Turizam

Na branje grožđa u Pavlomir stiglo – tristo Austrijanaca

Anto Ravlić

Foto: Anto Ravlić

Foto: Anto Ravlić

Nakon berbe, sjelo se za stolove i uživalo u delicijama. S pogledom na vinograd. Vinska kuća Pavlomir i agencija Via Mea planiraju još sličnih iznenađenja



NOVI VINODOLSKI Vinogradi Pavlomira žive slogan Hrvatska 365 zahvaljujući suradnji vinske kuće Pavlomir i turističke agencije Via Mea. Na branje grožđa u Pavlomir stiglo je tri stotine Austrijanaca. Već izdaleka, impozantna slika. Šest austrijskih autobusa »zaposjelo« je parkiralište Pavlomira u doba kada su turisti orijentirani na klasičnu ponudu sunce-more uglavnom rekli zbogom crikveničko-vinodolskoj rivijeri.


Dobro raspoloženi umirovljenici iz Salzburga stigli su na crikveničko-vinodolsku rivijeru na tri dana. Spavaju u hotelu Katarina u Selcu.


– Ovako nešto je prije bilo teže izvedivo jer nismo imali toliko kvalitetnih hotela sa četiri zvjezdice na crikveničkoj rivijeri. U turističkoj ponudi sve je povezano. Moraš imati sadržaje, ali i kvalitetan smještaj. Jedno bez drugog ne ide, kaže Tatjana Plašć iz agencije Via Mea koja godišnje privuče nekoliko stotina grupa raznovrsnim sadržajima.




– Nikad ne nudimo samo polupansion. Turistima je zanimljivo i branje lavande na našoj rivijeri. Lavanda je napunila dvadesetak busova i popunila lipanj, kaže Tatjana Plašč.


Dolazak austrijske grupe poklopio se sa završetkom berbe u Pavlomiru. Ove godine je Vinska kuća Pavlomir, uz svoju osnovnu djelatnost, naglasak dala na turizam. Bila je to prva godina po otvaranju podruma i kušaone. Orijentacija na turizam pokazala se u vinogradima u susjedstvu Novog Vinodolskog punim pogotkom. Posebice zbog neželjenih problema u travnju.


– Mraz nam je prilično uništio vinograde. Naša vizija je bila uz ponudu vina, razvijati turizam. U jednoj godini se poklopilo da smo se ozbiljnije otvorili turizmu i da nam je mraz nanio štete. I pokazalo se da smo dobro razmišljali, ističe direktor Vinske kuće Pavlomir Miroslav Palinkaš.


Austrijanci su najprije zasvirali i zaplesali. Zajednička fotografija pred vinogradima. Potom su se uhvatili škara i košara, disciplinirano u kolonu i uz glazbu marširaju na berbu vinograda. Za austrijske turiste doživljaj.


– Uglavnom svi znamo piti vino, a sad vidimo kako izgleda berba koja omogućava da vino stigne za naš stol. Lijepo je uživo vidjeti kako izgleda, malo se primiti posla i reći da smo sudjelovali u berbi, kaže nam austrijski turist.


Nakon rada, sjelo se za stolove s pogledom na vinograd.


– Gostima nudimo sve domaće proizvode. Kušaju pršut, kobasice, a nakon svega stiže vinski gulaš odnosno čobanac. Uz neizostavno kušanje vina i rakija, priča Palinkaš. 


Pavlomir i Via Mea pripremaju iznenađenje i to u studenom, kada se turiste ne može naći niti za lijek na crikveničko-vinodolskoj rivijeri. Gastronomski doživljaj je zajamčen. Naravno, opet s pogledom na vinograde.