Velik interes

Hrvatska turistička ponuda na milanskom sajmu: Kvarner vidljiviji na karti turističke ponude u Italiji

Alenka Juričić Bukarica

Foto Ivica Tomić

Foto Ivica Tomić

Najviše pitanja odnosilo se na ponudu obiteljskog smještaja, kampova te hotela, zatim pješčane plaže, posebice na Rabu te na ponudu vezanu za zanimljiva događanja, biciklističke staze, ali i prijedlog destinacija koje mogu posjetiti u sklopu višednevnih autobusnih tura koje prolaze kroz nekoliko država i regija



RIJEKA Hrvatska turistička zajednica (HTZ) i ove je godine organizirala predstavljanje hrvatske turističke ponude na sajmu BIT koji se održao u Milanu. Uz Predstavništvo HTZ-a u Italiji, koje je bilo nositelj nastupa, na sajmu BIT svoju su ponudu predstavile i Turističke zajednice grada Zagreba, Kvarnera i Splitsko-dalmatinske županije te Jadrolinija, Solo Croazia i Vir turizam. Hrvatski štand obišao je i direktor HTZ-a Kristjan Staničić, te se susreo s ključnim strateškim partnerima.


– Drago mi je što je potvrđena konkurentna pozicija Hrvatske na talijanskom tržištu koje karakterizira i nešto kasniji buking, zbog čega intenzivnija prodaja aranžmana tek predstoji. U prilog nam ide i ovogodišnji odličan raspored praznika u predsezoni tijekom kojih će se mnogi talijanski turisti odlučivati za kraća putovanja u inozemne, ali teritorijalno bliže destinacije – rekao je Staničić, dodavši kako je s tržišta Italije lani ostvareno 1,2 milijuna dolazaka i 5,3 milijuna noćenja, što predstavlja rast od 3 posto. Time gosti iz Italije zauzimaju visoko šesto mjesto top tržišta za hrvatski turizam.


Outdoor turizam 


Što se tiče kvarnerske regije, štand Kvarnera bio je, dakle, dio nacionalnog, hrvatskog štanda. Na talijanskom tržištu, regija bi tako trebala iskoristiti prednosti koje ima, a to su razvijena ponuda za outdoor turizam, od biciklizma do nautike, zatim bogata eno-gastronomska ponuda koju talijanski gosti posebno cijene, te raznovrsnost smještajne ponude.




– Naime, poznato je da su talijanski gosti veliki ljubitelji obiteljskog smještaja i kampova. Uz sve to, velika prednost je blizina i dostupnost Kvarnera, čistoća mora, ekološka očuvanost, atraktivna obala za nautičare, ali i brojne atrakcije i manifestacije koje motiviraju talijanske goste na dolazak – navode u županijskom TZ-u. Istaknuli su i kako se, prema broju upita talijanskih posjetitelja na štandu, najviše pitanja odnosilo na ponudu obiteljskog smještaja, kampova te hotela, zatim pješčane plaže, posebice na otoku Rabu te na ponudu vezano za zanimljiva događanja, biciklističke staze, ali i prijedlog destinacija koje mogu posjetiti u sklopu višednevnih autobusnih tura koje prolaze kroz nekoliko država i regija.


Važno tržište 


– Talijansko tržište izuzetno je važno za Kvarner i godinama, već tradicionalno drži četvrto mjesto po udjelu s više od osam posto u ukupnim dolascima i noćenjima na Kvarneru. Razvojem kvarnerske turističke ponude, povećanjem kvalitete usluga, Kvarner je vidljiviji na karti turističke ponude u Italiji – kazala je Irena Peršić Živadinov, direktorica TZ-a Kvarnera. Inače, na Kvarneru je lani zabilježeno 1,3 milijuna noćenja i gotovo 270.000 dolazaka talijanskih gostiju, što je porast od 1 posto u odnosu na 2017. Analize tržišta pokazuju kako oko 35 milijuna Talijana godišnje putuje na odmor. Prosječno, već dugi niz godina, oko 80 posto Talijana ostaje u Italiji, dok preostalih 20 posto bira inozemstvo. Velik broj talijanskih turista kreće na odmor bez rezervacije, čak oko 37 posto, ili pak rezerviraju u zadnjem trenutku. S time da njih 44 postoo odmore rezervira on-line. Naime, talijansko tržište čine većinom »individualci«, koji na Kvarner dolaze u vlastitom aranžmanu. Stoga se pokazatelji o bukingu s talijanskog tržišta relativno kasno pokazuju. A tek će se vidjeti i kako će na odluke o putovanjima utjecati i činjenica da je Italija ušla u recesiju.


