Ocjena ljeta

Liburnijski hotelijeri, ugostitelji i iznajmljivači o sezoni na izmaku. Evo koju su joj ocjenu dali

Marina Kirigin

Foto Marina Kirigin

Foto Marina Kirigin

Rezervacije su kasno stizale, srpanjska rupa omela je planove, manji iznajmljivači spuštali su cijene i do 30%, jedino su ekskluzivni kapaciteti držali cijenu i dobro poslovali. Oni sezoni daju čiste petice, a ugostitelji trojke



OPATIJA – Ljetna sezona polako se bliži kraju. Plaže i kupališta na Opatijskoj rivijeri već sada, bez obzira na još uvijek vruće dane, broje upola manje kupača u odnosu na prvu polovicu kolovoza.


Mnogi koji rade u turizmu prije svega će se složiti da je ljetna turistička sezona bila drugačija od dosadašnjih. Rezervacije su kasno stizale, srpanjska »rupa« mnogima je poremetila planove, manji privatni iznajmljivači spuštali su cijene smještaja u odnosu na lani za 20-30 posto, a jedino su ekskluzivni smještajni kapaciteti i dalje držali cijenu i uspješno poslovali.


Prva polovica kolovoza vratila je vjeru u hrvatski turizam, međutim mnogi smatraju da je taj vrhunac sezone prekratko trajao. Kako ocjenjujete ovu ljetnu turističku sezonu, u rasponu ocjena od 1 do 5 – pitanje je na koje su liburnijski ugostitelji, iznajmljivači rekvizita na moru, hotelijeri, trgovci odgovarali uglavnom srednjim i visokim ocjenama.




Ugostitelj Ante Bistre, vlasnik konobe Kali u Medveji, sezonu je ocijenio trojkom. Smatra kako je bila puno lošija od lanjske, što se moglo vidjeti na samoj medvejskoj plaži koja je bila poluprazna velik dio ljeta. Naveo je kako se Medveja i dalje muči s istim problemima – parkiranjem i organizacijom poslovanja na plaži.


– LRH na dijelu plaže kojim oni upravljaju rade što hoće, a dio o kojem brine Općina Lovran je »srednja žalost«. Ugostiteljska ponuda u cijeloj Medveji svela se na tri otvorena lokala.


Ovo ljeto odustao sam od otvaranja lokala koji držim uz samu cestu u Medveji zbog jednostavne matematike: u svibnju, lipnju i srpnju nije bilo dovoljno gostiju, kvalitetnih potrošača, a za 20 dana špice sezone ne isplati se otvarati lokal uz plažu. Sezona je ove godine trajala od 25. srpnja do 15. kolovoza, a to se ne može nazvati ozbiljnim poslom – rekao je Bistre.


Igra živaca


Renata Uković, vlasnica caffe bara Vološćica, smještenog na nekoliko koraka od mora u Voloskom, sezonu je ocijenila s 3/4. U ugostiteljskom objektu dobro je radila zahvaljujući domaćim ljudima, a manjak turista osjetila je na svojoj »rent-a-SUP« lokaciji.


– Stranih turista je bilo puno manje nego prethodnih godina. To sam najviše osjetila po padu interesa za najam SUP-ova. Interesa je bilo samo posljednjih mjesec dana – rekla je Uković.


Da se ekskluziva ipak najbolje prodaje, ovo ljeto potvrđuju vlasnici hotela Navis i Ville Nade, koji su svoju sezonu ocijenili odličnom. Hotelijer Krunoslav Kapetanović, vlasnik butik hotela Navis i Ville Kapetanović, na temelju svog poslovanja sezonu je ocijenio »čistom peticom«. Kaže kako je ponovio rezultate od lani i godinu ranije, međutim dodaje da je sezona bila zahtjevnija.



– Sezona je u odnosu na lani bila zahtjevnija u smislu dinamike rezervacija koja se u potpunosti promijenila. Čekalo se do zadnjeg časa, gosti su dolazili »last minute« rezervacijama, što je bila igra živaca. Međutim, mi nismo htjeli spuštati cijene – objašnjava Kapetanović, dodajući da su malu korekciju cijena napravili samo u srpnju, stoga što se još od lani predviđalo da bi taj mjesec mogao biti nešto lošiji.


Spremni platiti kvalitetu


– Popunjenost u srpnju nam je bila identična lanjskoj uz šest posto niže cijene. Sve ostalo bilježili smo odličnu popunjenost po punim cijenama. Podbacio je samo svibanj i to isključivo zbog lošeg vremena kakvo već desetljećima nije zabilježeno. Vrijeme nije poremetilo samo naš turistički promet u tom mjesecu, već i onaj u zemljama u okruženju, recimo u Austriji je zabilježen veliki pad turističkog prometa – rekao je Kapetanović.


Nada Lunaček Marijanović, vlasnica turističke tvrtke koja se bavi najmom kuće za odmor – Ville Nade, i koja u ponudi ima i razgled grada u tuk-tuk električnim vozilima, sezonu je također ocijenila najvišom ocjenom.


– Sezona nam je u Villi Nadi bila čak i bolja od lanjske, a cijene nismo spuštali. Kvaliteta usluge vrlo je bitna gostima, spremni su dobro platiti, ali isključivo kvalitetnu uslugu. Naši najčešći gosti u kući za odmor su bili Belgijanci i Nizozemci i pokazali su se odličnim gostima – rekla je Lunaček Marijanović, dodajući kako osim najma samog objekta, nude i uslugu doručka i bara, te kako gostima godi takva pažnja.


Kada su u pitanju turističke vožnje gradom u tuk-tuk vozilima, opatijska tvrtka zabilježila je solidno poslovanje, no uočili su kako se opatijski gosti često cjenkaju i pokušavaju rušiti cijenu vožnje.


Živa muzika samo do jedan po noći


Renata Uković, vlasnica caffe bara Vološćica, kaže da je kao ugostitelj nezadovoljna što se ljeti ne može dobiti dozvola za »živu« muziku na terasama nakon 1 sat u noći. Smatra apsurdnim da ugostitelj koji angažira klapu ili bend na terasi svog objekta, sat nakon ponoći gostima u turističkoj destinaciji mora uskratiti zabavu.