Ugovor

KONCESIJA Lush će za svoju kozmetiku koristiti more iz senjske luke

Dorotea Prpić

Lush Manufaktura Hrvatska će koristiti senjsku morsku vodu umjesto britanske / Snimila Dorotea PRPIĆ

Lush Manufaktura Hrvatska će koristiti senjsku morsku vodu umjesto britanske / Snimila Dorotea PRPIĆ

Morska voda će se crpiti direktno iz luke jer se na toj lokaciji nalazi biološki pročistač pa je more zadovoljavajuće biološke čistoće



SENJ  Prije nekoliko dana Lučka uprava Senj je zaključila ugovor o koncesiji s jednim renomiranim britanskim proizvođačem kozmetike za korištenje morske vode iz senjske luke, a morska voda će se koristiti za potrebe proizvodnje Lush Hrvatska u Sv. Nedelji, saznajemo od ravnatelja Lučke uprave Senj Predraga Dešića.


Tvrtka Lush osmišljava, proizvodi i prodaje svježu, ručno rađenu vegansku i vegetarijansku kozmetiku. Zovu se i »beauty kompanija sa srcem« koja putem svojih trgovina diljem svijeta provodi akcije vezane za ekološke probleme, a djeluje i na području očuvanja okoliša, ljudskih prava i zaštite životinja.


Lush djeluje u 48 zemalja s više od 900 trgovina, a prva trgovina u Hrvatskoj otvorena je 1996. godine u središtu Zagreba, u Petrinjskoj ulici 4, gdje se i danas prodaju popularni proizvodi. Prije 20 godina bila je to treća trgovina pod Lushevim imenom u svijetu.


Tržište 11 zemalja




Senjsku morsku vodu u svojoj će proizvodnji koristiti Lush Manufaktura Hrvatska, osnovana u listopadu 2005. godine, i jedna je od sedam Lushovih tvornica u svijetu, a razvoj i rast hrvatske manufakture potvrđuje i današnjih 340 zaposlenih.


Tu se proizvode svježi i rukom rađeni kozmetički proizvodi globalno poznatog branda Lush za tržišta 11 zemalja Europe – Italije, Španjolske, Portugala, Austrije, Hrvatske, Makedonije, Slovenije, Grčke, Bosne i Hercegovine, Mađarske i Bugarske pa im 98 posto prihoda čini izvoz, a tvrtka trenutno ima oko 10.000 metara četvornih proizvodno-skladišnih i uredskih prostora na četiri lokacije u Zagrebu i okolici u radijusu od 12 km.


U Lushu ističu i da veliku brigu vode o svojim zaposlenicima.


– Mi svima pružamo priliku, posebno osobama bez radnog iskustva kojima omogućujemo njihov osobni i profesionalni razvoj, a naša prepoznatljivost u pristupu zaposlenicima se ogleda kroz različite aspekte brige za ljude poput edukacija, sportskih aktivnosti, božićnog partyja i Lush nagrada, zelenog bonusa za dolazak biciklom na posao te bonusa prema radnom učinku, financijskih potpora, plaćenog dopusta za rođendan te povrh svega mogućnost aktivnog sudjelovanja zaposlenika na području očuvanja okoliša – kažu u Lushu Hrvatska i dodaju da se primjerice njihovim krutim šamponima i regeneratorima za kosu te krutim gelovima za tuširanje godišnje izbjegne više od šest milijuna plastičnih boca, a trenutno oko 40 posto njihova asortimana je »golo«, odnosno bez ambalaže.


Biološki pročistač


– Svježu morsku vodu nabavljamo u godišnjim količinama od 3.000 kg, a trenutno ju uvozimo iz Ujedinjenog Kraljevstva. More iz Senja bit će korišteno za kozmetičke proizvode, poput čvrstog šampona Flyway Hair naked. Morska voda će se crpiti direktno iz luke u Senju iz razloga što se na toj lokaciji nalazi biološki pročistač pa je more zadovoljavajuće biološke čistoće, a luka nudi prilaz vozilu sa cisternom i opremom za crpljenje.


U svoje kozmetičke proizvode nastojimo stavljati samo svježe sastojke, stoga se u svježu morsku vodu neće dodavati aditivi za produživanje roka uporabe, neće je se prokuhavati, niti sterilizirati kemijskim ili biološkim metodama sterilizacije.


Prije ugradnje svježe morske vode u kozmetičke proizvode, provjeravat će se njena biološka ispravnost, a prednosti u korištenju hrvatskog mora nisu samo u financijskoj uštedi, već i u promicanju Hrvatske i to kroz ugradnju hrvatskih sirovina vrhunske kvalitete te u smanjenju količine ugljičnog dioksida, što nam omogućava upravo takva, lokalna nabava – poručuju iz Lusha Hrvatska.