Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 15° 1
Sutra: 15° 15° 1
16. studenoga 2019.
Kolateralna žrtva

'Jedan potpis mogao bi sve riješiti': Fužinski poduzetnik iznio svoju stranu zamršene priče

Mercedes se čuva u Vratima / Snimio Marinko KRMPOTIĆ
Mercedes se čuva u Vratima / Snimio Marinko KRMPOTIĆ
Autor:
Objavljeno: 10. listopad 2019. u 17:29 2019-10-10T17:29:42+02:00

Jesu li u pitanju Percanovi sukobi ili obračuni s HAK-om, nije me briga, niti u to ne želim ulaziti. Sasvim je jasno da se ponašam sukladno važećim zakonskim odredbama i da je sve što tražim potpis da sam obavio svoj dio posla, govori Zoran Čebuhar

VRATA  U Hrvatskoj bizarnosti nikad dosta, a na jedan novi slučaj upozorio nas je Zoran Čebuhar, vlasnik automehaničarske radionice i vučne službe iz Vrata koji je, smatra, ni kriv ni dužan izložen medijskoj hajci, iako su sve zakonske odredbe, kao i provjera cijele priče od strane policije, na njegovoj strani.

Riječ je o plaćanju troškova prijevoza pokvarenog automobila Mercedes ML u vlasništvu pulskog poduzetnika Mauricija Percana, a kojeg je osobno sam Čebuhar, kao dugogodišnji suradnik HAK-a, prevezao iz Albenga, mjestašca nedaleko Genove gdje se pokvario, u Hrvatsku, točnije u Vrata gdje djeluje Čebuhareva tvrtka.

I sve je, napominje, bilo u redu, dok vlasnik nije trebao preuzeti automobil, odnosno potpisati radni nalog, tzv. SPI obrazac kojim se potvrđuje da je automobil prevezen i preuzet.

 

Vlasnik odgovornim smatra HAK

Naravno, Mauricio Percan na cijelu priču ima potpuno drugačiji pogled, a iz e-mail prepiske koju nam je dostavio te iz telefonskog razgovora jasno je da on glavnim krivcem u cijeloj priči smatra HAK s kojim najčešće i komunicira, zastupajući tezu da je, na temelju njegovog članstva u HAK-u, HAK dužan njegovo vozilo dostaviti u MS Auto u Kostrenu zbog popravka mjenjača. Uz to, piše u e-mailu poslanom HAK-u 10. rujna: »Još uvijek nije izvršena usluga koju sam zatražio od HAK-a, još uvijek nisam stupio u posjed svog vozila, još uvijek nisam zaprimio pravovaljani račun sukladno zakonima RH. Podsjećam vas na protupravno oduzetu pokretninu! Kako sam HAK-u povjerio svoje vozilo, istog smatram odgovornim za moju pokretnu imovinu – Mercedes ML PU 917-US.«, piše Percan, naglašavajući da će, sve dok mu HAK ne dostavi vozilo u MS Auto Kostrena, smatrati da usluga potpisana ugovorom i njegovim članstvom u HAK-u, nije izvršena.

