Kreativna obitelj Krepenc

Ova se goranska obitelj odlučila za uzgoj aronije: Uz klasičnu paletu stiže i – kozmetika

Marinko Krmpotić

Tomislav i Dijana Krepenc s malom Karlom / Foto Vedran KARUZA

Tomislav i Dijana Krepenc s malom Karlom / Foto Vedran KARUZA

Kupili smo 500 sadnica te ih zasadili, suprotno običaju, u proljeće, kaže Tomislav Krepenc. Prva berba pred tri godine trajala je 2,5 sata, a lani smo plodove ubirali dva i pol dana, kaže Dijana Krepenc



RAVNA GORA – Uskoro, točnije u subotu, 7. travnja, u ravnogorskom Sportsko-poslovnom centru »Goranka«, bit će održana prezentacija proizvoda nekoliko goranskih obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava među kojima će biti i OPG Krepenc koji će predstaviti svoje proizvode od aronije među kojima, uz onu klasičnu paletu, pažnju posebno privlači – kozmetika od aronije. Od temeljnog proizvoda kao što je matični sok od aronije pa do kozmetike trebalo je samo tri godine što jasno pokazuje koliko su mladi vlasnici OPG-a Krepenc – Tomislav i Diana kreativni i puni energije. A sve je počelo, govori nam Tomislav, prije tri godine.


mladi vlasnici OPG-a Krepenc – Tomislav i Diana kreativni i puni energije / Foto Vedran KARUZA


mladi vlasnici OPG-a Krepenc – Tomislav i Diana kreativni i puni energije / Foto Vedran KARUZA





– Te sam godine naslijedio zemlju od djeda i u želji da ne zaraste u šikaru i ostane neiskorištena, supruga i ja odlučili smo nešto zasaditi. Prva ideja bila je lavanda, ali analiza tla pokazala je da bi bolje bilo da se okrenemo biljkama koje bolje podnose tzv. kisela tla kakva su kod nas. Tako je najbolji izbor postala aronija koja je vrlo prilagodljiva. Kupili smo 500 sadnica te ih zasadili, suprotno običaju, u proljeće.


Karla s proizvodima OPG-a Krepenc i melemima koji su dobili ime po njoj / Foto Marinko KRMPOTIĆ


Karla s proizvodima OPG-a Krepenc i melemima koji su dobili ime po njoj / Foto Marinko KRMPOTIĆ



To je bila dobra odluka jer smo već u jesen imali sasvim dobar početni urod pa smo nastavili s proljetnom sadnjom te berbom krajem kolovoza i početkom rujna. Taj ritam u goranskim uvjetima očigledno odgovara aroniji, govori Tomislav dodajući kako su u cijeli projekt ušli tek nakon što su dobro proučili kakva je biljka aronija i što je sve potrebno za njenu sadnju.


Ograda i mreža


– Naravno, početna smo saznanja crpili najprije s interneta, potom od struke te od proizvođača aronije pri čemu smo na odličan odnos naišli ne kod nekolicine naših malobrojnih proizvođača, već kod Slavonaca. Uz proučavanje karakteristika te biljke veliku smo pažnju posvećivali sadnji i uzgoju pa smo, primjerice, ogradili prostor da bismo ga sačuvali od kopnenih životnja, a kad se pojave plodovi postavljamo i mrežu kao zaštitu od nasrtljivih ptica koje također jako vole aroniju.



Aronija je biljka čiji je plod trpkog okusa, ali je poznata kao jedna od biljaka s najvećom koncentracijom antioksidansa i vitamina C što je čini iznimno zdravom zbog čega je sve popularnija. OPG Krepenc za sada proizvodi sto posto matični sok od aronije u kojem nema nikakvih dodataka, sirup od aronije, čaj od aronije, sušene listove aronije za dodatak drugim vrstama čaja, prah od aronije koji se koristi za biskvite i kreme za kolače kao prirodno aromatično bojilo. Tu je i svježi plod aronije koji nude nakon berbe, a novitet je kozmetika od aronije – Karlin melem idealan za osjetljivu kožu te mješovita krema za njegu kože kod djece i odraslih. U planu su liker i rakija od aronije, džem od aronije…



Prijavili smo se i na EU natječaje te uspjeli doći do sredstava za kupnju novih sadnica i traktora što nam omogućava daljnja ulaganja pa uskoro slijedi širenje. Konkretno, zasadit ćemo dodatnih tisuću sadnica, ponajprije stoga jer je interes kupaca takav da ćemo tek s 1.500 sadnica uspjeti zadovoljiti sve narudžbe. Daljnje širenje, bar za sada, ne planiramo jer bi to značilo previše posla. No, budući da zemlje imamo dovoljno ni ta mogućnost u budućnosti nije za odbacivanje, govori Tomislav.


Njegova supruga Dijana ističe da su u ove prve tri godne rada jako puno u cijelom poslu pomogli članovi obitelji i prijatelji, a bude li trebalo za određene dijelove posla poput sadnje i branja plodova angažirat će i dodatnu radnu snagu.


Od hobija do posla


– Zadovoljni smo načinom na koji se razvija ovaj naš projekt koji nam je u početku trebao biti svojevrsni hobi od kojeg smo nešto planirali i zaraditi, a sad se pretvara u nešto što nadilazi te početne ideje. Primjerice, naša prva berba prije tri godine trajala je 2,5 sata, a prošle smo jeseni plodove ubirali – dva i pol dana.



Tomislav Krepenc je profesionalni vatrogasac, predsjednik VZO-a Ravna Gora, a supruga Dijana radi u drvnoj industriji i trenutačno je na porodiljskom. Iako se, kaže nam, za aroniju smatra da je samostalna biljka o kojoj ne treba puno brinuti, posla ne nedostaje.


– Ako želiš imati dobar plod koji je temelj kvalitetnog proizvoda, onda moraš puno raditi i puno paziti na uzgoj pa smo često na terenu, kaže Dijana.



Naravno da nas to jako motivira pa ja čak i razmišljam o mogućnosti da ostavim posao u drvnoj industriji i da mi ovo postane glavni posao, tim više što mi je vezan uz struku jer sam završila obrtničku školu smjer cvjećar-aranžer. Baš zato smo i htjeli početi s lavandom, ali su istraživanja pokazala da je aronija bolji izbor. Pokušali smo i – pogodili, govori Dijana napominjući da s plasmanom proizvoda na tržište nemaju nikakvih problema.


– Sajmovi i prodaja na kućnom pragu te internet su temelj izlaska na tržište. Sve što napravimo prodamo pa smo tako već u veljači ove godine u potpunosti ostali bez svega što smo napravili. Naravno, nadamo se dobrim rezultatima i ove godine, a na pomoći zahvaljujemo svima koji nam izlaze u susret, od prijatelja pa do TZO Ravna Gora, načelnika Ravne Gore Mišela Šćuke i Primorsko-goranske županije, rekla je Dijana Krepenc.


Nasadi aronije obitelji Krepenc u Ravnoj Gori / Foto Marinko KRMPOTIĆ


Nasadi aronije obitelji Krepenc u Ravnoj Gori / Foto Marinko KRMPOTIĆ