Načelnik Lovrana

Četiri godine mandata Alana Sankovića: Lovran u povijesnom plusu

Marina Kirigin

Alan Sanković, Foto: Sergej Drechsler

Alan Sanković, Foto: Sergej Drechsler

Prvi put u povijesti Općine Lovran dogodilo se da ima više novčanog priljeva od natječaja, poticaja od države, županije, fonda, nego što je trošak svih plaća u upravi Općine. Valja dodati da se vrijednost općinske imovine nije smanjila, navodi načelnik Alan Sanković



LOVRAN Minus na računu Općine Lovran pretvorio je u plus, uspio je do kraja izgraditi POS-ove stanove, obnoviti kino i izgraditi prvo reciklažno dvorište na Liburniji. Kada je preuzimao funkciju načelnika sumnjalo se u njegove sposobnosti, ponajprije zbog njegovih godina jer je u načelničku fotelju sjeo kao do sada najmlađi na Liburniji. Alan Sanković, pred kraj mandata, bez obzira na ove pozitivne rezultate čini se ne namjerava ostati u lokalnoj politici.


Iako to za sada još izričito ne govori, poznavajući ga kao političkog aktera, gotovo je sigurno da će se kao mladi roditelj, otac nedavno rođene kćerkice, posvetiti obitelji.– Mišljenja sam da čovjek istovremeno ne može biti dobar načelnik i dobar roditelj. Ovo je posao za ljude s odraslom djecom ili bez djece – znao je reći lovranski načelnik i prije nego što je postao otac.

Minus na žiroračunu, u lipnju 2013. godine, kada je Sanković preuzeo Općinu Lovran, iznosio je 3,2 milijuna kuna, a na kraju ožujka ove godine Općina je u plusu 8,9 milijuna kuna, što je vidljivo iz općinskih dokumenata. Načelnik kaže kako je to rezultat sustavnog nastojanja da se smanje rashodi i povećaju prihodi.


Pozitivni rezultati


– Porasli su prihodi od poreza i od nesamostalne djelatnosti, znači od poduzetničke aktivnosti, ali država je kroz dvije intervencije smanjila porez na dohodak. Pokušavao sam postupno smanjivati rashode kako bi se svake godine stvorio mali višak koji je pokrivao gubitak prethodnog razdoblja. Da recimo nismo prodali dionice LRH-a, mi bismo sada bili na nuli.




Ovo što sada vidimo kao višak, u budućim proračunima namijenjeno je za projekt izgradnje društvenog doma i druge projekte urbane aglomeracije. Kada govorimo o financijskom rezultatu, treba istaknuti još nekoliko detalja. Mišljenje dijela građana je da su općinske strukture, zaposlenici, uhljebi, ali potvrda da to nije tako su podaci iz 2014., 2015., i 2016. godine.


Ukupan novac dobiven po natječajima nacionalnog i regionalnog karaktera za navedene godine bio je primjerice znatno veći nego što je trošak rada svih zaposlenika općine, uključujući općinskog načelnika i zamjenika. S time se apsolutno opravdava povjerenje građana. To se dogodilo prvi put u povijesti Općine Lovran – da ima više priljeva od natječaja, poticaja od države, županije, fonda, nego što je trošak plaća svih u upravi Općine.


Isto tako valja dodati da se vrijednost općinske imovine nije smanjila. Godine 2012. ona je iznosila 420 milijuna kuna, a 2016. godine 424 milijuna kuna. Istina je da se imovina prodavala, ali se i ulagalo u postojeće što je podiglo vrijednost te su kupljeni APN-ovi stanovi. Sve ovo govori da transparentnost, dobar rad i odgovornost mogu ispraviti negativne rezultate Općine.


Pozicija s koje smo krenuli bila je loša, a sada, nakon četiri godine, vidi se da je ona dobra i da sam time opravdao povjerenje građana – govori lovranski načelnik koji kaže da je u svom mandatu najponosniji na priznanje Općina – prijatelj djece jer smatra da je ta titula obvezujuća i garantira daljnje ulaganje u infrastrukturu namijenjenu djeci.


Spremni projekti


Načelnik Lovrana bez obzira na učinjeno, međutim, nije do kraja zadovoljan rezultatima Općine Lovran, a kao jedan od razloga nezadovoljstva navodi centraliziranost države.


– Smatram da je država toliko centralizirana i da sputava rast i razvoj lokalne samouprave već pomalo bezumnom birokracijom. Najviše se to osjeti kroz konstantne izmjene zakona koji usporavaju sustav ili pak remete financije lokalne samouprave – kazao je Sanković i dodao kako bi u fokusu lovranske vlasti u idućem mandatu trebali biti prije svega izgradnja društvenog doma i rekonstrukcija infrastrukture Staroga grada.


– Projekt za koji postoji širi politički konsenzus je izgradnja društvenog doma putem sredstava Urbane aglomeracije. U sljedećem mandatu će apsolutno i potpuno spreman za rekonstrukciju biti Stari grad s obzirom na već dobiven dio građevinskih dozvola, dok su ostale u procesu izdavanja. Trenutačno stanje zaduženosti Općine Lovran je 9,53 posto što otvara prostor, mogućnost da se Stari grad uistinu realizira.


Računa se da će dio tog projekta uređenja stare jezgre pokriti europski novac, a dio će snositi Općina, za što će biti potrebno dignuti kredit – objašnjava načelnik Sanković i zahvaljuje građanima, zamjeniku načelnika, savjetniku za gospodarstvo koji je bio volonter bez naknade, predstavnicima političkih stranaka u Vijeću, predsjednici i potpredsjedniku Vijeća na povjerenju, dobrom radu i suradnji, ali i što su ga svojim konstruktivnim kritikama tjerali da bude bolji. Zato i kaže da je »njegov uspjeh i njihov«.