Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
19. siječnja 2020.
FEN

Ravnatelj Festivala Opatija najavio bogat jesenski program. Detalje nije precizirao

Foto: Marin Aničić
Foto: Marin Aničić
Autor:
Objavljeno: 20. rujan 2017. u 10:39 2017-09-20T10:39:23+02:00

Ravnatelj Festivala Dešković najavio je »nakon bogatog ljeta, atraktivan jesenski program«, međutim nije precizirao detalje, osim što je potvrdio da će se tijekom jeseni održati FEN

OPATIJA Iza Festivala Opatija još je jedno uspješno Ljeto na Ljetnoj. Prema riječima ravnatelja ove opatijske ustanove Ernija Gigante Deškovića Ljetnu pozornicu, ali i priredbe u Kulturno-turističkom centru Gervais, ovog je ljeta, tijekom tri mjeseca posjetilo oko 30.000 ljudi. O broju izvedenih programa, ravnatelj međutim nije znao dati egzaktne podatke već je samo rekao kako su se održavali na dnevnoj bazi, a bilo je i dana kada je održano i više od jednog programa.

– Zadovoljan sam programom izvedenim ovog ljeta na Ljetnoj pozornici, ali i u KTC Gervais. Moja odluka je bila da centar Gervais radi tijekom ljeta neovisno što je on za ljetni period zamišljen kao solucija B u slučaju kiše. Ukupno je kroz programe ovog ljeta, od početka lipnja do kraja kolovoza, prodefiliralo oko 30.000 posjetitelja, znači privučen je trostruki broj ukupnog stanovništva Grada Opatije, a to veseli – govori Dešković ističući kako smatra da je program bio raznovrsan čemu će uvijek težiti pri njegovom kreiranju.

Događanja na Ljetnoj pozornici ovog su ljeta, dojam je više nego inače, bila u organizaciji »trećih« osoba. Međutim, ravnatelj Festivala Opatije tvrdi da je ipak više od 85 posto priredbi bilo u njihovoj organizaciji.

Aida, Barufe...

– Nije točno da većina programa ovog ljeta nije bila u našoj organizaciji. Možda je to dojam jer je bilo puno programa. Više od 85 posto programa organizirano je od strane Festivala Opatija. U onih 15 posto programa koji nisu bili u našoj organizaciji ipak smo mi odrađivali veliki dio posla. Uloga Festivala Opatija nije samo organiziranje koncerata, priredbi i manifestacija, uloga naše ustanove je i posredništvo u kulturi i upravljanje prostorima s kojima raspolažemo – govori Dešković koji je zadovoljan brzom realizacijom opere Aida, povratkom Barufa na Ljetnu pozornicu, ali i održavanjem čak pet festivala.

Jesen je već na vratima, a programa opatijske ustanove za jesenski period još uvijek nema, izuzev programa kino predstava, kojeg se izdaje u mjesecu za naredni mjesec. Sve to govori kako ne postoji konkretna vizija upravljanja prostora KTC-a, što potvrđuju i Deškovićevi odgovori. Rebalansom proračuna iz gradske je kase na račun Festivala Opatija nedavno stiglo oko 650.000 kuna za glazbeno -scensku djelatnost, a ravnatelj Festivala Opatije na pitanje što će se za taj novac moći doživjeti ove jeseni u Gervaisu kaže kako će to zasigurno biti atraktivan i bogat program.

Na potpitanje što konkretno s obzirom da je jesen praktički već stigla i da je opatijska publika bila naučena gledati desetak jesenskih kazališnih predstava još u doba kada je Festival Opatija morao zakupljivati prostore u opatijskim hotelima za izvedbu programa, Dešković zasad nije znao reći ni broj programa, a kamoli najaviti najatraktivnije iako tvrdi da su se pripreme za jesenski program radile još tijekom ljeta. Samo je otkrio kako će ove jeseni biti održan Festival neovisnih kazališta – FEN, manifestacija koja se proteklih godina održavala u proljeće.

– FEN ima proceduru pripremanja. Kada sam u ožujku došao na mjesto ravnatelja ništa nije bilo pripremljeno i zato sam mogao ili odustati od FEN-a ili preskočiti godinu. Odlučilo se da ćemo ga napraviti u jesenskom periodu. Tako da ćemo pet dana ove jeseni imati taj festival – rekao je Dešković.

