Iza hotela Ikador prva je sezona rada / Snimio Marko GRACIN
Članstvo u najekskluzivnijem udruženju hotela na svijetu, The Leading Hotels of the World, značajno ohrabruje goste iz dalekih destinacija da se odluče posjetiti Opatiju prvi put i reakcije su izvrsne. Očarani su poviješću i ljepotama prirode, kao i arhitektonskim ostvarenjima Karla Seidla i drugih velikana toga doba. No, s druge strane nedostaje im sadržaja poput luksuznih trgovina, barova i ostaloga što bi podiglo destinaciju i privuklo još više gostiju veće platežne moći – otkrila nam je Žaklina Trbović, članica Uprave za marketing i korporativne komunikacije u Zubak grupi
Na idealnoj poziciji, uz samo more i lungomare, okružen prekrasnim vrtom i okućnicom u kojoj je posađeno čak 1.600 različitih biljaka, uoči ljetne sezone 2019. u Iki kraj Opatije otvoren je jedan od najluksuznijih boutique hotela u Hrvatskoj, petozvjezdani Ikador. Hotel iz grupacije Pave Zubaka imao je »najveću investiciju po smještajnoj jedinici« u povijesti Hrvatske, a nakon što je završila glavna ljetna sezona, osvrt na poslovanje dala nam je Zubakova kći Žaklina Trbović, članica Uprave za marketing i korporativne komunikacije u Zubak grupi.
U samom obilasku hotela, tijekom kojega smo imali priliku zaviriti čak i u najekskluzivnije »kantuniće«, poput predsjedničkog apartmana koji zauzima cijeli kat Ikadora, puno nam je pomogla i Gordana Kušec Knežević, voditeljica prodaje i marketinga u Ikadoru. Specifičnost ovog hotela kojemu je namjera imati cjelogodišnje poslovanje je u tome što se moderni i raskošni wellness, Ikalia Spa s pogledom na cijeli Kvarner nalazi na cijelom trećem katu. Također, Ikador je lokacija četvrtog Riva Loungea u svijetu, pod nazivom Riva Lounge Ikador Opatija, čime se hotel svrstava u sam vrh ponude svjetskih elitnih destinacija poput Monte Carla, Venecije i Mikonosa.
Zadovoljni rezultatima
Hotel predstavlja iskorak u ponudi Opatijske rivijere, a je li vodstvo hotela zadovoljno dosadašnjim rezultatima nakon što su odrađena prva tri ljetna mjeseca, pitali smo Žaklinu Trbović.
– S obzirom da nam je ovo prva sezona i da smo s prodajom krenuli relativno kasno, zadovoljni smo ostvarenim rezultatima. Sigurni smo da ćemo iduće godine ostvariti još bolje rezultate jer ćemo ostvariti sve benefite »early bird« prodajnih aktivnosti, ali i zbog činjenice da sada već imamo solidnu bazu gostiju i njihove preporuke i ocjene koje ulijevaju sigurnost budućim gostima. Popunjenost je u prosjeku bila nešto iznad 75 posto, što na prvu možda ne zvuči mnogo, ali kada uzmete u obzir da smo mi objekt sa samo 14 smještajnih jedinica, to znači da je u prosjeku zauzeto 11 od njih 14. Mogli smo zasigurno ostvariti i bolju popunjenost, ali nismo željeli spuštati cijene ispod razine koju smatramo opravdanom za kvalitetu usluge koju pružamo. Prosječna cijena noćenja iznosila je nešto više od 550 eura, što je značajno iznad prosjeka destinacije, ali smatramo kako postoji prostor za rast i u tom dijelu jer vidimo da postoje gosti koji su spremni platiti više da bi dobili jedinstveno iskustvo kakvo pružamo – rekla je Trbović.
Zanimalo nas je iz kojih su sve zemalja dolazili prvi gosti Ikadora, kakvi su njihovi komentari i koje su sve sadržaje koristili? Odnosno, što gosti bolje platežne moći kažu o Opatijskoj rivijeri?
– Gosti iz Njemačke i Austrije čine gotovo 30 posto popunjenosti, a slijede ih redom Hrvati, Mađari, Rusi, Ukrajinci, Talijani i Amerikanci. No, gostiju je uistinu bilo iz raznih zemalja, tako da smo do sada imali priliku ugostiti ih iz njih više od 40 – iz Kine, Filipina, Brazila, Novog Zelanda i mnogih drugih. Članstvo u najekskluzivnijem udruženju hotela na svijetu, The Leading Hotels of the World, značajno ohrabruje goste iz dalekih destinacija da se odluče posjetiti Opatiju prvi put i reakcije su izvrsne. Očarani su poviješću i ljepotama prirode, kao i arhitektonskim ostvarenjima Karla Seidla i drugih velikana toga doba. No, s druge strane nedostaje im sadržaja poput luksuznih trgovina, barova i ostaloga što bi podiglo destinaciju i privuklo još više gostiju veće platežne moći – otkrila nam je Žaklina Trbović.
Visoke ocjene
Boutique hotel Ikador ima pet zvjezdica i prema dosadašnjim ocjenama gostiju putem booking.coma, zasad vrlo visoku prosječnu ocjenu od 9,8 od mogućih 10. Odličan rezultat, no važno je pronaći način da se i u budućnosti zadrže što više ocjene gostiju?
– Jako smo ponosni na činjenicu da gosti prepoznaju naš trud te smo ljestvicu od starta postavili jako visoko. Da bismo nastavili tako, i dalje ćemo ulagati najviše u edukaciju i trening zaposlenika što je po nama ključ. Iako su ocjene odlične, mi smatramo da možemo još bolje od toga – navela je naša sugovornica.
U hotelu koji ima 14 smještajnih jedinica radi pedesetak zaposlenika. Je li teško zadržati tako visok standard, te planiraju li raditi tijekom cijele godine? Kakve su najave za jesen i zimu i što će ponuditi izvansezonskim gostima? Hoće li cijene izvan sezone biti pristupačnije – željeli smo da nam pojasne u Ikadoru.
– Plan je raditi cijele godine, no ova godina je specifična i zahtijeva nešto drugačiji pristup. Naime, zbog građevinskih radova na depandansi hotela koje je potrebno završiti do početka iduće sezone kako bi bila spremna za goste, morat ćemo zatvoriti hotel u drugoj polovici listopada kako ne bismo ometali goste u hotelu i time narušili odlične rezultate zadovoljstva gostiju. No, inače, za buduće sezone jedan od glavnih aduta za privlačenje gostiju izvan sezone je naš Ikalia spa koji gostima nudi pregršt različitih aktivnosti, tako da ne ovisimo samo o suncu i moru. Naravno da su i u našem hotelu cijene sezonskog karaktera. Voljeli bismo naravno da ta visoka sezona traje čim je dulje moguće, no moramo biti svjesni također i konkurencije, ne samo one u Hrvatskoj, već i one u zemljama u okruženju, te njihovih ponuda, stoga je i kod nas cijena izvan ljetnih mjeseci prilagođena tome – pojasnila je Trbović.
Na pitanje što smatra glavnim adutom hotela u privlačenju gostiju bolje platežne moći, odgovorila je kako je »glavni adut zasigurno personalizirani pristup i kvaliteta usluge, ali to možete u potpunosti pokazati tek kada gost dođe kod vas u objekt«.