Na tragu '59

Nova brodska linija između kopna i Krka: “Sv. Roko” od 15. veljače povezuje Crikvenicu i Šilo

Darko Pajić

Udaljenost od Crikvenice do Šila iznosi oko dvije nautičke milje, a putovanje će trajati oko pet minuta, kaže vlasnik Marinero Toursa Robert Domijan. Povratna karta 38, za otočane 19 kuna



CRIKVENICA Županijska brodska linija Crikvenica-Šilo počet će se održavati već tijekom veljače, jer bi narednog mjeseca trebali početi ploviti brodovi tvrtke »Marinero Tours« iz Dramlja, koja je na natječaju dobila posao održavanja ove linije za razdoblje od idućih šest godina.


Linija će biti cjelogodišnja, a puna cijena povratne putničke karte iznosit će 38 kuna, odnosno 19 kuna za otočane sa stalnim prebivalištem na otoku, koji posjeduju otočnu iskaznicu. Riječ je o prvoj županijskoj liniji na području PGŽ-a koja se uvodi i to u suradnji Primorsko-goranske županije, koja će osigurati 50 posto subvencije, dok će ostatak subvencije zajednički financirati Grad Crikvenica i Općina Dobrinj. Godišnji trošak subvencije iznosit će 212.000 kuna s PDV-om, odnosno 1,276 milijuna kuna u razdoblju od šest godina.


Studija


Tvrtka »Marinero Tours« kandidirala je na natječaju brod »Sv. Roko«, gumenjak s plastičnim dnom i kabinom, star osam godina s kapacitetom za 12 putnika i maksimalnom brzinom od 27 čvorova. Zamjenski brod »Sfera« ima veći kapacitet i može ukrcati ukupno 200 putnika od čega je 150 putnika u zatvorenom salonu te još 50 na palubi, ali vjerojatno neće biti korišten na ovoj liniji osim ako to ne bude neophodno.




Pročelnica Upravnog odjela za pomorstvo, promet i veze PGŽ-a Nada Milošević ističe kako je u tijeku priprema ugovora za održavanje linije, kao i da bi sredinom veljače trebalo početi održavanje linije.


– Intencija je bila poboljšati pomorsko prometno povezivanje naseljenih otoka i naselja na kopnu ili međusobnog povezivanja otoka. Kako bi se sagledale potencijalne linije, PGŽ je pokrenuo izradu Studije gospodarske opravdanosti za županijsku i međužupanijsku liniju u obalnom linijskom putničkom prometu koju je izradio Pomorski fakultet u Rijeci, a jedna od predloženih linija bila je upravo Crikvenica-Šilo.


Ta će linija biti cjelogodišnja uz utvrđen minimalni broj linija u zimskom (3), međusezonskom (4) i ljetnom periodu kada je predviđeno najmanje 12 putovanja dnevno. Linija neće biti konkurencija drugim malim brodarima, koji se bave organizacijom izleta, već je funkcionirati isključivo u prijevozu putnika od Šila do Crikvenice i obrnuto, kazala je Milošević.


Pet minuta


Vlasnik i direktor obiteljske tvrtke »Marinero Tours« Robert Domijan naglašava da se ova tvrtka već 30-tak godina bavi organizacijom izleta i prijevozom putnika na moru, kao i da je brod »Sv. Roko« ciljano kupljen da bi plovio na novoj liniji Crikvenica-Šilo.


– Još uvijek razgovaramo oko utvrđivanja reda plovidbe, ali je sigurno da ćemo imati tri putovanja dnevno u zimskom razdoblju, odnosno minimalno 12 putovanja dnevno tijekom ljeta. U sezoni možemo imati i 20-tak plovidbi dnevno na liniji. Vjerujemo u potencijal linije i njezinu dugoročnu održivost, a po potrebi ćemo razmišljati o nabavi još jednog broda sličnog kapaciteta kao što je »Sv. Roko«, eventualno bi to bio još brži brod.


Udaljenost od Crikvenice do Šila iznosi oko dvije nautičke milje, a svako putovanje trajat će oko pet minuta. Cijene su povoljne, pogotovo za otočane tako da očekujemo dobar odaziv otočana i turista u vrijeme sezone, kazao je Domijan.



Plovidbeni red broda »Sv. Roko« još uvijek nije precizno utvrđen, te će naknadno biti objavljen, ali će se pri njegovu formiranju svakako voditi računa o potrebama otočana, što znači da bi tri dnevna polaska u zimskom periodu trebala biti prilagođena radnom vremenu otočana koji rade u Crikvenici tako da većina brodom može stići na posao i vratiti se po završetku radnog vremena.



Potencijal


Načelnik Općine Dobrinj Neven Komadina naglašava da već niz godina postoji želja za uvođenjem cjelogodišnje linije Crikvenica-Šilo prvenstveno stoga što mnogi otočani rade u Crikvenici i imaju potrebu boljeg i učestalijeg povezivanja.


– Treba cijeniti ono što je bilo dobro u našoj povijesti, a ona kaže da smo davne 1959. godine imali prvu trajektnu liniju na sjevernom Jadranu upravo između Crikvenice i Šila. Potrebna nam je veća kvaliteta, da ljudi znaju točno kada će svakog dana brod isplovljavati i mogu planirati svoje obveze. Linija ima potencijala i za turizam, vjerujem da će mnogi turisti u sezoni biti među putnicima.


Predložene cijene karata su korektne, otočani će imati popuste ili će za neke kategorije biti oslobođeni plaćanja. O tome hoće li biti potreban brod većih kapaciteta sada je teško govoriti, ali vjerujem da linija dugoročno ima i veći potencijal, kao i da će investicija u nju biti opravdana rezultatima, kazao je Komadina.