Sanacija balkona

Troškovi na KTC Gervais kojim upravlja opatijska ustanova u međuvremenu i dalje rastu. Investicija koja je za nekoliko milijuna kuna premašila vrijednost dogovorenih radova, ulazi u fazu »otklanjanja pogrešaka«, u ovom slučaju projektantskih. Tako će Grad Opatija nešto manje od pola milijuna kuna izdvojiti za sanaciju balkona u dvorani KTC-a. Naime, ograda balkona prekriva pogled na pozornicu, što znači da gledatelji s te pozicije zapravo uopće ne mogu pratiti radnju filma ili predstave. Zbog tog propusta balkon je nekoliko puta bio zatvoren za posjetitelje zbog čega je Festival Opatija zasigurno izgubio nekoliko desetaka tisuća kuna. Na pitanje hoće li KTC, odnosno glavna njegova dvorana biti izvan upotrebe zbog sanacije balkona, te kada radovi kreću i koliko će trajati, Dešković odgovara kako on kao ravnatelj ima sve relevantne informacije, i kaže kako će radovi krenuti vrlo brzo, kroz nekoliko dana, kako neće remetiti programe, odnosno kako KTC neće biti zatvoren i izvan funkcije, te kako će radovi biti završeni u rekordnom roku.

Klub ili disco klub – impozantni prostor KTC-a u upotrebi je bio svega mjesec dana, u jeku lokalne predizborne kampanje. Bio je to poligon za skupljanje političkih poena kada se očito po pitanju poslovne politike upravljanja prostorom »žmirilo na oba oka«. Grupa ugostitelja dobila je prostor za rad bez naknade, privatnoj tvrtki OFC Agency dat je novac za realizaciju glazbenog programa iako je Festival Opatija ustanova registrirana upravo da se time bavi. Ugostitelji koji su radili u objektu tih su dana govorili kako među njima zasigurno neće biti zainteresiranih za zakup prostora jer da je ovakav prostor potpuno nerentabilan, iako su zaradili onda kada im je dozvoljeno obavljanje ugostiteljske dijelatnosti »za nula« kuna.

Nakon izbora ugasio se i vikend program u klubu. Međutim, Dešković tvrdi da to nije tako već da samo javnost nije upoznata s time što se u klubu događa. Kaže kako se održavaju privatni party-i organizatora kongresa, te kako je prostor u takvom zakupu bio već 3-4 puta tijekom ljeta. Napominje kako je svrha centra Gervais da tijekom ljetnog perioda služi kao alternativa u slučaju kiše, odnosno kako se u takvim slučajevima klub koristi za koncerte, a dvorana za ostale priredbe. Na pitanje hoće li se klub eventualno putem natječaja dati u dugoročni zakup, Dešković kaže kako opatijska ustanova ne razmišlja na taj način, kako dugoročnog zakupa kluba neće biti, kako će klubom upravljati Festival Opatija i kako će oni sami organizirati u njemu koncerte.

Promo materijal »na doradi«

Festival Opatija dobio je i novac za izradu promo filma kojim se trebao promovirati KTC Gervais. Novac je potrošen, negdje oko 50.000 kuna, neki tvrde da su film vidjeli na youtube kanalu, a oni koji se razumiju u marketinške aktivnosti komentirali su kako je film potpuni promašaj, kako se ne zna kome je namijenjen, te kako se u cijelom filmu čak ne navodi da je KTC smješten u Opatiji.
– Promo film je napravljen, na njemu se rade još neke preinake i onda će biti prezentiran. Promo materijal nije za građane Opatije, nije za mene, to nije za novinare, nije smisao toga da to vrtimo na nekoj televiziji. Smisao nije da to mi prezentiramo, ciljana publika su potencijalni zakupci prostora – odgovorio je Dešković, navodeći kako je promo film koji je trenutačno na doradi napravila tvrtka Starmedia.

Šankovi ne rade

Kino predstave u Gervaisu na rasporedu su svake večeri izuzev ponedjeljka. S obzirom na loše vrijeme već 5. rujna kino program prebačen je s Ljetne pozornice u zatvoreni prostor. Međutim, ugostiteljska ponuda u KTC-u i dalje nije dostupna posjetiteljima. Šankovi ne rade, iako se Festival Opatija svojevremeno doregistrirao i za obavljanje te djelatnosti. Dešković kaže kako natječaj za davanje u zakup šankova u KTC-u izlazi u ponedjeljak (18. rujna, te je i objavljen, op.a.).

– Šankovi služe da prate naš program. U trenutku programa, neovisno u kom kutu KTC-a je manifestacija, šank će biti otvoren. Zašto se kasni kad je filmski program u Centru već počeo? Pa zato jer natječaj za šankove raspisuje Upravno vijeće Festivala Opatija koje je tek sada konstituirano – odgovorio je Dešković, očito zanemarujući da je takav prijedlog mogao biti prihvaćen i od ranijeg saziva tog tijela.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.


Promo
PUST 2020.
Viškovo

PUST 2020.