Pripremaju se Mjere za poticanje poduzetništva

Potraga za idejama za gospodarski uzlet: Crikvenica ne smije živjeti samo od turizma

Anto Ravlić

Najznačajnije gospodarske djelatnosti su ugostiteljstvo i trgovina koje čine oko 60 posto gospodarstva, što uzrokuje izrazitu sezonalnost i nosi 23 posto nezaposlenih



CRIKVENICA  Kriza neće nestati sama od sebe. I koliko god se mi nadali da će netko »odozgo«, da li iz vrha države ili EU, mahnuti čarobnim štapićem i podariti nam bolji standard, iz dana u dan je sve jasnije da će nam biti bolje kad sami sebi osiguramo bolji život.


I zato su oči uperene u poduzetništvo. Svjesni su toga i u Gradu Crikvenici i zato se pripremaju Mjere za poticanje poduzetništva za 2014. godinu. 


   Kako bi se donijele što kvalitetnije mjere, na web stranicama Grada objavljena je anketa za poduzetnike kojom se želi dobiti povratne informacije o dosadašnjim i budućim mjerama. 


  Nisu se iskazali




Zasad se poduzetnici nisu iskazali u ispunjavanju ankete. Gradska web stranica je donijela i obavijest o dva javna poziva za dobivanje bespovratnih sredstava iz EU fondova. Jedan poziv upućuje Ministarstvo poduzetništva i obrta za Poduzetničkim impuls 2014., a drugi Ministarstvo turizma za poticanje konkurentnosti u turizmu. Za poduzetnički impuls prijave startaju 31. ožujka dok se za poticaje ministarstva turizma prijave zaključuju već 15. travnja. 


   Da bi se motiviralo poduzetnike da kandidiraju svoje projekte, sutra će se u gradskoj vijećnici u Crikvenici održati dvije prezentacije. U 17 sati prezentirat će se poticajne mjere Ministarstva turizma. Sat kasnije Poduzetnički centar Vinodol, LAG Vinodol, Udruženje obrtnika Grada Crikvenice i Vinodolske općine te Udruženje obrtnika Grada Novog Vinodolskog priredili su prezentaciju za poduzetnike i potencijalne investitore. Prezentirat će se Poduzetnički impuls 2014., program ruralnog razvoja 2014-2020. za poduzetnike/investitore te ostale mogućnosti za potencijalne investitore. 


  Podaci ne lažu


Da zaista treba nešto poduzeti da bi Crikvenica krenula naprijed pokazuje niz podataka. Primjerice, najznačajnije gospodarske djelatnosti su ugostiteljstvo i trgovina koje čine oko 60 posto gospodarstva, što uzrokuje izrazitu sezonalnost.


Smještaj i priprema hrane čine trećinu BDP grada. Velika ovisnost o turizmu i sezonalnost uzrokovali su smanjenje zaposlenosti koje je tri puta izraženije u odnosu na Primorsko-goransku županiju. Stopa nezaposlenosti je 23 posto dok je na području Primorsko-goranske županije 17,5 posto.


Na području Grada Crikvenice je zaposleno 2.168, a nezaposleno 728 građana. U strukturi nezaposlenih najveći udio imaju stariji od 50 godina te žene dok je pozitivan trend smanjenja nezaposlenih mlađih od 24 godine. Jedan od problema je i strukturna neusklađenost ponude i potražnje za radnom snagom, a ne nedovoljna ponuda radnih mjesta. 



Grad Crikvenica u suradnji s Ekonomskim fakultetom u Rijeci izrađuje studiju »Strategiju razvoja Grada Crikvenice«. Napravljena je analiza čiji rezultati upućuju na neophodno promišljanje »kako dalje«, objašnjava zamjenica gradonačelnika Crikvenice Silvija Crnić dodajući da se izrada i donošenje strategije razvoja očekuje do kraja svibnja. Moguće je i pomicanje rokova, ovisno o tempu izrade Strategije Primorsko-goranske županije s kojim se niži planovi moraju uskladiti.



  Kratka sezona


Godinama se ističe kako Crikvenica ne može i ne smije živjeti samo od turizma i od kratke turističke sezone. Zato su dobrodošli projekti koji će ponuditi nešto drugo. Zeleno svjetlo dobit će projekti koji se mogu vezati uz turizam i koji će jamčiti produženje turističke sezone.


Što smisliti? Možda će se ideje za novi uzlet Crikvenice, ali i Novog Vinodolskog i Vinodolske općine dobiti na sutrašnjim prezentacijama u crikveničkoj gradskoj vijećnici.