Nesuglasice s HAK-om

– Početkom srpnja ove godine dobio sam poziv iz HAK-a da krenem prema Genovi i prevezem pokvareni automobil u Hrvatsku. Krenuo sam prema Italiji i vozio 12 sati, a kad sam tamo stigao, zvao sam Percana koji je preko HAK-a naručio transport, ali se on nije javljao, iako po pravilima HAK-a član ovog autokluba mora biti na mjestu utovara i istovara vozila te potpisati radni nalog, tj. SPI obrazac, i refundirati troškove. No, budući da ga nije bilo, ja sam svojim novcem platio Talijanima 240 eura za njihove troškove vezane za ležarinu vozila. Dobio sam, račun i krenuo prema Hrvatskoj te sam ujutro, kad sam stigao nazvao gospodina Percana, rekao da sam stigao te da možemo obaviti primopredaju vozila i podmiriti troškove. On je rekao da on to neće učiniti i neka sve preuzme HAK s kojim ima nekih poslovnih problema. Predlagao mi je da automobil istovarim i pustim u jedom servisu u Kostreni, što nisam želio jer mi je bio potreban njegov potpis, a on to nije želio učiniti. Cijelim poslom je koordinirao telefonskim putem i nije se pojavio na istovaru u Kostreni. Zato sam automobil odvezao u Vrata te se nadao da će me kontaktirati. No, nakon tog razgovora protekla su puna dva mjeseca, a da mi se on nije javio, ali je cijeli slučaj prijavio policiji koja me kontaktirala, upoznala se sa situacijom i ustanovila da sam u pravu jer sam se u potpunosti držao zakonskih odredbi, a one su takve da gospodin Percan može dobiti automobil, ali mora doći na mjesto istovara, pokazati svoju člansku iskaznicu i potpisati SPI obrazac, objašnjava nam Čebuhar dodajući da vlasnik automobila njemu ne treba ništa platiti jer će se on naplatiti kroz postojeći sustav.

 

Percan prešutio važne detalje

Gospodin Percan novinarima Glasa Istre nije rekao vrlo važnu činjenicu – da je vlasnik Vučne službe Đuli i da jako dobro poznaje pravila pri prijevozu pokvarenih automobila, a nije napomenuo ni to da ga nije bilo kraj auta prilikom preuzimanja u Italiji. Novinari Glasa Istre pokušali su me konkaktirati, ali sam u to vrijeme bio na godišnjem odmoru u Italiji i nisam ni s kim komunicirao, a moj zaposlenik novinarima je rekao da me nema i da ću se javiti kad se vratim. No, prije toga je objavljen članak u kojem se mene prikazalo na način koji ne odgovara istini, ističe Čebuhar.

Lažne optužbe

– Jedino što on mora učiniti jest staviti potpis na SPI obrazac, no on to ne želi učiniti. A kad je vidio da i policija smatra da sam ja u pravu, odlučio me blatiti kroz novine te je iznio svoju stranu priče optuživši me da mu ne dam njegov automobil te da sam prijetio da ću ga zapaliti! To su totalne gluposti jer nikakvih prijetnji nije bilo, a automobil može uzeti onog trenutka kad ispoštuje zakon i potpiše obrazac o njegovom preuzimanju. Ne razumijem što mu tu nije jasno i zašto to ne želi učiniti. Tim više što je i sam vlasnik obrta Vučna služba Đuli i te su mu odredbe itekako poznate. Zbog svega toga potpuno mi je nejasno zašto nije angažirao svoju vučnu službu, već tražio reakciju HAK-a koji je mene iz Vrata poslao u Genovu. Jesu li tu u pitanju neki njegovi sukobi ili obračuni s HAK-om, mene nije briga, niti u to ne želim ulaziti. Sasvim je jasno da se ponašam sukladno važećim zakonskim odredbama, da nisam napravio ama baš nikakvo kazneno djelo i da je sve što tražim potpis da sam obavio posao koji sam obavio te da automobil prilikom prijevoza nije ni na kakav način oštećen. Dakle, jedan jedini potpis rješava sve, a zašto taj potpis on ne želi dati, ja ne razumijem, zaključuje Čebuhar.

Radni nalozi neispravni?

Uz sve to, Percan nam je poslao i, kako ih je nazvao, takozvane račune koje je do 20. rujna primio.
– To što su mi poslali je, u stvari, nezakonit radni nalog na kojem je puno toga zbrčkano uz brojne nepravilnosti pa ga ne želim potpisati. Kad dobijem pravi i kvalitetan radni nalog, onda ću ga i potpisati. U konzultaciji s poreznom upravom došao sam do saznanja da usluga nije obračunata sukladno zakonima RH, niti sam je dužan platiti isključivo gotovinom, kako u tim računima piše, rekao je Percan.

 

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.