Kapitalni projekti

Novi i Crikvenica ulažu u lučku infrastrukturu: Gradi se pola kilometra lukobrana i 450 vezova

Anto Ravlić

Foto Anto RAVLIĆ

Foto Anto RAVLIĆ

Radovi u luci Podvorska imaju posebnu težinu jer se radi o završetku lukobrana koji nije nikad izgrađen do kraja, ali i zbog činjenice da će se nakon tri desetljeća dobiti prvi legalni vezovi



CRIKVENICA – Godina u koju smo uplovili vjerojatno će biti najjača godina po ulaganjima u lučku infrastrukturu otkad je Crikvenice i Novog Vinodolskog. Dio radova će se finiširati, a dio radova bi se trebao otvoriti. Pred završetkom je marina Muroskva u Novom, u sljedećih nekoliko mjeseci luka Podvorska u Crikvenici će osvanuti u novom ruhu, do ljeta bi trebala biti gotova marina u novljanskoj luci, a jesen bi mogla označiti početak radova u Klenovici i možda Povilama. Uglavnom, gradi se i vjerojatno će se graditi na sve strane. Prva presjecanja vrpci uslijedit će već u travnju.


Radovi u luci Podvorska imaju posebnu težinu jer se radi o završetku lukobrana koji nije nikad izgrađen do kraja, ali i zbog činjenice da će se nakon puna tri desetljeća dobiti prvi legalni vezovi u Crikvenici. Iz dana u dan vidljiv je pomak na gradilištu.


– Sve ide po planu. Postavljeno je prvih šest blokova, do kraja godine postavit će se još šest od ukupno 15 kojima će se produžiti lukobran za 40 metara, objašnjava ravnatelj ŽLU Crikvenica Mario Kružić.




Građevinarima je išlo vrijeme na ruku, hladnoća nije smetala, bitno je da nije bilo bure. Ovih dana ugovorit će se produženje srednjeg gata, što je puno jednostavniji posao od produženja glavnog lukobrana.


Svi radovi završavaju 1. travnja. Vrijednost investicije je sedam milijuna kuna.


Četiri pontona


Do početka lipnja bi trebala biti završena marina u novljanskoj luci koju gradi GPP Mikić. Gradi se sekundarni lukobran, a iz dana u dan se sve jasnije naziru obrisi objekata na zapadnoj strani novljanske luke. Već su izgrađena četiri pontona duga po 115 metara. Na njima će vezove naći 200 brodova. Teško da će ostati vremena za rekonstrukciju primarnog lukobrana koji je već dao svoje. Investitor je dobio obavezu da “spasi” načeti lukobran.



U travnju će biti kompletno završena i marina Muroskva. Već prošlog ljeta marina je građevinski bila gotova, nakon toga se prionulo opremanju.


– Početkom ili sredinom travnja, do Uksrsa, planiramo staviti marinu u funkciju. Zasad je vrijeme išlo na ruku, koji dan ćemo izgubiti zbog ove hladnoće jer je bilo prehladno za neke poslove koje izvodimo vani, no držimo se rokova, kaže Robert Jovanović koji vodi gradnju marine na istočnom ulazu u Novi Vinodolski.


U marinu koju od mora štiti lukobran dužine 150 metara uložilo se 60 milijuna kuna, a dobit će se 180 vezova, uz prateće sadržaje poput trgovine nautičke opreme, restorana, bistroa te drugih nautičkih sadržaja najviše kategorije. Direktno će se zaposliti 20-25 ljudi. Logistika marine je i odlagalište za plovila u Poslovnoj zoni Zapad, stavljeno pod krov lani, koje će moći ugostiti 150 plovila na suhom.



Kad se zbroje Muroskva i marina u uvali Podbaran dolazi se do brojke od respektabilnih 450 vezova, čemu se može dodati i 150 suhih vezova pod krovom u novljanskoj poslovnoj zoni udaljenoj tek kilometar od mora odnosno novljanske luke, a dva i pol kilometra od Muroskve. Impoznatni su i novoizgrađeni metri lukobrana. Kad se zbroji klenovarski lukobran dug 70 metara, dva novljanska ukupne dužine 330 metara te Podvorska s 40 metara, dođe se do gotovo pola kilometara lukobrana koji su se izgradili ili će se izgraditi u pet godina.


Klenovica


Na jesen bi mogla početi i gradnja sekundarnog lukobrana u Klenovici. Prije pet godina u gradnju primarnog lukobrana se uložilo devet milijuna kuna. Izgradnjom zapadnog lukobrana Klenovica bi imala zaštićenu luku kao rijetko koje mjesto na Kvarneru pa i na cijelom Jadranu. Klenovari mogu primiti 80 manjih brodica i četiri veća ribarska broda. U planu je i skoro proširenje luke Povile. Prigodom posljednjeg posjeta ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butkovića Crikvenici spominjala se i crikvenička marina. U samoj Crikvenici puno je izglednije potpuno zatvaranje crikveničke luke. Radi se o investiciji od 17 milijuna kuna. Sam lukobran stajat će deset milijuna kuna, a produženje male palade sedam milijuna kuna. Građevinska dozvola postoji, predstoji potraga za investitorom, a očekuje se i potpora hrvatske vlade i Primorsko-goranske županije, kao i kod ranijih projekata.