Potpisivanje sporazuma 5. travnja

Hrvatske ceste gradit će cestu do Marišćine ali Gradu Rijeci neće vratiti uložen novac

Marinko Glavan

Hrvatske bi ceste trebale preuzeti dovršetak dionice koju gradi Grad, točnije nekoliko stotina metara dug potez od Hosti do Marinića, te cjelokupnu izgradnju dionice od Marinića do Marišćine



RIJEKA  Sporazum kojim bi Hrvatske ceste preuzele obavezu financiranja i izgradnje preko 130 milijuna kuna vrijedne dionice županijske ceste Ž5025  od Marinića do Marišćine bit će potpisan 5. travnja ove godine, najavio je predsjednik uprave HC-a Edo Kos, nakon sastanka s predstavnicima Primorsko-goranske županije, Grada Rijeke i Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture održanog u Rijeci. 


Riječ je o dogovoru prema kojemu bi HC na sebe preuzeo obavezu, a time i financiranje dovršenja županijske ceste koja će spajati riječku zaobilaznicu sa centrom za gospodarenje otpadom Marišćina. Do sad je od buduće prometnice većim dijelom izgrađen tek niti tri kilometra dug potez od Rujevice do Marinića, koji financira Grad Rijeka, dok na ostatku trase, koji su trebali graditi Primorsko-goranska županija i Općina Viškovo, nije zabijen ni simbolični prvi kramp. Prema do sad dogovorenom između svih sudionika projekta, Hrvatske bi ceste trebale preuzeti dovršetak dionice koju gradi Grad, točnije nekoliko stotina metara dug potez od Hosti do Marinića, te cjelokupnu izgradnju dionice od Marinića do Marišćine. 


Dok je time s jedne strane multimilijunski trošak »županijskog« dijela ceste odlukom čelnih ljudi Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, koji su do jučer bili na čelu Primorsko-goranske županije, s proračuna županije prebačen na teret države, s druge je strane za sad izostao dogovor o povratu do sad uloženog novca Gradu Rijeci. U Hrvatskim cestama, kako saznajemo, baš i nisu oduševljeni tom idejom, no kako je riječ o nemaloj svoti od devedesetak milijuna kuna, Grad je odlučan u namjeri da taj novac vrati u proračun. 





Na Županijskoj cesti Ž5025 do sad je obavljen veći dio radova na dionici koju gradi Grad Rijeka, od čvora Rujevica do Marinića. Tako je na potezu od Rujevice do čvora Hosti već krenulo postavljanje prvog nosivog sloja asfalta, a radovi će biti završeni do 15. travnja ove godine. Ostatak »gradske« dionice, od čvora Hosti do administrativnih granica grada bit će dovršen do kraja rujna. Na ostatku trase situacija je posve drugačija jer županija i Općina Viškovo do sad nisu izgradile ništa. Upravo je ta činjenica najvjerojatniji razlog prebacivanja gradnje na HC jer cesta, prema uvjetima sufinanciranja iz EU fondova, mora biti gotova paralelno s izgradnjom ŽCGO Marišćina, do 2014. godine.



– Od svog stava nemamo namjeru odstupiti. Ako će cesta postati državna, onda država treba i financirati njenu izgradnju. Pitanje je to i principa, kako prema HC-u, a tako i prema županiji. Ne možemo dopustiti da građani Rijeke ispadnu naivci, koji su svojim novcem financirali i izgradili svoj dio ceste, a onda da samo ostatak financira HC. Ne očekujemo da se novac Gradu vrati preko noći, jer  smo tu dionicu izgradili sredstvima od korporativnih obveznica čiji je rok povrata do 2018. godine pa bi bili zadovoljni dogovorom da Hrvatske ceste u istom tom roku Gradu isplate uloženo, kazao je Obersnel.Na jučerašnjem je sastanku, međutim, dogovoreno da će se Grad i HC po tom pitanju tek – dogovoriti, pa je za kraj idućeg tjedna utanačen sastanak predstavnika Hrvatskih cesta i Grada Rijeke na kojemu će biti razmotrene mogućnosti povrata do sad uloženih sredstava.