Burni zbor građana

Jakovari peticijom protiv dogradnje luke Perčin

Nataša Car

Snimila Nataša CAR

Snimila Nataša CAR

Iako su informirani da će se obala proširiti za još tri metra radi parkiranja, osigurati sigurnost plovila i dovoljan broj vezova, a šetnica popločiti kvalitetnim kamenom, Jakovari ustraju protov dogradnje i koncesioniranja luke, drže da je projekt vođen na štetu javnog interesa, pripremljen nekvalitetno i netransparentno



JADRANOVO Radovi su krenuli, no dio mještana Jadranova i dalje je nezadovoljan projektom dogradnje i koncesioniranja luke Perčin. Predložene izmjene nisu ih umirile te su mnogi nakon žustre rasprave na zboru građana potpisali peticiju, a istaknuli su i kako će poslati inspekciju ako je to jedini način da se zaustave radovi. »Nemamo ništa protiv uređenja obale, ali ne na ovakav način«, zaključili su Jakovari.


Zbor građana u petak otvorio je predsjednik Mjesnog odbora Jadranovo Manolito Matetić koji je pročitao priopćenje ravnatelja Županijske lučke uprave Crikvenica Marija Kružića u kojem se ispričao za izostanak zbog ranije preuzetih neodgodivih obaveza i odlaska na put. U priopćenju je kratko sažeo dogovore postignute na sastanku održanom prije tjedan dana na kojem su se ŽLU Crikvenica, Grad, koncesionar i Mjesni odbor Jadranovo složili oko proširenja obale za dodatna tri metra kako bi se napravio prostor za parkiralište. Crikvenička lučka uprava također se obvezuje osigurati sigurnost plovila te, ukoliko se pokaže potrebnim, može se postaviti dodatni pontonski gat.


Matetić je nakon toga riječ prepustio gradonačelniku Damiru Rukavini koji je potvrdio da se ide u proširenje obale. Bit će osiguran i dovoljan broj komunalnih vezova, što je već ranije potvrdio ŽLU Crikvenica, a Grad će se za svaki slučaj dodati još jedan ponton. Rukavina je dalje naveo da će se i šetnica, umjesto tlakavcima, popločiti kvalitetnim kamenom, a bilo kakvi problemi s fekalnim i oborinskim vodama bit će spriječeni ugradnjom odvodnje u trup ceste. Na kraju je rekao kako sve to nisu pusta obećanja jer je Grad spreman sufinancirati određene zahvate kako bi se udovoljilo željama i potrebama mještana.


Kritika Studije




Koncesionar Boris Sabolić ukratko je pojasnio na koji način će se izvoditi radovi i koje barke se trebaju prve maknuti. Za prebacivanje barki vlasnici se trebaju obratiti lučkom redaru, a Sabolić je dodao da će se svima kojima je potrebno ponuditi mehanizacija investitora kako bi se premjestila plovila.


Ipak, nikakva pojašnjenja, dogovori ni izmjene nisu primirile revoltirane mještane. »Zašto Jakovari dobivaju najgora mjesta za svoja plovila«, pitali su se oni koji strahuju da će im na drugim pozicijama tijekom nevremena stradati barke. Smatraju da je trebalo kvalitetnije pripremiti projekt za koji ističu kako je vođen na štetu javnog interesa.


Jakovare brine i uništavanje okoliša. Iako je napravljena ekološka studija, djelatnica Prirodoslovnog muzeja Rijeka i autorica brojnih studija utjecaja na okoliš Milvana Arko Pijevac opisala je studiju napravljenu za ovaj projekt kao nedorečenu, prepunu općenitih podataka za Sjeverni Jadran, a upozorila je da su neki podaci i krivi. Zaključila je da su »radovi za inspekcijski nadzor i hitno zaustavljanje«, čime je zaradila gromoglasan aplauz.



Mnogi u Domu kulture smatrali su kako nisu dobili odgovore po koje su došli. Na neka su pitanja mogli odgovoriti samo projektant ili ravnatelj Lučke uprave koji nisu bili prisutni, što je izazvalo dodatno nezadovoljstvo Jakovara.



Loša komunikacija


Mještani smatraju i kako će se projektom uništiti ambijent malog ribarskog mjesta. »Da se za projekt znalo na vrijeme, Jakovari nikad ne bi dopustili da se realizira«, istaknula je mještanka koja u Jadranovu živi 50 godina. Loša komunikacija je nešto oko čega su se svi nezadovoljni Jakovari složili te zahtijevaju transparentnost i poštivanje želja i potreba mještana.


Na pritužbe o radu Mjesnog odbora Matetić je istaknuo kako uvijek svima stoji biti na raspolaganju te je bio u stalnoj komunikaciji s mještanima. Objasnio je kako nezadovoljne Jakovare može poduprijeti samo ukoliko peticija skupi tristo potpisa. No, Matetić je dodao kako MO podržava projekt. »Uvijek smo zadnja rupa na svirali na ovom području«, istaknuo je, dodajući kako se napokon ulaže u Jadranovo i da je cilj ovog MO-a da se ide naprijed.


Iako mnogi ne vide kakvu korist lokalni ljudi imaju od koncesije, Matetić je kao najveću prednost izdvojio otvaranje novih radnih mjesta u vrijeme kad mladi masovno iseljavaju. Ni to nije uvjerilo mještane od kojih su mnogi nakon zbora ispred Doma kulture potpisali peticiju.