Riješen slučaj iz 2008.

Autotrolej pobijedio Mercedes: Riječki prijevoznik uspješno okončao višegodišnji sudski spor

Marinko Glavan

Novi Mercedesi tipa Conecto G, s dizelskim motorima, već su u prometu riječkim ulicama / Foto Roni BRMALJ

Novi Mercedesi tipa Conecto G, s dizelskim motorima, već su u prometu riječkim ulicama / Foto Roni BRMALJ

Riječ je o slučaju još iz 2008. kad je Autotrolej, posredstvom Eurolinea, tadašnjeg Mercedesovog zastupnika, nabavio 10 zglobnih autobusa tipa Citaro. Na niskopodnim klimatiziranim autobusima uskoro po isporuci uočeni su brojni kvarovi...



RIJEKA – Vozni park Autotroleja bogatiji je za deset novih zgobnih autobusa marke Mercedes, nakon što je riječki gradski prijevoznik postigao nagodbu u višegodišnjem sporu s tvrtkom EvoBus GmbH, nositeljem proizvodnje za Mercedes, pokrenutom zbog deset neispravnih autobusa isporučenih Autotroleju još 2009. godine.


Novi Mercedesi tipa Conecto G, s dizelskim motorima, već su u prometu riječkim ulicama, a nagodbom je završena trakavica, započeta još 2008. godine, za mandata direktora Ćirila Jurišića, kada je Autotrolej, posredstvom Eurolinea, tadašnjeg Mercedesovog zastupnika za Hrvatsku, nabavio deset zglobnih autobusa tipa Citaro. Vozila koja su trebala biti ponos Autotrolejeva voznog parka, budući da je bila riječ o prvim niskopodnim klimatiziranim autobusima u Rijeci, postala su uskoro po isporuci uzrok velikih glavobolja, zbog brojnih kvarova i nedostataka. Da stvar bude gora, u međuvremenu je došlo i do poslovnog kraha Euroline-a, pa Autotrolej nije mogao ostvariti ni pravo na popravke u jamstvenom roku, zbog čega je do konca 2012. godine svih deset autobusa završilo izvan upotrebe, a tadašnji direktor Željko Smojver, u dogovoru s gradskom upravom, odlučio je pokrenuti sudski spor pred Trgovačkim sudom u Rijeci, protiv proizvođača EvoBus, tražeći postupanje u jamstvenom roku, te isporuku deset novih autobusa.


Isti kvarovi i nedostaci


Smojver je tada isticao kako se na svih deset autobusa pojavljuju isti kvarovi i nedostaci, te izrazio sumnju kako cijeli kontigent nije bio izrađen u skladu sa standardima njemačkog proizvođača, niti izdanim deklaracijama. Autotroleju je ovaj slučaj, osim nemogućnosti korištenja novih autobusa, prouzročio dodatne troškove, jer je deset dotrajalih autobusa, koje su Mercedesi trebali zamijeniti, moralo biti nanovo registrirano i osigurano, s velikim troškovima održavanja, zbog starosti vozila.





Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel, ujedno i predsjednik Skupštine Autotroleja, koji je osobno bio angažiran u pokušajima rješavanja problema s neispravnim autobusima, izrazio je zadovoljstvo postignutom nagodbom.


Važno je istaknuti da su i Mercedes i njihov sadašnji zastupnik ipak na kraju pokazali razumijevanje, te je dogovor postignut sudskom nagodbom, vjerujem na obostrano zadovoljstvo, čime je ujedno izbjegnut nastavak sudskog spora. Autotrolej u konačnici ima deset posve novih autobusa, koji zadovoljavaju puno strože ekološke norme od onih zbog kojih je spor pokrenut, rekao je Obersnel.



Iako su se u EvoBusu, prema tadašnjim tvrdnjama Smojvera i gradonačelnika Vojka Obersnela, oglušivali na njihove pozive da se omogući ostvarivanje prava iz garancije, na koncu je ipak postignuta nagodba, prema kojoj je njemački proizvođač Autotroleju isporučio deset potpuno novih autobusa, po znatno sniženoj cijeni, pa je svaki od autobusa, prema odgovoru Autotroleja na naš upit, plaćen nešto više od trećine od pune cijene.


Ekološki prihvatljiviji


Ukupna tržišna vrijednost novih vozila je dva milijuna i 970 tisuća eura, odnosno 297 tisuća eura po vozilu. Sudskom nagodbom nova će vozila u konačnici Autotrolej stajati milijun i 278 tisuća eura, odnosno 127.800 eura svako, ističu iz Autotroleja, uz napomenu kako su sredstva za financiranje osigurana putem kreditnog zaduženja.



Osim novih autobusa, Autotrolej će dobiti i novog direktora. U tijeku je natječaj za to radno mjesto, nakon što ga je ljetos napustio Željko Smojver, koji je prešao u upravu novoosnovanih gradskih društava. Nije poznato koliko se kandidata dosad prijavilo, kao ni je li među njima Marin Rajčić, sadašnji v.d. direktor, koji se nije želio izjasniti hoće li se prijaviti na natječaj ili ne.



Također, naglašavaju kako se zglobni autobusi tipa Mercedes Citaro, kakvi su nabavljeni 2009. godine, više ne proizvode, pa su nagodbom nabavljeni autobusi tipa Mercedes Conecto G. Osim što su desetak godina »mlađi«, novi autobusi, ističu iz Autotroleja, i ekološki su prihvatljiviji, jer ispunjavaju Euro 6 normu, za razliku od vozila zbog kojih je pokrenut sudski spor, a koja su zadovoljavala Euro 4 normu.


Novi autobusi, popularne »harmonike«, kapaciteta su prijevoza do 160 putnika, svi su opremljeni klima uređajima i video-nadzorom, a riječ je o niskopodnim autobusima, s uređajima za spuštanje na razinu autobusnog stajališta. Proizvedeni su u tvornici Mercedes-Benz u turskom Hosdereu, koja posluje od 1994. godine, kao jedna od najvećih tvornica te vrste u Europi.