Turizam

Marijana Biondić, šefica TZ Crikvenice: Za produženje sezone trebaju nam sadržaji

Anto Ravlić

Priznanje za najuspješniju destinaciju zdravlja potvrđuje da idemo pravim smjerom. No, to sve nas obvezuje da konstantno radimo na unapređivanju sadržaja i stvaranju novih proizvoda. Konkurencija je velika, treba puno truda da biste se istaknuli i privukli goste, odnosno potrošače



CRIKVENICA  Rivijera Crikvenica i Turistička zajednica Grada Crikvenice u nekoliko su mjeseci dobili više nagrada. Crikvenica je proglašena hrvatskom destinacijom zdravlja, stigla su tri priznanja za turističke filmove, nagrada za inovativni projekt u turizmu za manifestaciju Crikvenica 4 Pets1. Stigao je i zlatni Interstas za promociju turizma. Uz sve to, broj noćenja godinama raste. Koje korake učiniti da bi se kapitaliziralo priznanja i kako dalje, jer priznanja i obavezuju? Što treba učiniti, a još nije, pitamo direktoricu Turističke zajednice Grada Crikvenice Marijanu Biondić.


– Priznanje za najuspješniju ovogodišnju destinaciju zdravlja nas iznimno veseli i mislim da se s pravom možemo ponositi. Osim toga, ono potvrđuje i učvršćuje činjenicu da crikvenička rivijera ide pravim smjerom, tim više što je Crikvenica zapravo tim putem krenula već u 19. stoljeću.


Zdravstveni je turizam, dakle, iznimno važan dio ovdašnjega identiteta te slobodno možemo reći da je Crikvenica zapravo i jedan od pionira ove selektivne vrste turizma, jer ga je počela razvijati među prvima u Hrvatskoj. Slažemo se, svaka nagrada, priznanje ili uspješni rezultati ne znače da je vrijeme za pauzu i stagnaciju, nego sve nas u destinaciji obvezuju da zajedničkim djelovanjem konstantno radimo na poboljšanju kvalitete ponude, unapređivanju trenutnih sadržaja i osmišljavanju novih proizvoda. Konkurencija na nacionalnoj, a pogotovo na globalnoj razini je velika, potrebno je puno truda, angažmana i rada da biste se istaknuli i privukli goste, odnosno potrošače.


 Posebna kombinacija




Osim što je svakako poželjno da sve zdravstvene ustanove budu uključene u stvaranje i osuvremenjivanje ponude u sklopu zdravstvenog turizma, vrlo je važna i uloga svih ostalih dionika turističke ponude, od hotelijera, obiteljskog i ostalih vrsta smještaja pa do restorana i svih ponuđača usluga koje se nude u destinaciji. Ništa manje nije važna ni svijest svih stanovnika u destinaciji o bogatstvu i raznolikosti ponude Rivijere Crikvenice, o tome kolika je vrijednost prirodnih predispozicija, ali i onih stvorenih ljudskom rukom.


Nikad ne treba zaboraviti prirodne ljepote i prirodne ljekovite činitelje u našemu kraju, koji su odlično nadopunjeni modernim zdravstvenim ustanovama i vrhunskim stručnjacima – tu kombinaciju zaista nema svatko. Svi bi, naravno, svatko na svoj način i ovisno o mogućnostima, mogli biti promotori i ambasadori. I to najbolji, jer mnogo se puta dokazalo da su osobno iskustvo u društvu domaćina, toplo gostoprimstvo i doživljaj lokalne zajednice kroz prizmu njenih stanovnika nezamjenjivi i utječu na to da se mnogi naši gosti vraćaju već desetljećima.


Turistička zajednica nastoji što bolje i efikasnije koordinirati većinu poslovnih subjekata u destinaciji te povezati sve čije je djelovanje vezano uz zdravstveni turizam. Ono što još uvijek nedostaje je više konkretnih kanala prodaje naših zdravstveno-turističkih proizvoda na ciljnim tržištima, koja su, više-manje, podudarna s našim emitivnim i tradicionalnim tržištima, kao što su Njemačka, Austrija, Slovenija ili Italija, no svakako su nam zanimljiva i neka čiji gosti nisu zastupljeni u tolikoj mjeri, poput skandinavskih zemalja.


Naravno, proizvodi i usluge zdravstvenog turizma na Rivijeri Crikvenici prodaju se i sada, no promatrajući na razini čitave godine, vidimo da tu ima prostora za napredak. TZG Crikvenice trenutačno u suradnji s Klasterom zdravstvenog turizma Kvarnera provodi aktivnosti koje bi nam trebale otvoriti kanale prodaje s njemačkoga tržišta, a planira se i jedna kompleksnija prezentacija zdravstvene ponude naše rivijere na ITB sajmu u Berlinu u ožujku 2018.


 Brošura, promofilm


CIHT je u nekoliko godina izrastao u respektabilno okupljanje kreme zdravstvenog turizma Hrvatske, uz goste iz cijelog svijeta. Koliko on znači za promidžbu ovogodišnje hrvatske destinacije zdravlja?


– Organizaciju konferencije CIHT započeli smo 2013. godine u suradnji s Thalassotherapijom Crikvenica, i to ponajprije iz dvaju osnovnih razloga. Prvo, da skrenemo pažnju, osvijestimo istinsku vrijednost svih naših potencijala i podsjetimo javnost da smo mi destinacija zdravlja, s brojnim komparativnim prednostima, ljekovitom prirodom i vrhunskim zdravstvenim uslugama. Drugo, da potaknemo što intenzivnije i kvalitetnije povezivanje dionika unutar destinacije, pogotovo zdravstvenih ustanova s turizmom i obrnuto.


