Ne smije ih iznenaditi

Grad Rijeka ustrojio Stožer zimske službe, najavili kazne za one koji ne čiste snijeg na nogostupu

Damir Cupać

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Za održavanje prohodnosti cesta osigurano 3,5 milijuna kuna



RIJEKA – Grad Rijeka ustrojio je Stožer zimske službe i osigurao oko 3,5 milijuna kuna za održavanje prohodnosti cesta u razdoblju od 15. studenog 2019. godine do 15. ožujka 2020. godine. Za državne ceste nadležne su Hrvatske ceste, a Rijeka promet za nerazvrstane, dok je izvođač radova tvrtka Ceste-Rijeka d.o.o. koja je kao jedini ponuđač dobila posao na javnom natječaju. Na čelu Stožera zimske službe je Elio Biasiol iz Rijeka prometa.


– Za održavanje državnih i nerazvrstanih cesta na području Grada Rijeke koristit će se stalna zimska baza u kojoj je organizirano cjelodnevno dežurstvo. Sve pripremne radove prema planovima Hrvatskih cesta i Rijeka prometa izvršit će putem javne nabave odabrani izvođač radova.


Za potrebe održavanja osigurana su vozila za ophodnju i manje intervencije, kamioni s posipačima, utovarivači te višenamjenska vozila opremljena priključcima za posipavanje i uklanjanje snijega, te djelatnici potrebni za obavljanje planom predviđenih poslova.




Za potrebe posipavanja svih cesta na području grada Rijeke u zimskoj bazi bit će osigurane potrebne količine materijala za posipavanje i sprečavanje poledice. Osim u zimskoj bazi, radi što manjeg vremena potrebnog za utovar materijala za posipanje organizirana su dva dodatna lokaliteta, Mihačeva draga – deponij KD-a Čistoća i Srdoči – kamionsko parkiralište Rijeka prometa d.d., pojasnila je pročelnica Odjela gradske uprave za komunalni sustav Irena Miličević.


Na području Grada Rijeke ukupno ima 383 kilometra cesta, od toga 345 kilometara nerazvrstanih cesta i 38 kilometara državnih cesta. One su podijeljene prema prioritetima.


– U prvi prioritet uključene su sve državne ceste, glavni cestovni pravci bivših županijskih i lokalnih cesta, a sada na upravljanju Grada Rijeke i sve nerazvrstane ceste po kojima se odvija intenzivan javni gradski prijevoz te prilazi bolnicama, toplanama, deponiju smeća i slično.


Prema operativnim planovima, radovi na osiguranju prohodnosti svih cesta iz prvog prioriteta moraju se završiti u roku od pet do osam sati od prestanka padalina i računajući od početka intervencije. Pod osiguranjem prohodnosti na ovim cestama smatra se da na kolniku može biti ugaženog snijega visine 3-5 centimetara i promet je moguć vozilima koja imaju zimsku opremu.


Na cestama iz prvog prioriteta, 12 sati nakon prestanka padanja snijega ne smije na kolniku ostati ugaženi snijeg ako temperatura nije niža od minus tri Celzijeva stupnja. U drugi prioritet uključeni su cestovni pravci bivših lokalnih cesta koji nisu obuhvaćeni prvim prioritetom i nerazvrstane ceste manjeg prometnog značaja kojima se ne odvija autobusni promet.


Prema operativnim planovima, radovi na osiguranju prohodnosti svih cesta iz drugog prioriteta moraju se završiti u roku od 12 sati od prestanka padalina i računajući od početka intervencije. U trećem prioritetu održavat će se sve ostale nerazvrstane ceste, navela je pročelnica Miličević.


Na 27 lokacija sol i pijesak


Uklanjanje snijega i sprečavanje poledice na javnim površinama namijenjenim za pješake – javna stubišta, trgovi, autobusna stajališta i nogostupi uz koje nisu izgrađeni poslovni i stambeni objekti, u obvezi je Komunalnog društva Čistoća, a uklanjanje snijega i sprječavanje poledice na nogostupima ispred poslovnih i stambenih objekata u obvezi je vlasnika ili korisnika tih prostora.


Posipavanje javnih površina namijenjenih za kretanje pješaka, KD Čistoća radit će u momentu kad pada kiša ili snijeg, a temperatura se spusti ispod nula stupnjeva, odnosno kad se prognozira nastanak poledice ili je već nastala.


Uklanjanje snijega obavljat će se kada je visina snijega pet centimetara i više. Led se posipava solju, odnosno pijeskom ili uklanja ručno. Na 27 lokacija u gradu Čistoća je postavila plastične kontejnere u kojima se nalaze vreće sa soli i pijeskom i ručna oprema za posipavanje, a na pet lokacija posude napunjene pijeskom.


Čišćenje snijega na nogostupu obveza vlasnika objekta


Odlukom o komunalnom redu utvrđeno je da je dio nogostupa koji se nalazi ispred stambenog ili poslovnog objekta dužan čistiti od leda i snijega vlasnik ili korisnik tog objekta, na način da se uklanjanjem ili posipanjem solju ili pijeskom osigura siguran i nesmetan prolaz pješaka.


Uklanjanje snijega i leda s kolodvora, parkirališta na kojem se plaća naknada, tržnica na malo, pješačkih staza i drugih pješačkih površina na groblju i taksi stajališta, obveza je pravnih i fizičkih osoba koje koriste taj prostor za obavljanje djelatnosti.


Komunalni redar može rješenjem narediti fizičkim i pravnim osobama radnje u svrhu čišćenja snijega i leda, predložiti podnošenje zahtjeva za pokretanje prekršajnog postupka, izdati prekršajni nalog i naplatiti globu od počinitelja prekršaja na licu mjesta.


Za slučaj da pravna ili fizička osoba ne čisti snijeg i led ili ne omogući komunalnom redaru nesmetano obavljanje nadzora nad provedbom odredbi Odluke, komunalni redar primjenjuje novčanu kaznu u iznosu od 2.000 kuna za prekršaj počinjen od pravne osobe, u iznosu od 1.000 kuna za prekršaj fizičke osobe obrtnika i osobe koja obavlja drugu samostalnu djelatnost te u iznosu od 500 kuna za prekršaj počinjen od fizičke osobe.