Foto Damir Škomrlj
Kao glavni razlog navodi se zadržavanje postojeće cijene voznih karata, uz nedostatak radne snage, odnosno profesionalnih vozača. Neslužbeno, problematično je i održavanje vozila
RIJEKA Autotrolej je od prošloga tjedna ukinuo 37 dnevnih polazaka autobusa radnim danom, na najprometnijim riječkim gradskim linijama, broj 1A, 2, 5, 6, 7 i 7A. Iako iz komunalnog društva tvrde da su time zadovoljene sve potrebe korisnika, više građana koji redovito koriste javni gradski prijevoz javilo se našoj redakciji, nezadovoljno ukidanjem polazaka autobusa, posebno u jutarnjim i popodnevnim špicama prometa, što rezultira duljim čekanjima na stanicama i većim gužvama u samim vozilima.
Upravi Autotroleja uputili smo upit o razlozima izmjena voznog reda, odnosno ukidanja pojedinih polazaka na gradskim linijama, a odgovoreno nam je da je »do izmjena došlo iz nekoliko razloga«, među kojima kao prvi navode zadržavanje postojeće cijene voznih karata. Podsjećamo da je uprava Autotroleja u više navrata u zadnjih godinu dana ponavljala kako ne razmišlja o promjenama cijene karata, no niti u jednom trenutku se kao uvjet za zadržavanje sadašnjih cijena nije spominjalo smanjenje razine komunalne usluge, što ukidanje dijela polazaka svakako jest.
Korekcija voznog reda
– Kako bi se zadržale postojeće cijene voznih karata koje, treba naglasiti, nisu podizane već cijeli niz godina, provedeno je promatranje prometa i broja korisnika pojedinih lokalnih linija i to s ciljem održavanja rentabilnosti poslovanja – odgovaraju iz Autotroleja.
Novi vozni red, nastavljaju u odgovoru na naš upit, napravljen je tako da i dalje budu zadovoljene potrebe svih putnika, a broj polazaka autobusa smanjen je na određenim linijama, budući da bi njihovo daljnje održavanje stvaralo gubitke Autotroleju, te u konačnici stvorilo potrebu za podizanjem cijena karata.
Pitanje smanjenja subvencija postavili smo i gradskoj upravi, s obzirom da je smanjena razina održavanja usluge javnog prijevoza. Gradonačelnik Vojko Obersnel, međutim, poručuje da smanjenja subvencija neće biti, i to zbog rasta cijene goriva.
– Zbog rasta cijena, Autotrolej će u ovoj godini na gorivo utrošiti gotovo tri milijuna kuna više no što je u tu svrhu utrošeno prošle godine. Upravo zato, Grad Rijeka neće smanjivati subvenciju koju uplaćuje Autotroleju kako bi cijene voznih karata za građane bile što prihvatljivije. Svaka korekcija u tom smislu utjecala bi ni na poslovanje Autotroleja, a cilj je da, unatoč povećanim troškovima poslovanja, cijene voznih karata ostanu iste. Na tom tragu je i Autotrolej korigirao svoj vozni red, kaže
Obersnel, navodeći kako je korekcija voznog reda napravljena u namjeri da ju putnici što manje osjete odnosno da u najvećoj mogućoj mjeri javni prijevoz i dalje zadovoljava njihove svakodnevne potrebe.
– Tako su korekcije rađene na linijama s najvećim brojem polazaka koje su, logično, na području Rijeke, budući da gradski autobusi prometuju češće od prigradskih. No, i nakon korekcije kojom je ukinuto ukupno 37 polazaka autobusa dnevno, Autotrolej i dalje radnim danom ima gotovo 2500 polazaka autobusa dnevno, od čega se oko 1500 polazaka odnosi samo na gradske linije, a preostalih tisuću pokriva čitav riječki prsten odnosno područje od Kraljevice i Bakra, do Jelenja, Čavala, Kastva, Klane, Matulja, Opatije i Moščenićke Drage, rekao je Obersnel, dodavši kako Grad Rijeka u ovoj godini subvencionira Autotrolej s 24,5 milijuna kuna.
Nedovoljan broj vozača
– U Hrvatskoj, uz vrlo eksponiran problem nedostatka konobara ili kuhara, na tržištu rada kronično nedostaje i profesionalnih vozača. Stoga, nažalost, kada se dogodi da više vozača zaposlenih u Autotroleju iz objektivnih razloga ne može obavljati svoj posao (bolovanja i slično), Autotrolej ima i problem s održavanjem voznog reda, odgovaraju iz Autotroleja.
Upućeni iz samog Autotroleja kažu kako je problem s vozačima teško rješiv, jer se na stalno raspisane natječaje javlja vrlo malo kandidata, no isto tako ističu da, osim nedovoljnog broja vozača, postoji i problem s održavanjem autobusa, odnosno da se povremeno događalo da nema dovoljno ispravnih autobusa za sve vožnje, zbog čega je već bilo kašnjenja i poremećaja u održavanju voznih redova.
Zanimalo nas je i na kojim su točno linijama ukinuti polasci i u koje vrijeme, te hoće li se, zbog manjeg broja vožnji, smanjiti i subvencije koje Autotroleju plaćaju jedinice lokalne samouprave na čijem području ovo komunalno društvo pruža uslugu javnog prijevoza.
– Broj polazaka smanjen je isključivo na području Grada Rijeke. S obzirom da je riječ o privremenoj situaciji, prerano je govoriti o smanjenju subvencije, odnosno hoće li manji broj polazaka na pojedinim linijama u konačnici utjecati i na iznos subvencije koju u konkretnom slučaju podmiruje Grad Rijeka – odgovorili su iz komunalnog društva.