Odlukom da u javnom natječaju definira posebne uvjete za imenovanje pročelnika na temelju vlastite prosudbe, a ne na temelju tada važećih pravilnika, župan je unio pravnu nesigurnost u postupak provedbe javnog natječaja
Upravni nadzor
To sam učinila zbog odluke Župana da u javnom natječaju definira posebne uvjete za imenovanje pročelnika na temelju vlastite prosudbe, a ne na temelju tada važećih pravilnika o unutarnjem redu donesenim sukladno Odluci o ustrojstvu i djelokrugu rada upravnih tijela Primorsko-goranske županije (Službene novine 54/10 i 26/12). Time je prekršena odredba članka 12. stavka 2. Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (NN 86/08 i 61/11), kojom je određeno da se osim općih uvjeta za prijam u službu kao što su: punoljetnost, hrvatsko državljanstvo i zdravstvena sposobnost, zakonom, propisom donesenim na temelju zakona ili pravilnikom o unutarnjem redu propisuju i posebni uvjeti za prijam u službu i raspored na radno mjesto.
Takvim postupanjem Župan je unio pravnu nesigurnost u postupak provedbe javnog natječaja. Također, nije poštivao ni vlastiti akt Županije, odnosno Odluku o ustrojstvu i djelokrugu rada upravnih tijela Primorsko-goranske županije (Službene novine 25/13) koju je donijela Županijska skupština Primorsko-goranske županije na 2. sjednici održanoj 11. srpnja 2013. godine. Odredba članka 34. navedene Odluke definira da će Župan u roku od 30 dana od dana njezinog stupanja na snagu (tj. do 19.8.2013.) donijeti pravilnike o unutarnjem redu za svako od upravnih tijela te da će se do donošenja istih primjenjivati pravilnici o unutarnjem redu upravnih tijela koji su doneseni na temelju Odluke o ustrojstvu i djelokrugu upravnih tijela Primorsko-goranske županije („Službene novine“ broj 54/10 i 26/12). Budući da se prilikom objave javnog natječaja nisu primjenjivali uvjeti iz pravilnika o unutarnjem redu koji su bili na snazi, a novi pravilnici o unutarnjem redu su stupili na snagu tek 1. rujna 2013. g., dakle izvan natječajnog roka, zatražila sam upravni nadzor kako bi se utvrdila zakonitost provedbe natječaja odnosno imenovanja pročelnika/pročelnica upravnih tijela Županije.
Tehnička struka
Osim toga želim pojasniti razlog zbog kojeg smatram da su kriteriji za odabir i uvjeti u javnom natječaju diskriminacijski (s osnove obrazovanja) te da će provedba istog dovesti do povrede prava na jednako postupanje. U javnom natječaju za imenovanje pročelnika/pročelnice Upravnog odjela za turizam, poduzetništvo i ruralni razvoj na koji sam se prijavila kao službenica zaposlena u istoimenom Odjelu, jedan od posebnih uvjeta koji su kandidati trebali zadovoljiti (još jednom napominjem, po odluci Župana, a ne prema važećem pravilniku o unutarnjem redu) tražen je uvjet »magistra ili stručnog specijalista tehničke ili društvene struke s najmanje 5 godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima.« Iako je moja prijava na natječaj zaprimljena u Županiji 9. kolovoza 2013. g., Povjerenstvo za provedbu javnog natječaja dostavilo mi je obavijest da ne ispunjavam formalne uvjete natječaja u pogledu tražene struke samo dan prije održavanja prethodne provjere znanja i sposobnosti kandidata/kandidatkinja.
Nema definicije
Stoga sam se dana 28. kolovoza 2013. putem e-pošte obratila nadležnim tijelima u Županiji i predložila da se prije donošenja pravilnika o unutarnjem redu u opisu standardnih mjerila potrebnog stručnog znanja vodi računa o stručnim i drugim uvjetima za raspored na radna mjesta kako bi se spriječila diskriminacija pojedinih »struka«, odnosno područja znanosti, a koje su zastupljene u djelokrugu rada županijskih upravnih tijela. Unatoč tome, Župan je donio Pravilnik o unutarnjem redu Upravnog odjela za turizam, poduzetništvo i ruralni razvoj Primorsko-goranske županije gdje je za radno mjesto pročelnika i dalje podoban samo »magistar i stručni specijalist tehničke ili društvene struke«. Time se po osnovi obrazovanja i dalje diskriminiraju službenici koji su završili Šumarski i Agronomski fakultet i koji obavljaju poslove iz djelokruga rada navedenog Odjela.
Potrebno je napomenuti da pojam »društvena struka«, odnosno »tehnička struka« nigdje nije definiran te time nije pogodan za korištenje u javnim natječajima, posebice ako su u pitanju tijela javne uprave gdje bi uvjeti natječaja do najvišeg stupnja trebali biti formulirani u skladu sa zakonima i ostalim propisima u Republici Hrvatskoj. Naime, prema važećem Pravilniku o utvrđivanju znanstvenih područja, ista se dijele na tehničke, biotehničke, društvene, humanističke i područje biomedicine i zdravstva. Unutar područja postoje jasno definirana polja i grane znanosti te slijedom toga nije problem da se jasno definiraju uvjeti natječaja i s aspekta tražene »struke«.
Za kraj želim naglasiti da je moje traženje upravnog nadzora ponajprije usmjereno protiv prevladavajućeg stava u hrvatskom društvu: »Tu se ništa ne može; to je odluka Župana; ja tu ionako ništa ne mogu promijeniti!« Apatijom i »okretanjem glave na drugu stranu« društvo i njegove organizacije tada se prepuštaju samovolji pripadnika političke pseudoelite. Najgore rješenje je okrenuti se šutnji i praviti se kao da se to nas ne tiče. Bolje i pravednije radno okruženje nam nitko neće pokloniti. Za njega se trebamo izboriti i to na svojem radnom mjestu.
Molim Vas da ovaj ispravak objavite na jednako vidljivom mjestu programskog prostora, u tiskovnom i online izdanju – piše mr. sc. Blaženka Kulić, savjetnica za lovstvo i šumarstvo II.