Ina odlučila 1. listopada zatvoriti jednu od najstarijih postaja u Gorskom kotaru

Skrad ostaje bez benzinske pumpe

Marinko Krmpotić

mamo pouzdane podatke da je promet ovdje veći no u drugim sličnim objektima u bližem okruženju pa zaista želimo znati zašto smo baš mi određeni za zatvaranje, ako po tehnološkim i ekonomskim kriterijima zaslužujemo nastavak rada, pita načelnik Općine Skrad Damir Grgurić



SKRAD  Zadnjeg dana ovog mjeseca, dakle 30. rujna, s radom bi trebala stati benzinska crpka u Skradu, a ta najava izaziva logičnu ljutnju, protivljenje i zabrinutost ljudi ovoga kraja, kao i susjednih Brod Moravica i Kupjaka, koji desetljećima koriste usluge ove pumpe, jedne od najstarijih na području Gorskog kotara.


Ta pumpa je u centru Skrada proživjela, uz nekoliko modernizacija, više od 50 godina. Najave o ključu u bravu INA-ine benzinske postaje smještene uz nekadašnji restoran »Tranzit« traju već duže vrijeme, a u tijeku ove godine već su se bile čule najave kako će crpka biti zatvorena početkom svibnja.


Na svu sreću to se nije dogodilo i odgovorni u najvećoj hrvatskoj naftnoj kompaniji promijenili su u proljeće odluku o zatvaranju, ili bolje reći samo je malo odgodili. Najavljeno zatvaranje je, ističe načelnik Općine Skrad Damir Grgurić, nelogično i nepotrebno:




   »Promet koji ostvaruje dvoje zaposlenih na skradskoj benzinskoj pumpi veći je od veličinom sličnih crpki u Hrvatskoj. Štoviše, u dosadašnjem tijeku godine ostvareni su znatno bolji rezultati no prošle godine koja je također bila dobra pa nitko ne razumije zašto u takvim uvjetima zatvarati lokaciju na kojoj se dobro radi. Imamo pouzdane podatke o tome da je promet ovdje veći od drugih sličnih objekata u našem bližem okruženju pa zaista želimo znati kakav je to sustav vrednovanja benzinski crpki u Ini i zašto smo baš mi određeni za zatvaranje, ako po tehnološkim i ekonomskim kriterijima zaslužujemo nastavak rada.


  


Politička pozadina?


Volio bih da nam odgovorni u Ini kažu je li, ako su ti podaci točni, u pitanju negativan odnos zbog političke opcije koja je na vlasti u Općini Skrad, ili pak zbog nekih drugih, nama nepoznatih razloga. Zatvaranjem ove lokacije pada standard života na ovom području, a zanimljivo je da, bar koliko mi znamo, INA nema ni volje ni želje tu crpku dati u najam nekome od poduzetnika koji bi mogli nastaviti tu djelatnost. Štoviše, interes za nastavak aktivnosti postoji i u PINS-u, skradskom poduzetničkom inkubatoru, a i mi smo kao lokalna samouprava spremni pomoći na sve zakonske načine kako bismo osigurali nastavak rada benzinske pumpe u Skradu«, najavljuje Grgurić, ističući kako sve analize pokazuju da ekonomskih razloga za prestanak rada, koliko je njemu poznato, nema, tim više što u odnosu na 2013. godinu pumpa ostvaruje 30 do 40 posto više no u istom razdoblju prošle godine.   


Da je stvar potpuno izvjesna, očito je iz dobivenog e-maila Sektora korporativnih komunikacija INA-e, u kojem je potvrđeno da će benzinska postaja u Skradu 1. listopada zatvoriti svoja vrata. »Inin projekt modernizacije maloprodajne mreže »Plavi koncept« u sklopu kojeg je dosad modernizirano više od 160 benzinskih postaja također podrazumijeva zatvaranje manjeg broja neprofitabilnih postaja. S obzirom na to da se BP Skrad zatvara 1. listopada ove godine, naše potrošače pozivamo da se gorivima i robom široke potrošnje opskrbe na obližnjim Ininim BP; u smjeru Rijeke na BP Ravna Gora te u smjeru Zagreba na BP Vrbovsko«, poručili su iz INA-inog Sektora korporativnih komunikacija. (V. P.)



Pad standarda


Slično raspoloženje i stavovi vladaju i u samom mjestu gdje smo čuli kako nije problem u tome da se »skoči« do petnaestak kilometara udaljenih Delnica, ili sedam-osam kilometara do Ravne Gore, iako će i to mještanima stvoriti nove troškove, ali je neshvatljivo da se ide na zatvaranje lokacije koja očigledno radi dobro, donosi dobitak koji uposlenima osigurava plaće te uz to ostvaruje i zaradu.


Upravo stoga za iznajmljivanje ovog objekta postoji interes, a hoće li možda to biti izlaz iz ove teške situacije, pokazat će vrijeme. Naravno, najgore će biti ukoliko se nikakvo rješenje ne pronađe i ako 1. listopada Skrađani i ostali stanovnici ovog područja zaista ostanu bez desetljećima im dostupne mogućnosti opskrbe gorivom u tom mjestu.


Takav scenarij je, nažalost, moguć i uklapa se u tužnu priču o sve težem životu u Gorskom kotaru i sve većem padu općeg standarda kojeg je opskrba gorivom itekako značajan dio.