Kontakt s vlašću

KOMUNIKACIJA SA SUGRAĐANIMA U zadnjem mandatu Obersnel odgovorio na 6.626 upita građana

Damir Cupać



RIJEKA Građani svoje probleme vole rješavati na mjestu na kojima bi se i trebali rješavati, a to je ured čovjeka koji je izabran da vodi grad. Nerijetko se događa da do naše redakcije stignu pritužbe da je teško doći do gradonačelnika pa nas je zanimalo na koji način gradska vlast komunicira s onima koji su je i izabrali.


– Komunikacija sa sugrađanima gradonačelniku je izuzetno važna i upravo zato s njima komunicira različitim komunikacijskim kanalima. S građanima tako komunicira putem elektroničke pošte, klasičnih dopisa te, ukoliko to građani zatraže, sastajući se s njima u svom uredu, a uz ove službene oblike komunikacije koristi i neformalne kanale kao što su društvene mreže. Tako velik broj upita, sugestija ili prijedloga građana dobiva upravo preko društvenih mreža te na njih odgovara u slobodno vrijeme i nastoji to činiti što češće. Isto tako, s građanima komunicira i za susreta na gradskim ulicama, najčešće na Korzu ili na gradskoj tržnici, odnosno na različitim događanjima, navodi voditeljica Kabineta gradonačelnika Doris Šajn.



U posljednjih nekoliko godina, gradonačelnik je godišnje primao prosječno oko 70 građana. Građani se gradonačelniku najčešće obraćaju radi neriješenog stambenog pitanja i zaposlenja te radi problema s imovinsko–pravnim pitanjima. Treba reći i da često problemi s kojima se građani obraćaju gradonačelniku nisu u ovlasti Grada Rijeke, zaključila je Doris Šajn.





Ona dalje pojašnjava da se gradonačelnik s građanima koji to zatraže u načelu sastaje dva puta mjesečno, a na sastanak se pozivaju osobe koje su to zatražile telefonom, klasičnom ili elektroničkom poštom, putem društvenih mreža, ponekad i dolaskom na portu zgrade gradske uprave ili u slučajnom susretu s gradonačelnikom.


– Svi upiti koji dolaze gradonačelniku službenim kanalima zaprimaju se u Kabinetu gradonačelnika, a potom gradonačelnik na upite odgovora ili pak dogovora sastanke s građanima, ovisno o željama građana i tematici s kojom mu se obraćaju. Samo u posljednje četiri godine, gradonačelnik je odgovorio na 6.626 službenih upita građana. Odgovorio je i na stotine upita putem društvenih mreža, no o tom se dijelu komunikacije ne vodi se posebna statistika. Treba reći i da razgovor s gradonačelnikom iz objektivnih razloga nije uvijek moguće realizirati u terminima planiranim za susrete s građanima stoga ponekad dolazi do duljeg čekanja na prijem, no takve se situacije nastoje izbjeći, kad god je to moguće, pojašnjava Šajn.


Gradske službe nerijetko moraju procjenjivati je li neki problem ili pritužba nešto šo treba ili ne treba rješavati po hitnom postupku.– Ukoliko je jasno da će građani morati pričekati na sastanak s gradonačelnikom, daje im se mogućnost da, ako to žele, svoj problem izlože pismenim putem na koji odgovor dobivaju, u prosjeku, unutar deset dana.