Foto Marina Kirigin
Dragica Vulić je HEP-u podnijela prigovore na velike račune jer u stanu je imala samo dvije žarulje, ali nitko dosad nije izašao utvrditi što se događa, već su joj samo prije dvije godine iskopčali struju. No, njezina dugovanja i dalje rastu. Da bi električar utvrdio o čemu se radi, jesu li u pitanju krive instalacije ili je riječ o nečem drugom, potrebno je stupiti u kontakt sa svim suvlasnicima etaže u potkrovlju, a njih nema
OPATIJA Ona u 21. stoljeću, u centru Opatije, u vili u prvom redu do mora, živi bez električne energije. U mračnom, trošnom potkrovlju predivne vile koja se nalazi uz samu opatijsku luku 78-godišnja Dragica Vulić zimske, hladne dane provodi ili ležeći pokrivena s nekoliko deka ili u šetnji Opatijom kako bi se ugrijala.
Već pune dvije godine, otkad joj je isključena struja zbog za nju prevelikih dugovanja, gospođa Vulić koristi se svijećama. Prvo dugovanje za električnu energiju koje je stiglo iznosilo je za nju nedostižnih 1.700 kuna. Tada je dio novca za otplatu posudila, uskočili su joj i Grad Opatija i tvrtka u kojoj je nekad radila, međutim nisu prošla dva mjeseca, a na kućnu je adresu dobila novu opomenu za dugovanje u jednakom iznosu. Uslijedilo je novo isključivanje struje – i od tada gospođa Vulić u svojih 58 »kvadrata« živi u potpunom mraku.
Dugovanja za potrošenu električnu energiju ne bi bila nimalo čudna da je gospođa Vulić veliki potrošač, međutim ona u stanu nema niti bojler, frižider postoji ali je pokvaren, štednjak je na plin, a jedini potrošači električne energije su dva rasvjetna tijela – doslovce dvije žarulje. Nakon već utvrđenih dugovanja, nedavno je stigla i nova opomena. U posljednjem računu od HEP Elektre stoji kako je utvrđeno da na dan 17. siječnja 2019. Vulić ima dug od 2.118 kuna, ne računajući dospjele obaveze za koje su već pokrenute mjere prisilne naplate. Zato se Vulić s pravom pita kako je moguće da dugovanja rastu, novi računi stižu, a njoj je struja iskopčana već gotovo dvije godine.
Nedostupni susjedi
Gospođa koja je pomogla Vulić da u ovom svom problemu potraži istinu, obratila se i Elektroprimorju. Kada je došla u opatijski HEP, rekli su joj da se sjećaju da je Vulić dolazila i iznosila taj problem, međutim očito da dosad nije nitko reagirao.
– Nedavno su iz Elektroprimorja ipak poslali svoje predstavnike da probaju utvrditi stanje. Da se uvjere da gospođa nema struje, da joj je iskopčana i da utvrdimo koliko ima potrošnih tijela. Ušli smo u kupaonicu, kuhinju, sobu i utvrdili da ima samo dvije žarulje. Kada je konstatirano takvo stanje, bilo je potrebno doći do svih vlasnika s etaže u potkrovlju zgrade kako bi utvrdili je li netko prikopčan na njezino brojilo, međutim za sada još ništa nije utvrđeno jer nisu uspjeli doći do svih suvlasnika. Ipak, ljudi iz HEP-a su rekli kako ona ne može s dva rasvjetna tijela imati takvu potrošnju te da gospođa mora angažirati električara koji će utvrditi o čemu se radi. Došao nam je električar koji je utvrdio također da ne može imati veliku potrošnju na dvije žarulje. Iako je podnijela HEP-u prigovore na velike račune, nitko dosad nije izašao utvrditi što se događa, već su joj samo iskopčali struju. Da bi električar utvrdio o čemu se radi, jesu li u pitanju krive instalacije ili je riječ o nečem drugom, moramo stupiti u kontakt sa svim suvlasnicima etaže u potkrovlju, a njih nema – govori gospođa koja je priskočila pomoći stanarki u opatijskoj vili, a koja je pokušala doći i do preostalih suvlasnika te utvrdila da su odnosi među susjedima »poremećeni« te da je vrlo lako moguće da su instalacije krivo odvojene te da je Dragica Vulić možda već godinama ranije plaćala i tuđe troškove električne energije.
