Problemi s parkingom

NERED Parkiralište kod groblja Volosko prazno, a u srcu mjesta – prometni “kažin”

Srđan Brajčić

Dolaskom turista kaos je postao još i veći. S duge strane, malo tko još parkira kod groblja. Pa tko može plaćati dnevno parkiranje po punoj cijeni. To je rezultiralo time da je parkiralište potpuno prazno, navode stanari iz susjedstva u Voloskom koji ne mogu kupiti povlaštene karte



OPATIJA Korisnici parkinga kod groblja Volosko nisu zadovoljni kako je tamo riješen sustav naplate parkiranja. Naime, upozoravaju na to da stanari ne mogu kupiti povlaštenu kartu za parking kod vološćanskog groblja.


– Rezultat je kontraefekt. Parkiralište je prazno, a na Voloskom je nemoguće pronaći mjesto za parkiranje. Unatoč dopisima koji su upućeni na Grad Opatiju i društvo Opatija 21, odgovora nema, kažu nam stanari koji također primjećuju da je zbog takve parkirališne politike na Voloskom nastao »kažin«.


Vozila se parkiraju po pločnicima, na pješačkim prijelazima, izvan označenih mjesta, što stvara kaos u mjestu, ali i ugrožava sigurnost pješaka i invalida. Pozivaju stoga da policija i Komunalno redarstvo počnu kažnjavati nesavjesne vozače koji stvaraju prometnu nesigurnost u mjestu.


Umjesto rampe – aparat 




– Tako parkirani automobili ugrožavaju sigurnost prometa, pa nije jasno zbog čega Komunalno redarstvo to tolerira. Dolaskom turista kaos je postao još i veći. S duge strane, malo tko još parkira kod groblja. Pa tko može plaćati dnevno parkiranje po punoj cijeni. To je rezultiralo time da je parkiralište potpuno prazno, navode stanari kojima se čini da gradska firma Opatija 21 ne ostvaruje prihode od parkirališta koje je uvijek prazno.


Direktor Opatije 21 Igor Štok pojašnjava da je Opatija usvojila nove Opće uvjeta organizacije parkiranja u kojima se plato kod vološćanskog groblja vodi kao sustav zatvorenog parkirališta, odnosno ulaz i izlaz trebao je biti reguliran rampom. Drugim riječima, takav sustav naplate ne podržava niti jednu beneficiju na koju Opatijci imaju pravo zahvaljujući upravo novim uvjetima parkiranja u Opatiji, pa tako ni mogućnost da se kupi povlaštena karta. Štok ilustrira da isti uvjeti vrijede i za Gorovo.


No sustav zatvorenog parkirališta kod groblja ipak nije implementiran. Razlog tomu, pojašnjava Štok, jest preporuka prometne struke koja je procijenila da ne postoje tehnički uvjeti da se postavi rampa. Štok pojašnjava da bi uvođenje sustava naplate koji se regulira rampom ugrožavao sigurnost sudionika u prometu. Naime, zbog skučenog prostora ne može se osigurati da vozila istovremeno ulaze i izlaze s parkirališta, pritom ne ugrožavajući sigurnost prometa, tako da je umjesto rampe postavljen aparat za naplatu parkiranja. Međutim, na snazi su ostali uvjeti parkiranja kao da je riječ o zatvorenom parkiralištu.


Direktor Opatije 21 napominje da je struka problem uočila naknadno, nakon što je Opatija već usvojila Opće uvjete organizacije parkiranja koje se sada ne može jednostavno mijenjati.


Štok: Uveli smo red 


– No građanima smo dopustili da i na toj lokaciji ostvare svoje pravo jednog sata besplatnog parkiranja, kazao nam je Igor Štok koji dodaje da je prema njegovoj evidenciji parkiralište kod groblja Volosko dobro popunjeno.


– Novom parkirališnom politikom građani Opatije dobili su najjeftinije parkiranje u povijesti, a uveli smo red na opatijske ulice. Konkretno, spriječili smo da se besplatno kampira na parkiralištu kod groblja, što je godinama bila praksa, ističe Igor Štok koji upozorava da nepropisno parkiranje u Voloskom mogu sankcionirati samo policija i opatijsko Komunalno redarstvo.


– Štoviše, novi zakon onemogućava nam da paukom uklonimo nepropisno parkirano vozilo, što je recimo mogao bivši koncesionar parkiranja u Opatiji. Naime, Opatija 21 može ukloniti vozilo tek nakon što dobije nalog od policije ili Komunalnog redarstva, navodi Štok koji najavljuje da će skoro biti usvojen novi zakon koji će posve drukčije regulirati parkirališne politike.


Auti na nogostupu, mame s djecom i kolicima na kolniku


Slična situacija događa se i na parkiralištu u Ulici Carmen Sylva koja vodi do opatijskog naselja Zora. Nakon što je na početku navedene ulice novom prometnom politikom Grada Opatije u dotad besplatnoj »oazi« uvedena naplata na parkiralištu, te sat vremena parkiranja stoji 6 kuna, svi dotad parkirani automobili na parkiralištu sada su »preselili« na cestu, odnosno nogostup. Zakrčili su tako nogostupe i onemogućili siguran promet ulicom. Mještanka naselja Zora, koja svakodnevno s malim djetetom u kolicima prolazi tim putem, za pomoć se obratila u nekoliko navrata opatijskim komunalnim redarima i policiji.


– Plaćati parking u centru Opatije da bih otišla s djetetom na kupanje nekoliko sati je preskupo. Zato odlazim pješice, međutim kako mi je dijete još u kolicima ne mogu ići stubištem već moram ići ulicom. Kada sam komunalne službe Grada Opatije obavijestila o stanju i nepropisno parkiranim automobilima na nogostupu, apsolutno ništa nisu htjeli poduzeti, a objasnila sam im kako se tom cestom brzo prometuje i kako sada moramo šetati cestom, te kako je ugrožena sigurnost svih onih koji tuda prolaze. S obzirom da nisu reagirali obratila sam se opatijskoj policiji. Dva puta policija je izašli na teren i napisala kazne nepropisno parkiranima, a kada sam ih sljedeći put zvala rekli su mi kako Grad Opatija ne želi da se na toj cesti pišu kazne. Na kraju su mi u Gradu rekli da je nepropisno parkiranje na nogostup u toj ulici dozvoljeno i da je to parkirališna strategija Grada Opatije. Pitam se kakva je to strategija da preskupo parkiralište potpuno izvan centra grada stoji prazno, a da je cesta potpuno zakrčena automobilima – rekacija je žiteljke naselja Zora koja kaže da joj se komunalna služba Grada Opatije više na telefon ni ne javlja. (Ma. K.)