Vrijeme za šoping

Đir po opatijskim trgovinama: Ljetna sniženja vole i turisti i domaći

Aleksandra Kućel Ilić

Za ispraćaj sezone – ljetna sniženja sve češća / Foto Marin ANIČIĆ

Za ispraćaj sezone – ljetna sniženja sve češća / Foto Marin ANIČIĆ

Ljetni popusti koji zasad variraju od 20 do 60 posto istaknuti su na većini izloga, što je u trgovine privuklo Opatijce, ali i brojne strane turiste koji se, primjećuju prodavačice, vole cjenkati i pokušavaju dodatno sniziti cijenu već sniženih artikala, ali ne vole pomoć i sugestije trgovaca



OPATIJA – Druga polovica kolovoza je vrijeme kada se trgovci pripremaju za dolazak novih, »ozbiljnijih« kolekcija koje nagoviještaju dolazak jeseni i zime, pa se ljetnih artikala nastoje riješiti povoljnijim cijenama, sezonskim popustima i rasprodajama. Reklame koje najčešće na stranim jezicima pozivaju na povoljniju kupovinu, a izlozi oblijepljeni riječima »sale« i »saldi« te brojkama koje pozivaju na popuste od 50, 60, a ponekad i do 70 posto, još nisu preplavile sve izloge, ali većina ih nudi bolja rješenja za kućni budžet.


Jedno od najosjetnijih sniženja u Opatiji u ovom trenutku zahvatilo je butik »Comma«, u kojemu je već neko vrijeme na snazi popust od 60 posto na kompletnu kolekciju proljeće-ljeto.


– Nova kolekcija za jesen je već stigla, pa je sada pravo vrijeme da se na sniženju nabave lijepi odjevni predmeti iz sezone koja se približava završetku, no još uvijek su aktualni za nošenje. Dolaze nam podjednako domaći ljudi i turisti, jer sniženja su svima zanimljiva. Susrećemo se s raznim tipovima potrošača, no ono što se može primijetiti je to da za razliku od domaćih kupaca, stranci u pravilu ne vole slušati savjete samih trgovaca. Vole sami razgledavati, zadržavaju se dosta u butiku i ne vole da ih se stalno nešto pita, već kada odaberu što ih zanima, tek onda traže pomoć osoblja – rekla je prodavačica u ovom butiku za žene u centru grada, Ivona Perčić.


Skloni cjenkanju




Ove godine je doista »dugo, toplo ljeto«, išlo na ruku svim onim trgovinama koje nude tipične ljetne artikle, u prvom redu kupaće kostime. Za kvalitetan ženski kupaći kostim u pravilu treba izbrojati nekoliko stotina kuna, a tko se već sada želi pripremiti za iduću ljetnu sezonu, nije loše znati da je popust od 40 posto zahvatio dio programa u opatijskoj »Lisci«. Kako saznajemo, na ljetnom popustu je, pored kupaćeg programa, još i »spavaći program«, ali i bluze i donje rublje.


Druga polovica kolovoza pravo vrijeme za šoping / Foto Marin ANIČIĆ


Druga polovica kolovoza pravo vrijeme za šoping / Foto Marin ANIČIĆ



U ovoj specijaliziranoj »butigi« otkrivaju nam da su povoljne vremenske prilike u Opatiji išle u korist prodaji kupaćih kostima, a uz domaće ljude koji su možda skromnijih platežnih mogućnosti, ali svejedno vole kupovati kvalitetno, ovoga se ljeta osjećao i veći interes stranih gostiju.


Još nije kasno za nabavku novog kupaćeg kostima / Foto Marin ANIČIĆ


Još nije kasno za nabavku novog kupaćeg kostima / Foto Marin ANIČIĆ



Turisti su ove godine bili solidni potrošači, premda skloni cjenkanju i pokušajima da čak i na snižene artikle ostvare dodatne popuste… No, poručuju prodavačice – kraj kolovoza je definitivno dobro vrijeme za kupovinu novog kupaćeg kostima pod uvjetom da je ostalo brojeva, jer je primjerice klasični jednodijelni kupaći kostim s početnih 485 kuna, sada snižen na 291 kunu.


Trgovački štosevi


Popusti kojima je cilj »očistiti zalihe«, na opatijskom području se međutim tek mogu očekivati, jer s obzirom na to da sezona još traje, mnogi ističu popuste na sezonske odjevne predmete na razini između 20 i 30 posto, što prema ocjeni potrošača koje smo sreli tijekom našeg ljetnog đira po trgovinama, još uvijek nije dovoljan motiv za kupovinu.


Ivona Perčić / Foto Marin ANIČIĆ


Ivona Perčić / Foto Marin ANIČIĆ



– Sve su to klasični trgovački štosevi. Na početku sezone cijene su takve da »boli glava«, a tek na prelasku iz jedne sezone u drugu, tu i tamo se nešto može pronaći barem donekle povoljnije. Cijene odjevnih predmeta čine mi se nerealne, pa su često tek uz popuste od 50 posto malo pristupačnije prosječnom hrvatskom novčaniku – primijetio je jedan opatijski potrošač koji kaže da se u pravilu isplati kupovati tek kada bude oglašena »totalna rasprodaja«, i to tijekom prvoga dana, budući da brzo »planu« najčešće veličine odjevnih predmeta.