Iz tog su povezivanja proizašle i neke druge aktivnosti TZG-a Crikvenice tematski vezane uz zdravstveni turizam, poput brošure koja je po prvi put objedinila svu ponudu na jednom mjestu, a služi kao svojevrstan alat bilo kome tko želi prodavati tu vrstu ponude na rivijeri. Pokrenuli smo i projekt »Cesta plave ribe«, koji istovremeno promovira tradicionalnu gastronomiju i zdrav život te snimili kratki promo film »Crikvenica Riviera – Relax, feel good, repeat«, na temu zdravstvenog turizma i aktivnog odmora.


Posljednjih godina su, najčešće u organizaciji sustava turističkih zajednica, naše medicinske ustanove u sklopu svojih studijskih putovanja posjetili su brojni novinari i agenti. Realizirali smo i razne tematske prezentacije u Hrvatskoj i inozemstvu, sudjelovali na konferencijama o zdravstvenom turizmu, a ovog proljeća smo podržali i svjetski poznatu IMTJ (International Medical Travel Journal) konferenciju, u sklopu koje smo se, zajedno s kolegama iz pojedinih TZ-a na Kvarneru, predstavili na zajedničkom štandu.



– Upravo je u tijeku jedna od aktivnosti kojima želimo produžiti sezonu i maksimalno iskoristiti smještajne i ostale kapacitete na našemu području. U suradnji s Udrugom hrvatskih putničkih agencija (UHPA) organiziramo tematske radionice, vezane uz destinacijski menadžment, produženje sezone, jačanje i bolje korištenje postojećih i stvaranje novih proizvoda, osmišljavanje novih paketa, bolje korištenje kanala prodaje i sl.


Na te su radionice pozvani svi čije je djelovanje na neki način dio turizma, od turističkih agencija (kojima je to prvenstveno i namijenjeno) i hotelijera do raznih institucija, zdravstvenih ustanova i udruga sa specifičnim interesima (planinari, biciklisti). Osnovni je cilj stvaranjem novih programa popuniti dio godine koji nije dovoljno korišten, a to je trenutno gotovo više od šest mjeseci godišnje.



Zrak sve govori


Jako nas veseli što CIHT iz godine u godinu raste u svakom smislu – organizacijski, kvalitativno i kvantitativno, pa smo ove godine ugostili čak 150-ak sudionika, koji su došli iz cijele Hrvatske, ali i iz inozemstva. Izlaganja su bila jako zanimljiva i edukativna, a predavači eminentni stručnjaci raznih profila i struka (privatni i javni sektor, liječnici, facilitatori…) iz Hrvatske, SAD-a, Kine, Ukrajine, Poljske, Rusije i Njemačke predstavili su trendove u poslovnom svijetu i medicini. Govorilo se, među ostalim, o metodama financiranja zdravstvenog turizma, nužnosti stalnog ulaganja u ljudske potencijale i promidžbu, očekivanjima pacijenata, iskustvima s različitih svjetskih tržišta, o tome kako zadovoljan klijent postaje ambasador.


Kontakti sa stranim predavačima su itekako dobrodošli i za nas kao destinaciju u cjelini, ali prvenstveno za naše medicinske ustanove, koje će zahvaljujući CIHT-u možda steći nove partnere. Svim smo sudionicima predstavili nagrađenu destinaciju zdravlja kroz prezentaciju, ali su je rado i sami istražili u pauzama. Navedena je prezentacija Rivijere Crikvenice bila namijenjena prvenstveno sudionicima izvan destinacije, no i lokalnima, jer ponekad treba podsjetiti na sve resurse i ponudu kojima raspolažemo. Zanimljivo je da je, od strane više govornika, nekoliko puta tijekom ovogodišnje konferencije bilo rečeno sudionicima da izađu van i udahnu čisti morski zrak pa će im ubrzo biti jasno zašto smo baš mi destinacija zdravlja.


Rezultati su izvrsni. Crikvenica se podigla za 44 posto u noćenjima u sedam godina, obnavljaju se hoteli. Kojim putem dalje, da sve ne ostane na sezoni koja se puni sama od sebe?


– Točno, posljednjih nekoliko godina bilježimo konstantno povećanje broja noćenja. Ono što posebno veseli jest evidentan rast tijekom cijele godine, odnosno ne samo u ljetnim mjesecima, već i u predsezoni (svibanj, lipanj) i posezoni (rujan, listopad). Osim toga, jača i kvaliteta, prvenstveno hotelskih smještajnih kapaciteta, ali i svih ostalih oblika smještaja. Međutim, potrebno je naglasiti da su za povećanje broja gostiju van glavne sezone najvažniji sadržaji, i to stalni (primjerice, moderni i originalni tematski parkovi, atraktivan stalni muzejski postav, kontinuirani sportsko-rekreativni sadržaji, adekvatna i dostatna infrastruktura za pripreme vrhunskih sportaša, kvalitetni wellness sadržaji u hotelima…). Svakako treba intenzivno raditi na osmišljavanju i realizaciji takvog tipa sadržaja, kojih nam, nažalost, još uvijek nedostaje. TZG Crikvenice je pred nekoliko godina počela sa strateškim raspoređivanjem manifestacija tijekom cijele godine, osuvremenili smo postojeće i osmislili brojne nove te su neke od njih i motiv dolaska u destinaciju.