Smanjenje usluga

Autotrolej srezao polaske buseva na najprometnijim linijama, uslugu i dalje masno naplaćuju

Marinko Glavan

Foto Damir Škomrlj

Foto Damir Škomrlj

Kao glavni razlog navodi se zadržavanje postojeće cijene voznih karata, uz nedostatak radne snage, odnosno profesionalnih vozača. Neslužbeno, problematično je i održavanje vozila



RIJEKA Autotrolej je od prošloga tjedna ukinuo 37 dnevnih polazaka autobusa radnim danom, na najprometnijim riječkim gradskim linijama, broj 1A, 2, 5, 6, 7 i 7A. Iako iz komunalnog društva tvrde da su time zadovoljene sve potrebe korisnika, više građana koji redovito koriste javni gradski prijevoz javilo se našoj redakciji, nezadovoljno ukidanjem polazaka autobusa, posebno u jutarnjim i popodnevnim špicama prometa, što rezultira duljim čekanjima na stanicama i većim gužvama u samim vozilima.


Upravi Autotroleja uputili smo upit o razlozima izmjena voznog reda, odnosno ukidanja pojedinih polazaka na gradskim linijama, a odgovoreno nam je da je »do izmjena došlo iz nekoliko razloga«, među kojima kao prvi navode zadržavanje postojeće cijene voznih karata. Podsjećamo da je uprava Autotroleja u više navrata u zadnjih godinu dana ponavljala kako ne razmišlja o promjenama cijene karata, no niti u jednom trenutku se kao uvjet za zadržavanje sadašnjih cijena nije spominjalo smanjenje razine komunalne usluge, što ukidanje dijela polazaka svakako jest.


Korekcija voznog reda


– Kako bi se zadržale postojeće cijene voznih karata koje, treba naglasiti, nisu podizane već cijeli niz godina, provedeno je promatranje prometa i broja korisnika pojedinih lokalnih linija i to s ciljem održavanja rentabilnosti poslovanja – odgovaraju iz Autotroleja.




Novi vozni red, nastavljaju u odgovoru na naš upit, napravljen je tako da i dalje budu zadovoljene potrebe svih putnika, a broj polazaka autobusa smanjen je na određenim linijama, budući da bi njihovo daljnje održavanje stvaralo gubitke Autotroleju, te u konačnici stvorilo potrebu za podizanjem cijena karata.



Pitanje smanjenja subvencija postavili smo i gradskoj upravi, s obzirom da je smanjena razina održavanja usluge javnog prijevoza. Gradonačelnik Vojko Obersnel, međutim, poručuje da smanjenja subvencija neće biti, i to zbog rasta cijene goriva.


– Zbog rasta cijena, Autotrolej će u ovoj godini na gorivo utrošiti gotovo tri milijuna kuna više no što je u tu svrhu utrošeno prošle godine. Upravo zato, Grad Rijeka neće smanjivati subvenciju koju uplaćuje Autotroleju kako bi cijene voznih karata za građane bile što prihvatljivije. Svaka korekcija u tom smislu utjecala bi ni na poslovanje Autotroleja, a cilj je da, unatoč povećanim troškovima poslovanja, cijene voznih karata ostanu iste. Na tom tragu je i Autotrolej korigirao svoj vozni red, kaže


Obersnel, navodeći kako je korekcija voznog reda napravljena u namjeri da ju putnici što manje osjete odnosno da u najvećoj mogućoj mjeri javni prijevoz i dalje zadovoljava njihove svakodnevne potrebe.


– Tako su korekcije rađene na linijama s najvećim brojem polazaka koje su, logično, na području Rijeke, budući da gradski autobusi prometuju češće od prigradskih. No, i nakon korekcije kojom je ukinuto ukupno 37 polazaka autobusa dnevno, Autotrolej i dalje radnim danom ima gotovo 2500 polazaka autobusa dnevno, od čega se oko 1500 polazaka odnosi samo na gradske linije, a preostalih tisuću pokriva čitav riječki prsten odnosno područje od Kraljevice i Bakra, do Jelenja, Čavala, Kastva, Klane, Matulja, Opatije i Moščenićke Drage, rekao je Obersnel, dodavši kako Grad Rijeka u ovoj godini subvencionira Autotrolej s 24,5 milijuna kuna.



– Kako se to ne bi dogodilo, Autotrolej je odlučio korigirati svoje vozne redove i to tako da je na linijama na kojima je, s obzirom na broj putnika to moguće, smanjen broj dnevnih polazaka autobusa – objašnjavaju iz Autotroleja.Komunalnom društvu uputili smo i pitanje je li broj dnevnih polazaka autobusa, među ostalim, smanjen i zbog dulje vrijeme prisutnog problema nedostatka dovoljnog broja vozača u Autotroleju, na što je odgovoreno potvrdno, odnosno da je smanjenjem broja dnevnih polazaka »barem dijelom riješen i duže vrijeme pristan problem koji proizlazi iz deficitarnosti profesionalnih vozača«.

Nedovoljan broj vozača


– U Hrvatskoj, uz vrlo eksponiran problem nedostatka konobara ili kuhara, na tržištu rada kronično nedostaje i profesionalnih vozača. Stoga, nažalost, kada se dogodi da više vozača zaposlenih u Autotroleju iz objektivnih razloga ne može obavljati svoj posao (bolovanja i slično), Autotrolej ima i problem s održavanjem voznog reda, odgovaraju iz Autotroleja.


Upućeni iz samog Autotroleja kažu kako je problem s vozačima teško rješiv, jer se na stalno raspisane natječaje javlja vrlo malo kandidata, no isto tako ističu da, osim nedovoljnog broja vozača, postoji i problem s održavanjem autobusa, odnosno da se povremeno događalo da nema dovoljno ispravnih autobusa za sve vožnje, zbog čega je već bilo kašnjenja i poremećaja u održavanju voznih redova.


Zanimalo nas je i na kojim su točno linijama ukinuti polasci i u koje vrijeme, te hoće li se, zbog manjeg broja vožnji, smanjiti i subvencije koje Autotroleju plaćaju jedinice lokalne samouprave na čijem području ovo komunalno društvo pruža uslugu javnog prijevoza.


– Broj polazaka smanjen je isključivo na području Grada Rijeke. S obzirom da je riječ o privremenoj situaciji, prerano je govoriti o smanjenju subvencije, odnosno hoće li manji broj polazaka na pojedinim linijama u konačnici utjecati i na iznos subvencije koju u konkretnom slučaju podmiruje Grad Rijeka – odgovorili su iz komunalnog društva.