Promjena vlasništva

Jadranski pomorski servis kreće u novu fazu poslovanja: Maras prodao JPS Talijanima

Darko Pajić

Novi vlasnici JPS-a postaju tvrtka SCAFI Società di Navigazione S.p.A., koja radi u La Speziji, Savoni i luci Gioia Tauro, te tvrtka Rimorchiatori Laziali Impresa di Salvataggio e Rimorchi S.p.A, koja radi u lukama Civitavecchia, Palermo i Trapani



RIJEKA Jadranski pomorski servis više nije u većinskom vlasništvu Ante Marasa, jer je dogovorena prodaja većinskog paketa dionica JPS-a, kao i strateško partnerstvo s dvije talijanske tvrtke, koje postaju većinski vlasnici JPS-a, te od početka naredne godine i formalno preuzimaju upravljanje nad riječkom brodarskom kompanijom. Novi vlasnici JPS-a postaju tvrtka SCAFI Società di Navigazione S.p.A., koja ima razvijenu remorkersku flotu i radi u La Speziji, Savoni i luci Gioia Tauro, te tvrtka Rimorchiatori Laziali Impresa di Salvataggio e Rimorchi S.p.A, koja također ima razvijenu flotu remorkera i radi u lukama Civitavecchia, gdje se nalazi i sjedište kompanije, te u Palermu i Trapaniju.


Dugotrajni pregovori


Već do kraja ove godine uslijedit će i formalne promjene u upravljačkim tijelima JPS-a, pa bi tako novi predsjednik Uprave trebao postati Gian Paolo Russo kao predstavnik tvrtke Rimorchiatori Laziali, dok bi dužnost predsjednika Nadzornog odbora trebao preuzeti Franco Visco iz tvrtke SCAFI. Na ovaj način trebali bi biti okončani dugotrajni pregovori oko vlasničkog preuzimanja JPS-a od strane talijanskih kompanija. Direktor i vlasnik JPS-a Ante Maras potvrdio je ove informacije i kazao kako ne može komentirati poslovne detalje vezane uz nove vlasničke udjele ili njihovu vrijednost uz napomenu kako takve informacije javnosti mogu obznaniti samo novi vlasnici.


– Mogu reći da je riječ o obiteljskim tvrtkama koje se bave istim ili srodnim djelatnostima kao i JPS te imaju dugu tradiciju i veliki poslovni ugled. Tvrtka SCAFI je već surađivala sa JPS-om u vrijeme dokapitalizacije s tankerom »Ecomar«, ali su nakon toga izašli iz vlasništva u JPS-u. Pregovori su doista trajali dugo, ali prije svega zbog toga što smo željeli pronaći kvalitetne strateške partnere, a ne primarno tražiti opciju prodaje tvrtke. Uvjeren sam da smo u tome uspjeli, jer naši novi vlasnici žele razvijati posao na Jadranu i izvan njega, širiti i modernizirati flotu. Flota JPS-a sada postaje dio flote u kojoj se ukupno nalazi oko 70 brodova, te ćemo biti daleko spremniji odgovoriti poslovnim izazovima u budućnosti. Poslovanje uz visoku razinu socijalne osjetljivosti je standard talijanskih partnera i bit će primijenjeno i u JPS-u. Svi djelatnici zaposleni u JPS-u ostaju na svojim radnim mjestima tako da neće biti nikakvih promjena kad je riječ o broju zaposlenih, visini plaća i ostalim radnim pravima. O tome su i sami djelatnici informirani. Sjedište JPS-a ostaje u Rijeci, logo tvrtke se neće mijenjati, promjene se tiču samo vlasničkih odnosa te imenovanja nove Uprave i Nadzornog odbora, ističe Maras dodajući kako će on ostati dioničar te nastaviti raditi u tijelima Društva kao član NO-a i savjetnik Uprave kako bi se nastavio kontinuitet u radu na novim poslovnim projektima, razvoju i investicijama.


 Velika flota




– Smatram kako imam veliko poslovno iskustvo i znanje, dok upravljanje treba prepustiti mlađima. Moj najvažniji motiv u pregovorima bio je osigurati nastavak uspješnog poslovanja kakvog JPS ima u posljednjih 26 godina i želio sam dobiti partnere s kojima će se napraviti snažniji iskorak na tržištu, pripremiti se za nove projekte kao što je LNG na Krku, gdje bi se JPS objektivno teško mogao nadmetati s moćnijim i većim kompanijama. Također je bila vrlo važna dugoročna sigurnost, da JPS nastavi raditi, odnosno da se ne pojavi vlasnik koji neće imati znanje, iskustvo i ambiciju za razvoj JPS-a. Mislim da smo to postigli i možemo biti zadovoljni, kazao je Maras naglašavajući uvjerenje da isto zadovoljstvo dijele i djelatnici JPS-a.


Odgovarajući na pitanje što će biti s tvornicom ribljih konzervi Mardešić u Salima Maras je kazao kako se vlasničke promjene odnose samo na primarni biznis JPS-a, što znači da se nova vlasnička struktura JPS-a ne odnosi na tvornicu Mardešić. Tu ostaje u planu osigurati daljnja ulaganja u obnovu proizvodnih linija i širenje proizvodne palete i to kroz potporu europskih fondova s ciljem da se do 2018. godine proizvodnja poveća sa sadašnjih 7 milijuna na ukupno 15 milijuna kutija godišnje.


JPS trenutno u floti ima jedanaest tegljača, tri teglenice, jednu pontonsku dizalicu i zapošljava ukupno 88 djelatnika od čega je oko 60 pomoraca. Na ovaj način se zatvara i simbolični krug u postupku privatizacije JPS-a, čija su temeljna djelatnost usluge tegljenja, spašavanja, pružanje usluga pontonskim dizalicama, prijevoz nafte i naftnih derivata, te ekološka zaštita mora.