Viviana Vukelić, direktorica Predstavništva HTZ-a u Italiji, naglasila je, pak, da nastupom na sajmu BIT započinje intenzivna promidžba Hrvatske na talijanskom tržištu. Uz marketinške i PR aktivnosti, u pripremi su i tematska studijska putovanja novinara i blogera te objave u talijanskim medijima, kao i promocija letova Croatia Airlinesa na relaciji Zagreb – Milano. Tijekom sajma je predstavljen i specijalizirani časopis Turismo Attualita, namijenjen turističkim profesionalcima u Italiji, a koji je u ovom broju bio posvećen Hrvatskoj. Osim toga, talijanska TV RETE 4 u novom izdanju putopisnih reportaža je posebnu emisiju u potpunosti posvetila Hrvatskoj, dok je TV RAI 3 u jednoj od najgledanijih emisija o putovanjima emitirao veliku reportažu o Dalmatinskoj Zagori.


Kvarner se predstavio i bogatom sjeveru Njemačke


Turistička zajednica Kvarnera predstavila je regionalnu turističku ponudu na sajmu Reisen u Hamburgu. Naime, Zračna luka Rijeka i ove je godine povezana direktnim linijama s ovim njemačkim gradom što Kvarner čini još interesantnijim gostima s ovog područja. TZ Kvarnera u Hamburgu je nastupio na zajedničkom štandu s Predstavništvom Hrvatske turističke zajednice (HTZ) iz Frankfurta.


Na sajmu Reisen predstavilo se oko 800 izlagača iz cijelog svijeta sa bogatim spektrom ponude iz „svijeta odmora“. Ove godine sajam je posjetilo više od 70.000 posjetitelja, stanovnika samog Hamburga i okolice, ali i susjednih pokrajina, poput Schleswig-Holsteina i Donje Saske. Sjever Njemačke odlikuje neto dohodak kućanstva iznad nacionalnog njemačkog prosjeka. Što znači da se radi se o gostima velike kupovne moći, koji putuju više od dva puta godišnje u trajanju od pet i više dana, ističu u TZ Kvarnera. Inače, već dugi niz godina, sajam Reisen smatra se specifičnim budući njegovi posjetitelji nisu tipični turisti koji traže gotove ponude, već žele personalizirane i individualizirane vrste odmora daleko od utabanih i poznatih destinacija i načina odmora, odnosno traže ponudu koju mogu prilagoditi svojim osobnim peferencijama. Upravo stoga TZ Kvarnera na ovom sajmu predstavila je regiju kroz više segmenata – od različitih mogućnosti smještaja, do velikog izbora raznovrsnih oblika odmora, izvrsne eno-gastronomske ponude, te niza zanimljivih događanja.– A s obzirom na avio liniju koja povezuje Hamburg i Rijeku više puta tjedno, gostima sa sjevera Njemačke regija Kvarner je brzo i lako dostupna. Prema ovogodišnjem ali i prošlogodišnjem iskustvu, dio posjetitelja već je znao za ovu mogućnost dolaska, dok je ostalima upravo to bio poticaj da nas uskoro posjete. Stoga i ove godine nastavljamo s promocijom avio linija. Iako je Kvarner u Njemačkoj već prepoznat kao poželjna i rado posjećena turistička destinacija, svaki nastup na njemačkom tržištu odlična je prilika da se predstavimo kao destinacija široke, kvalitetne i raznolike turističke ponude. Njemački gosti cijene osoban kontakt prilikom odabira i odluke o destinaciji za svoj odmor. Stoga, Turistička zajednica Kvarnera nastavlja sa aktivnostima animiranja gostiju kroz sajamske nastupe, prezentacije i predstavljanja, jer kada pogledamo statistiku – gosti iz Njemačke vodeći su po ostvarenom turističkom prometu na Kvarneru s udjelom od gotovo 30 posto, i ostvarenih čak 5 milijuna noćenja. To znači da su svi naši napori i kontinuirana ulaganja u pojačanu promociju na njemačkom tržištu urodili plodom i da tako treba i nastaviti, a pogotovo kada govorimo o gostima sa sjevera Njemačke i njihovoj visokoj platežnoj moći, rekla je Irena Peršić Živadinov, direktorica TZ Kvarnera.


Talijani vjeruju u odličnu prodaju


Direktor HTZ-a Staničić se u Milanu susreo i s Ivanom Jelinić, predsjednicom talijanskog udruženja putničkih agencija FIAVET te njezinim regionalnim predsjednicima udruženja Sicilije, Veneta i Sardinije, ali i s predstavnicima turoperatora, aviokompanija i brodara. Tako je Rosario Piscitelli, komercijalni direktor brodara SNAV, koji već dugi niz godina povezuje naše dvije obale, naglasio da je Hrvatska za njih strateški partner te da u kompaniji vjeruju u odličnu ovogodišnju prodaju. Odrađen je i sastanak s Valeriom Rebasti, komercijalnom direktoricom aviokompanije Volotea s kojom se razgovaralo o novim letovima te nastavku suradnje kroz strateške projekte i oglašavanje. Pozitivne trendove potvrđuju i predstavnici turoperatora Solo Croazia, koji već 20 godina uspješno dovodi talijanske goste u Hrvatsku i Gomo viaggi, koji brzim brodovima prevozi goste iz Pesara i Cesenatica u Rovinj, Lošinj, Rab, Novalju i Zadar.