Primorsko-goranska županija inzistirat će na što bržem povezivanju Raba i Rijeke. Karta ne bi trebala koštati više od 200 kuna, istaknuo je zamjenik župana Marko Boras Mandić, dodavši da je »u igri« i Lošinj
– Ova Vlada čini sve da se to čim prije riješi, pa su u projekt uključena sva ministarstva, tvrdi zamjenik župana.
Jedan od papira koji još uvijek nedostaje avioprijevozniku jest atest Ministarstva pomorstva, prometa i veza za hidroavione. Navodno će ova dozvola biti izdana za koji dan. Kako god bilo, European Coastline Airlines već je ranije najavio da s 21. kolovozom kreće njihova redovna linija između Zračne luke Resnik kraj Splita i Jelse na Hvaru. Za Jelsu će u početku kretati četiri leta dnevno, a karta u jednom smjeru koštat će 199 kuna. Nakon toga avion kapaciteta 19 putnika letjet će između Raba i Splita. U kasnijoj fazi, Rab će dobiti linije za Pulu, Zadar i Zagreb. Osim toga, povećavat će se i broj hidroaviona.
Marko Boras Mandić apelirao je na zastupnike iz Primorsko-goranske županije da na prvom sljedećem zasjedanju Sabora pokrenu raspravu o, kako je naglasio, neprihvatljivom i nestručnom branju smilja i ljekovitog bilja na otocima, te je zatražio donošenje novog zakona kako bi se zaustavila daljnja devastacija tla. Zamjenik župana smatra da je Hrvatska na dobrom putu da uništi svoje smilje. Tome se ispriječila Javna ustanova Priroda koja je uočila ovaj veliki problem i alarmirala nadležne službe.
– Smilje je interesantna sirovina na kojoj se može puno zaraditi. To nažalost naša država nije prepoznala. Država se drži slova zakona, pa Ministarstvo zaštite okoliša izdaje kvote, a Hrvatske šume dozvole, što znači da se smilje bere nekontrolirano, u milijunima kilograma, nestručno i sebično. Nitko ne razmišlja o tome što će biti za godinu ili dvije. Dakle, zakon treba mijenjati kako bismo zaštitili naš okoliš i spriječili devastaciju, napominje Marko Boras Mandić.
– Tako je to u uređenim državama, ističe Marko Boras Mandić.
Dožupan Boras Mandić napominje da će Primorsko-goranska županija inzistirati na što bržem povezivanju Raba i Rijeke. Karta na toj relaciji ne bi trebala koštati više od 200 kuna. Međutim, na pitanje kada će redovne linije biti uspostavljene u cijeloj Primorsko-goranskoj županiji, Marko Boras Mandić je kazao da ne zna i da to ponajprije ovisi o samoj kompaniji. No, on vjeruje da će to biti uskoro, već ovog ljeta. Poteškoću predstavlja, pojašnjava zamjenik župana, to što postavljanje infrastrukture za prijem hidroaviona u Rijeci nije odmaklo tako daleko kao u nekim drugim gradovima. Marko Boras Mandić tvrdi da se dotad mogu koristiti krčki ili grobnički aerodroma, ali da će cijeli ovaj projekt u potpunosti zaživjeti idućeg ljeta.
– Kompanija je Jadran podijelila u dva bazena. Prvi je riječki, odnosno odnosi se na područje od Pule i Rijeke do Zadra. Hidroavioni povezat će ova tri grada s kvarnerskim otocima. Ponajprije se misli na Lošinj i Rab. Kasnije bi veza bila uspostavljena i s ostalim kvarnerskim otocima. Drugi bazen je onaj između Splita i Dubrovnika koji će se povezati s dalmatinskim otocima. U Resniku je već postavljeno pristanište za hidroavione, objašnjava Marko Boras Mandić koji napominje da nije isključeno niti povezivanje cijelog priobalnog dijela zemlje sa Zagrebom, odnosno Italijom i Austrijom.
Marko Boras Mandić napominje da će ova linije biti tijekom svih dvanaest mjeseci, što bi poboljšalo kvalitetu života na otocima u onom dijelu godine kada nema turista.