Manje "kritičnih točki" na liburnijskom terenu

Novi rotor na Kuku svi hvale, a matuljski i dalje »vela katastrofa«

Davor Žic

Unatoč činjenici da se nakon gotovo 15 mjeseci napokon nazire kraj radova na ovom matuljskom »ukletom rotoru,« nezadovoljstvo mještana još uvijek postoji. Dobra vijest je da će uskoro autobus imati redovitu stanicu kraj Zdravstvenog centra – najavljuje Alen Ružić, zamjenik matuljskog načelnika



MATULJI/OPATIJA » Radovi na prometnicama, koji su obilježili čitavu prošlu godinu na opatijskom i matuljskom području, u velikom se dijelu – barem onome što se tiče nekolicine »ključnih lokacija« – nastavljaju i u (n)ovoj godini. Ipak, treba očekivati puno manje probleme u prometu, budući da su one dvije »kritične točke«, rotori na Kuku i kraj matuljskog Centra primarne zdravstvene zaštite praktički stavljeni »ad acta«. Točnije, rotor na Kuku je završen, dok bi onaj pozicioniran nešto sjevernije posljednji »sloj piture« trebao dobiti do kraja ovog ili tijekom idućeg tjedna.


  – Dogovor s izvođačima i investitorima je da se ovih dana sve to do kraja realizira, i da se postavi prometna signalizacija i iscrtaju linije i oznake na cesti. Također, od 13. siječnja dogovoreno je s Autotrolejom, budući da su radovi na rotoru u većini gotovi, da se ponovo uspostavi stanica kraj Zdravstvenog centra, gdje će od sada autobus redovito stajati, kazao je zamjenik matuljskog načelnika Alen Ružić.


  No, unatoč činjenici da se nakon gotovo 15 mjeseci napokon nazire kraj radova na ovom »ukletom rotoru,« nezadovoljstvo mještana još uvijek postoji.


Oprezno kraj Panorame




– Zgubil san potpuno živci ovo pasano leto, to nisan više mogal gledat. Niš nisu delali, samo su šoldi jili. Gledan ih ja – tu ih stoji pet, tamo četiri, malo daje još tri, a niki da bi neš storil, si samo stoje… A kako su to storili, to je isto jena vela katastrofa. Ni jeno delo se tu ne smeje, niš ni kako rabi storeno, i se su morali predelat dva ili tri puti. Ma pogledajte vi ove kockice va kruge, to bi deca z vrtića boje složila. Pa store cvijećnjak, a ne pripejaju vodu. Pa zasipaju pesak, a ne stave posteljicu, i onda im se se zgobi pa moraju nanovo, požalio se jedan mještanin Matulja koji živi u neposrednom susjedstvu rotora.


  S druge strane, izgled rotora na Kuku, kao i njegovu funkcionalnost, većina vozača hvali, no na ovom južnom dijelu probleme stvara privremena prometna regulacija, budući da postoji nesigurnost oko toga treba li je poštovati i nakon otvaranja rotora. Niti jedan od desetak automobila koji je prošao raskrižjem kraj hotela Panorama, tijekom nekoliko minuta dok je fotoreporter Novog lista tražio »idealnu fotku«, nije se zaustavio tamo gdje su ga na to primoravale »žute linije«.


  – Mora se poštovati prometna signalizacija. Privremena regulacija prometa na dijelu između Tošine i Panorame još uvijek je na snazi. Hrvatske ceste pripremaju se da to prefarbaju, i to će se dogoditi negdje u drugoj polovici siječnja, no dok god postoje »žute linije«, one vrijede za sve vozače, jasno je poručio Miljenko Ujčić, pročelnik komunalnog resora u Gradu Opatiji.


Nogostupi na Tošini


Opsežni radovi na prometnicama na ovom području također su potrajali duže nego što je bilo planirano, i to zbog greške u projektnoj dokumentaciji, no njihovim završetkom dva su zahtjevna raskrižja dobila vrlo kvalitetna prometna rješenja – uz kružni tok na Kuku, prošireno je raskrižje na Tošini, gdje su uvedene i posebne trake za skretanje.


  – Na ovom dijelu još treba izgraditi nogostupe. Prema informacijama iz Hrvatskih cesta koje su investitor na ovom području, do kraja tjedna će se krenuti s radovima koji bi trebali biti završeni do polovice veljače pod uvjetom da se ne dogode nepredviđeni vremenski uvjeti, kazao je Ujčić.


  Tako od zatvorenih prometnica preostaje još samo Matuljska cesta, na kojoj će privremeno stanje – zbog kojeg su u prekršaju svi koji je koriste ukoliko nisu stanari ovog područja ili djelatnici gradilišta – potrajati još nekoliko mjeseci. Naime, odužili su se radovi na izgradnji POS-ovih stanova, gdje je investitor APN, i to također zbog nedovoljno dobre projektne dokumentacije.


  – Treba dovršiti još radove na uređenju okoliša, a iz APN-a smo dobili informacije da će sve biti gotovo do kraja travnja. Do tada će potrajati i privremena zabrana prometa Matuljskom cestom, a nakon toga ona će ostati u jednosmjernom režimu prometovanja, iz smjera Opatije prema Matuljima. Što se tiče planiranog spoja od Matuljske ceste do ceste koja se spušta pokraj restorana Laurus, tu smo dobili žalbu na lokacijsku dozvolu, stoga treba pričekati njeno rješavanje da bismo vidjeli kako ćemo dalje s ovim projektom, zaključio je Ujčić.