima, već naknadu i to po 2.000 kuna.




– Razlog za ovakvo rješenje leži u činjenici da su članovi uprave društva ujedno i direktori svojih matičnih društava, Energa d.o.o. i Rijeka plusa d.o.o. te plaću primaju na tim radnim mjestima. Ovakav je model ocijenjen primjerenim i racionalnim u fazi osnivanja i ustrojavanja društva, u čemu je Uprava u potpunosti ostvarila ciljeve postavljene od strane osnivača. Isto tako, članovi Uprave Poslovnih sustava nisu imali pravo na dnevnice, niti naknade za službena putovanja, kao niti pravo na povrat troškova koji se odnose na putne troškove. Također, nisu imali pravo na isplatu otpremnine, božićnice, naknade za godišnji odmor niti naknade za navršeni radni staž – navodi Obersnel.



Poslovni sustavi d.o.o. osnovani su 14. studenoga 2014. godine i ta tvrtka obavlja usluge strateškog razvoja i poslovne podrške, i to financijskih i računovodstvenih poslova, pravnih poslova, upravljanja ljudskim potencijalima, informatičkih servisa, upravljanja i održavanja imovine, zaštite na radu te poslove nabave i upravljanja zalihama za društva Autotrolej d.o.o., Čistoća d.o.o., Energo d.o.o., Kozala d.o.o. , Rijeka plus d.o.o. i Rijeka promet d.d.


– Reorganizacijom društava u vlasništvu Grada Rijeke, tražio se način na koji bi se mogla ostvariti sinergija, kombinirajući iste ili slične djelatnosti u pojedina društva. Na taj se način na jednom mjestu objedinio know-how i ekspertiza za svako pojedino područje, a grupiranje zajedničkih potpornih funkcija omogućilo je integriranje znanja i kompetencija. Da je odluka bila ispravna pokazuju ostvareni financijski rezultati za 2017. godinu u svim društvima koja su obuhvaćena reorganizacijom, uvjeren je riječki gradonačelnik Vojko Obersnel. On dodaje da se Rijeka plus d.o.o. bavi djelatnošću organiziranom kroz pet službi – Uprava, održavanje vozila, održavanje i naplata parkiranja, upravljanje tržnicama te poslovi komercijale i prodaje.


– Upravo je odvajanje komercijalnih i komunalnih sadržaja za cilj imao omogućavanje daljnjeg razvoja komercijalnih usluga, ali i povećanje troškovne transparentnosti, kao i veći fokus na core poslovanje, što u konačnici rezultira boljim standardom i uslugom za sve građane, zaključio je Obersnel. U Rijeka plusu radi 241 radnik.



Reprezentativna godina


Budući da Poslovni sustavi posluju već dvije godine, zanimalo nas je je li osnivanje te tvrtke opravdalo očekivanja.


– Prošla, 2017. godina je prva reprezentativna godina iz koje su vidljivi sinergijski učinci reorganizacije iz razloga što je to prva godina u kojoj sva obuhvaćena društva koriste uslugu Poslovnih sustava kroz cijeli period.


Prema knjigovodstvenim podacima za 2017. godinu ostvareni ukupni prihodi iznose 19.167.626 kuna, rashodi 17.281.231 kuna, a knjigovodstveni rezultat je dobit u iznosu od 1.886.395 kuna. S obzirom na obvezu plaćanja poreza na dobit, koji za 2017. godinu iznosi 478.475 kuna, ostvarena dobit nakon oporezivanja iznosi 1.407.920 kuna, izjavio je Obersnel.


Poslovni sustavi osnovani su s ciljem centralizacije potpornih funkcija čime se želi omogućuti ujednačena kvaliteta usluge za sva gradska poduzeća i izbjeći dupliranja pojedinih potpornih funkcija te se na taj način žele postaviti temelji učinkovitog uslužnog centra. U toj tvrtki zaposleno je 108 radnika.