Lakše do neplatiša

Opatija 21 uvodi ‘scan-a-car’, a papirnate potvrde o naplati parkiranja nestaju

Srđan Brajčić

Opatija 21 će kupiti osam novih aparata za naplatu parkiranja, čime papirići za potvrdu naplate odlaze u povijest / Snimio Marin ANIČIĆ

Opatija 21 će kupiti osam novih aparata za naplatu parkiranja, čime papirići za potvrdu naplate odlaze u povijest / Snimio Marin ANIČIĆ

Takav sustav anulirat će ljudsku pogrešku. Naime, za vrijeme naplate parkiranja skuter kruži gradom, a njegove kamere u visokoj rezoluciji, u jednoj sekundi mogu snimiti osam registarskih oznaka i provjeriti naplatu parkiranja – najavio je Igor Štok, direktor tvrtke Opatija 21



OPATIJA Prema riječima direktora Opatije 21 Igora Štoka, iza ovog gradskog poduzeća koje organizira djelatnost naplate parkiranja na području Grada Opatije uspješna je turistička sezona koja je omogućila financijsku stabilnost i novi investicijski ciklus. Stoga, navodi direktor, Opatija 21 neće imati problema s otplatom ukupno tri kredita i plaćanjem parkirališne koncesije Gradu Opatiji.


Štoviše, najavljuje Štok, firma upravo pokreće javne postupke u kojima će kupiti osam sofisticiranih aparata za naplatu parkiranja koji će biti postavljeni duž Ulice maršala Tita, čime papirići koji potvrđuju naplatu odlaze u povijest, tehnološki napredan sustav za kontrolu svih kanala prodaje parkirnih karata i skuter opremljen sa šest superiornih kamera koji će non-stop provjeravati je li parkiranje plaćeno, to jest je li isteklo.


Ilustrira da je Pula već počela provoditi isti takav projekt, ali u probnoj varijanti, dok se Zagreb upravo priprema da prijeđe na sličnu tehnologiju. Štok kaže da je »scan-a-car« sustav prvi put prezentiran prije dvije godine u Amsterdamu, dok bi u Opatiji mogao biti u funkciji za dva, tri mjeseca.



Opatija 21 vratila je prošlog petka novac na račune svih onih svojih korisnika kojima je sustav automatski poništio bonove za parkiranje koji su vrijedili do 30. rujna, a koji su kupljeni ovog ljeta po 30 posto nižoj cijeni. Štok ističe da je takvu odluku donio nakon konzultacije s opatijskim gradonačelnikom Ivom Dujmićem.– Ponavljam da su bonovi za parkiranje poništeni legitimno i legalno. No još jednom smo izašli u susret našim korisnicima i vratili smo im novac. Sustav će prioritetno s bonova za parkiranje skidati onaj novac koji im je Opatija u petak vratila, pojašnjava Štok.Apelira na sve korisnike da vode računa o tome do kojeg datuma vrijede njihovi bonovi. Naime, bon za parkiranje od 30 kuna traje mjesec dana, od 100 kuna tri mjeseca, od 150 kuna šest mjeseci, dok onaj od 200 kuna godinu dana.


Iskakanje iz grma


– Takav sustav anulirat će ljudsku pogrešku. Naime, za vrijeme naplate parkiranja skuter kruži gradom, a njegove kamere u visokoj rezoluciji, u jednoj sekundi mogu snimiti osam registarskih oznaka i provjeriti naplatu parkiranja, i to neovisno o tome kako su automobili parkirani. Ubuduće ćemo izbjeći situacije u kojima, recimo, kontrolori krivo unesu nečiji broj tablice, ulaze u nepotrebne polemike s korisnicima naše usluge i primjedbe vozača da iskačemo iz svakog grma. Drugim riječima, nova tehnologija omogućit će brzu i učinkovitu kontrolu poštuju li se usvojeni Opći uvjeti parkiranja u Opatiji – ističe direktor Opatije 21 koji pojašnjava da je novac za novu parkirališnu tehnologiju osiguran u kreditu koji je Opatija 21 podignula kad je preuzimala posao od privatnog koncesionara Liburnija parkinga.


Štokov je inače dojam da je firma u vrlo kratkom roku dobro ustrojena, unatoč okolnostima koje joj nisu išle u prilog. Posebno ističe dvije izmjene Općih uvjeta parkiranja u Opatiji koje su donijele puno stresa i zaposlenicima Opatije 21 i korisnicima njihovih usluga.



Igor Štok otkriva da je prema novim podacima izdano više od 600 povlaštenih parkirnih karti i da 3.200 vozača ima pravo na jedan sat počeka pri naplati parkiranja, što Opatiju svrstava na prvo mjesto po parkirališnom standardu za građane.



Šest milijuna teške obveze


– Firma financijski može podnijeti da vraća dva kredita koja su uzeta za izgradnju dvorane »Marino Cvetković«. Te kredite Grad je prebacio na Opatiju 21, a njihova godišnja rata iznosi 4,8 milijuna kuna. Osim toga, treba znati i to da je Opatija 21 potpisala s Gradom Ugovor o dodjeli djelatnosti, odnosno radi se o svojevrsnoj koncesiji za parkiranje na osnovi čega smo već u opatijski proračun uplatili 800.000 kuna.


Tu je još i kredit od 2,5 milijuna kuna koji je Opatija 21 uzela kako bi uopće mogla organizirati naplatu parkiranja. Grace period tog kredita uskoro istječe, što firmi stvara dodatne financijske obveze od pola milijuna kuna – pojašnjava Igor Štok i navodi da po tim osnovama Opatija 21 ima oko šest milijuna »teške« financijske obveze, k tome upozorava na to da će troškovi održavanja dvorane »Marino Cvetković« značajno rasti.