Objedinjavanje

Nova turistička priča: Šetnice, šume i OPG-ovi dio Feel and Taste “paketa”

Marina Kirigin

Foto: Marin Aničić

Foto: Marin Aničić

Projekt je zamišljen kao ponuda itinerara grada Opatije koji bi uključivao posjet autohtonim konobama, domaćinstvima i malim OPG-ima u zaleđu Opatije, a cilj je dodatno valorizirati i promovirati pomalo zaboravljene šetnice, npr. Carmen Sylve ili Put za Veprinac, i istaknuti mogućnosti zaleđa



OPATIJA Opatija bi sljedećeg proljeća mogla biti bogatija za novi turistički proizvod. Riječ je o projektu Feel and Taste koji bi objedinio gastro, kulturnu, povijesnu i prirodnu ponudu grada. Projekt je zamišljen kao ponuda itinerara grada Opatije koji bi uključivao posjet autohtonim konobama, domaćinstvima u zaleđu Opatije, domovima obitelji vlasnika malih OPG-ova koji proizvode domaće proizvode.


Hrvatski partneri u EU projektu Riviera-4-Season II, predstavnici Turističke zajednice Grada Opatije, Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu i Grada Opatije, nakon što su obišli šetnice grada koje će biti dio ove nove turističke priče, kontaktirali su i uspostavili suradnju s vlasnicima OPG-ova koji u svojoj ponudi nude lokalne proizvode.


Namjera je kroz ovaj proizvod dodatno valorizirati i promovirati pomalo zaboravljene opatijske šetnice, kao primjerice onu Carmen Sylve ili Put za Veprinac, ali i više istaknuti mogućnosti opatijskog zaleđa. Prema riječima direktorice TZ-a Grada Opatije Suzi Petričić, svi su vlasnici OPG-ova spremni uložiti dodatne napore kako bi ovaj projekt zaživio, a koji je zamišljen kao vikend turistička ponuda prvenstveno u proljeće i jesen, ali i tijekom čitave godine.


Primjer Marunade




– Primjer kako želimo da izgleda ta ponuda, mogao se vidjeti na posljednjoj Marunadi u Dobreću. Grupe turista pod stručnim su vodstvom prolazile šetnicama maruna, a potom su ulazili u autohtone konobice u kojima su im se nudili domaći proizvodi, prezentirala izrada lokalnih proizvoda, dočaravao ambijent nekadašnjeg života pod Učkom. U ovom slučaju sve je bilo okrenuto marunu s obzirom na godišnje doba. Na taj način želimo oživiti stoljetne šetnice, šume u zaleđu Opatije, ali i omogućiti OPG-ovima da sa svojom ponudom budu vidljiviji na turističkoj karti Opatije.


Svi OPG-ovi koje smo obišli bili su zainteresirani, spremni su vikendima držati vrata svojih domaćinstava otvorenima i na taj način doći do kupaca. Svi koji budu sudjelovali u projektu dobit će oznaku »Feel and Taste« – od vodiča koji će voditi šetnicama Opatije, OPG-ova, restorana, muzejskih i galerijskih prostora, do turističkih agencija koje će nuditi programe. Agencije će moći preuzimati itinerare obilazaka i ponuditi ih grupama gostiju, a napravit ćemo i on-line platformu za one koji se sami žele upustiti u avanturu obilaska šetnicama i otići u autohtonu konobu kako bi osjetili čari podneblja ili družili se s domaćinima koji će im nuditi »priču o svojem lokalnom proizvodu« – rekla je Petričić.


Primjer Istre


Direktorica Turističkog ureda objasnila je da će se ovog mjeseca održati još jedna radionica vezana uz projekt, a nakon toga ćer se raspisati natječaj za agencije koji će napraviti ogledne itinerare čije će teme biti raznolike, od onih zdravstvenih, gastro, sportskih, kulturnih. Projekt Feel and Taste financiran je europskim novcem, a namjera je umrežiti se s partnerima u projektu – Portorožom i Piranom – koji na svom području »grade« istu priču.


Na posljednjoj sjednici Turističkog vijeća apeliralo se da se više održavaju šetnice u zaleđu Opatije, posebno šetnica Carmen Sylve kojoj bi kroz ovaj projekt trebalo udahnuti novi život.


– Mi goste vodimo iz Opatije na izlete u Istru gdje su već dobro razzrađeni ovakavi i slični turistički proizvodi. Ovakva dodatna ponuda je nužna, međutim ne smijemo si dozvoliti da se osramotimo, važno je da šetnice budu održavane, a vrata domaćinstava, OPG-ova otvorena – rekao je predstavnik agencije u Turističkom vijeću Opatije.