Obitelj Pastorčić nakon nesreće na trajektu dočekao novi šok

Drugi put nasukani: Popravak auta stoji 23.000, a Jadrolinija im nudi 10.000 kuna

Suzana Bandić

snimio Vedran SITNICA

snimio Vedran SITNICA

Ne zanima me kataloška procjena. Ja sam u trajekt uvezao ispravan automobil, a sad ga ne mogu koristiti, kaže Božidar Pastorčić, jedan od putnika čiji je auto oštećen u havariji trajekta »Vladimir Nazor« koji se 9. siječnja ploveći od M. Lošinja prema Zadru nasukao kod Premude 



RIJEKA » Božidar Pastorčić (85) i njegova supruga Ivanka (78) još se nisu oporavili od šoka koji su početkom siječnja pretrpjeli kao putnici na trajektu »Vladimir Nazor« kad se nasukao kod Premude, a ovih dana doživjeli su još jedan za koji, također, krive Jadroliniju. 


  – Teško je riječima opisati kako smo se osjećali u trenutku kad se trajekt nasukao. Oni zvukovi; udarac pa škripanje, naginjanje trajekta, vrištanje prestravljenih putnika, dječji plač i izbezumljena lica nekoliko mladih majki koje su grabile djecu i stiskale u krilu… Sat vremena nismo znali što se dogodilo, niti nam se itko od posade obratio, prisjeća se s gorčinom 78-godišnja Ivanka koja je nakon havarije oboljela od upale pluća. Promrzla je kaže, a tek nešto bolje prošao je njezin sedam godina stariji suprug. 


 Šok za šokom


– Ja sam drijemao kad je trajekt nasjeo na hridi. Kad sam otvorio oči šokirao me prizor koji sam ugledao i moram priznati da sam pomislio kako će me srce izdati. Uznemirio sam se. Nisam ja više mladić. Nešto kasnije uslijedio je novi šok. Rekli su nam da je naš automobil oštećen, ali i dali riječ da će sve biti sređeno, no nije ni do danas. Zbog toga smo ogorčeni i ljuti, kaže Božidar te dodaje kako je odgovor iz Jadrolinije na dostavljenu specifikaciju ovlaštenog servisera o visini troškova na njegovu volkswagen polu ponižavajući.





Upit vezan uz ovaj slučaj uputili smo i Jadroliniji iz koje su nam odgovorili: 


  – Polica osiguranja Jadrolinije obuhvaća kompletan servis, što uključuje i usluge procjene štete od strane stručnih službi osiguratelja. Sukladno odredbama Zakona o obveznim odnosima, štetnik, u ovom slučaju Jadrolinija, dužan je nadoknaditi iznos stvarno pretrpljene štete. Tako je u i ovom slučaju, temeljem procjene osiguravatelja, a u skladu s pravilima struke, našem putniku prvotno ponuđen iznos od 6.000 kuna. No, nakon zatražene revizije procjene i dostavljenih dodatnih dokaza o urednom održavanju vozila od strane putnika, osiguratelj je procijenio stvarnu štetu na 10.000 kuna te će isti iznos biti ponuđen putniku.


Napomenimo i kako je u ovom slučaju riječ o totalnoj šteti (trošak popravka veći od ukupne tržišne vrijednosti automobila), u kojem se slučaju visina štete utvrđuje prema vrijednosti vozila u trenutku utvrđivanja štete, a ne prema vrijednosti troškova popravka vozila kako je to u slučaju djelomične štete. 


  Zahtjev za naknadu štete obrađen je u najkraćem mogućem roku, a u službenu procjenu osiguravatelja nismo stručni niti ovlašteni ulaziti. Odgovorno tvrdimo kako je riječ o standardiziranim postupcima i uobičajenoj praksi prilikom procjene štete. Završno, Jadrolinija se u medijskim nastupima nakon pomorske nezgode ispričala svim putnicima zbog doživljenih neugodnosti, a s gospodinom Pastorčićem i njegovom obitelji je u kontaktu, kažu u Jadroliniji.



Za popravak štete Pastorčići bi u ovlaštenom servisu, u kojem godinama održavaju automobil, trebali izdvojiti nešto više od 23 tisuće kuna, no Jadrolinija ima drugačiji stav o naknadi štete. Croatia osiguranje, s kojim imaju sklopljen ugovor, automobil je po katalogu procijenio na 10.000 kuna, a nastalu štetu na 60 posto, odnosno 6.000 kuna. Toliko su spremni i platiti Pastorčićima. 


  – Meni je to neprihvatljivo. Otkako sam kupio automobil redovito ga održavam u ovlaštenom servisu koji mi daje i garanciju. Automobil je garažiran, a meni i supruzi je služio za ono što nam treba. Nismo mi mladi da ćemo kupovati novi auto, a osim toga, tko bi mi u ovim godinama dao kredit, kaže Pastorčić koji više od mjesec dana automobil zbog oštećenja ne može koristiti. 


 Kataloška procjena


Tog 9. siječnja Božidar i Ivanka Pastorčić su se u Malom Lošinju ukrcali na trajekt »Vladimir Nazor« i krenuli prema Zadru. Prije uplovljavanja u luku u Premudi trajekt se nasukao na hridi. Njihov VW polo bio je parkiran u utrobi trajekta odmah uz metalna kolica sa stolnjacima i posteljinom otočnih ugostitelja i iznajmljivača. Kako kolica nisu bila dobro pričvršćena, ona su nakon naleta na hridi oštetila njihov automobil. Osim po vratima s obje strane vozila i stražnjem braniku, razbijeno im je i stražnje leptir staklo.


  – Ne zanima me kataloška procjena. Ja sam u trajekt uvezao ispravan automobil, a sad ga ne mogu koristiti. Očekujem da mi Jadrolinija kod ovlaštenog servisera sanira nastalu štetu. Cijena stakla je ista za novo i starije vozilo. Njega je naprosto potrebno zamijeniti kao i sve ostale uništene dijelove, ogorčeno zaključuje Pastorčić, a njegova supruga Ivanka dodaje kako je priča još žalosnija kad se uzme u obzir da im se nitko od nadležnih nije niti ispričao za strahotu koju su proživjeli niti ih pitao kako su nakon svega. Stoga se pita što bi bilo i kako bi se iz Jadrolinije ponijeli da je netko tog 9. siječnja poginuo na trajektu.