Ukradeni »kvadrati«
Priča gospođe Vulić, koja je u Opatiju stigla 1968. godine i radila u opatijskim hotelima kao sobarica, animatorica, portirka, a stan na navedenoj adresi dobila 1983. godine, tu ne završava. Vulić kaže kako se smatra pokradenom jer je te 1983. godine od Općine Opatija dobila stan od 80-ak »kvadrata«, a danas joj u vlasničkom listu piše da je vlasnica 58 »kvadrata« u potkrovlju zgrade. Navodi čak i ime čovjeka koji je bio u opatijskoj komisiji za dodjelu stanova, odnosno koji joj je te godine dodijelio stan, a koji navodno tu njezinu priču može i potvrditi. Isto tako, priča priču o ljudima koji su »sudjelovali« u toj krađi njezine imovine zbog čega je imovinsko-pravna situacija na toj etaži zgrade zamršena.
– Nekad je ovo bio dvorac. Imala sam zavjese, tepihe, fotelje, a onda je voda sve uništila. Krov je puštao, kiša mi je sedam godina padala, a iz pričuve zgrade nisu htjeli to sanirati. Tako sam tada sama digla kredit i napravila krov da ne prokišnjava. Predstavnik stanara zgrade u međuvremenu je tuđe rupe krpao, a mene u svemu zaobilazio – govori 78-godišnja žiteljka Opatije koja ove godine nije imala sreće ni s dimnjačarima.
– U studenom sam platila čišćenje dimnjaka ovlaštenoj tvrtki, a kada sam počela ložiti, shvatila sam da dimnjak nije prohodan, dimilo mi je u stan. Tražila sam da nanovo dođu, ali oni su tek došli u siječnju – priča Vulić, dodajući kako je sada dimnjak čist, međutim kako se nikome ne isplati donijeti joj metar-dva drva pa je tako cijelu zimu bez grijanja.
Na pitanje o tome je li možda pokucala na vrata Grada Opatije i potražila neku vrstu socijalne pomoći, Vulić kaže da je to ispod njezina dostojanstva, ona troši koliko ima, a ima 1.300 kuna penzije i 22 eura crnogorske mirovine za staž odrađen u susjednoj državi. Ona samo traži pravdu i istinu, da se utvrde nepravilnosti i njoj vrate struju. Nažalost, sama u toj borbi zbog financijske situacije ne može mnogo, djece koja bi joj eventualno pomogla u ovim modernim, vrlo često kompliciranim i zahtjevnim vremenima, nema. Zato je prihvatila ruku pomoći gospođe koja je za nju potražila odgovore od nadležnih i time joj omogućila važan korak u rješavanju ovog njezinog velikog problema.
HEP štiti osobne podatke potrošača
Kolika su ukupna dugovanja Dragice Vulić? Što su utvrdili djelatnici Elektroprimorja koji su bili na terenu? Što se može konkretno učiniti da se u što skorije vrijeme žiteljki Opatije »vrati« struja? – pitanja su koja su odaslana i u HEP Elektru i ured za odnose s javnošću HEP-a.
– Sukladno odredbama o povjerljivosti podataka iz Zakona o zaštiti potrošača, Zakonu o zaštiti osobnih podataka te Zakona o tržištu električne energije, ne smijemo davati konkretne podatke o korisnicima i kupcima članica HEP grupe. Slijedom navedenoga, molimo kupca da se za sve potrebne informacije vezane za dugovanje za potrošenu električnu energiju izravno obrati HEP Elektri, a za pitanja oko obračunskog mjernog mjesta HEP-Operatoru distribucijskog sustava, DP Elektroprimorje Rijeka – stoji u odgovoru službe za odnose s javnošću HEP-a.