Grobnička ljepotica

PORSCHE DOLAZI NA GROBNIK? Istražili smo što se krije iza interesa auto giganta za Rijeku

Edi Prodan

snimio Roni Brmalj

snimio Roni Brmalj

Koliko god mogući dolazak Porschea jako zagolicao maštu poklonika automobilizma, ali i svih drugih građana čija je želja da taj sportski objekt konačno »prodiše punim plućima« od čega bi koristi imala šira zajednica, na Grobniku je i bez slavnih Nijemaca nevjerojatno – prometno.



RIJEKA – Informacija da jedan od najpoznatijih svjetskih proizvođača automobila, njemački Porsche, planira na automotodromu Grobnik, ali i na širem prostoru Primorsko-goranske županije otvoriti svoj »On Track« centar za Europu, koji bi uz korištenje piste vrlo aktivan bio i na off road programu, naišla je na veliko zanimanje javnosti. Koja je i inače, bilo politička, bilo obična, zadnjih mjeseci, od dolaska novog asfalta jako osjetljiva na sve teme koje se dodiruju »Grobničke ljepotice«.


– Grobnik i Platak kao i lokalitete u Rijeci te Opatiji, posjetila je vrlo slojevita delegacija Porschea. Prvenstveno je tu riječ o njegovim čelnicima iz ogranka za središnju i istočnu Europu, PCEE-a, Philipu Redenu i Theresi Schierbok iz Njemačke. U njihovom društvu bili su direktor Porsche Inter Auta iz Zagreba Vedran Prasnikar, Hrvoje Lapić, voditelj Porsche centra Zagreb i Matej Frntić, rukovoditelj prodaje tog centra, istaknuo nam je Vladimir Vujnović, glasnogovornik Automotodroma.


Koliko god mogući dolazak Porschea jako zagolicao maštu poklonika automobilizma, ali i svih drugih građana čija je želja da taj sportski objekt konačno »prodiše punim plućima« od čega bi koristi imala šira zajednica, na Grobniku je i bez slavnih Nijemaca nevjerojatno – prometno.




– Zahvaljujući novom asfaltu sve je više zainteresiranih poslovnih partnera iz Italije, Austrije, Njemačke, Švicarske koji se žele predbilježiti i rezervirati stazu za svoje potrebe u 2019. i 2020. godini. Pista i prateći sadržaji su praktično rasprodani za sve vikende 2019. godine, a odlična je situacija i sa rezervacijama za 2020. godinu, naglašava nam Robert Žiković, zadužen za dogovaranje termina korištenja Automotodroma.



Veseli što se za korištenje kapaciteta »Grobnika« zanimaju najuglednije svjetske tvrtke koje se bave proizvodnjom automobila, kao i komponenti namijenjenih automobilizmu. Konkretno, svoje su upite za detaljnije razgovore uputili BMW, Mercedes, KTM, Akrapovič, Rimac i Pirelli!


Istina, za sada su najdalje otišli u Porscheu, a sklopi li se s njima ugovor, morat će doći do eliminiranja nekih drugih automobilskih giganata, jer konkurencija je u ovom slučaju nesmiljena i nikako ne trpi zavirivanje u »svoje dvorište«. Najuporniji i najkonkretniji, kroz nekoliko sastanaka, pokazali su se do sada, vodeći ljudi Porschea PCEE-a iz Njemačke i njihovi zastupnici iz Porsche Inter Auta iz Zagreba.



Najpoznatiji hrvatski motociklistički stručnjak Igor Eškinja, potpredsjednik MK Kvarner Rijeka i predsjednik Skupštine Automotodroma Grobnik, izabran je kao delegat HMS-a na još četiri godine u FIM-inu CCR komisiju za period do 2022.godine.


Eškinja je inače bio je direktor AMK Kvarner od 1990. do 2005. godine. i direktor Automotodroma Grobnik od 2005. do 2011.godine. Delegat FIM-e postao je 1990. godine na Kongresu FIM-e u Budimpešti kada je prvi put izabran u Komisiju za cestovni motociklizam CCR.


U proteklih 28 godina tom je rođenom Lovrancu ovo osmi mandat. Kao vodeći stručnjak za cestovni motociklizam, u proteklom periodu obavljao je najzahtjevnije delegatske dužnosti na automotodromima širom svijeta i bio učesnik svih kongresa FIM-e od 1990. godine.


U posljednje vrijeme vrlo je angažiran kao delegat na utrkama SP u Superbikeu pa će njegova uloga biti izuzetno značajna u kandidaturi Automotodroma Grobnik za dobivanje utrke SP-a u tom natjecanu.



– Nakon rekonstrukcije piste, zanimanje za Automotodrom je naprosto »eksplodiralo«. Posebno se to odnosi na automobilsku industriju koja zbog niza tehnoloških parametara na asfalt kakav smo nekad imali nije smjela niti mogla dovoditi svoje proizvode. Danas je to postalo radikalno drugačije jer i ostale komparativne prednosti našeg kraja su itekako bitne za dolazak automobilskih giganata. Nije naime nevažno što samo okolna mjesta imaju u apartmanima oko 150 kreveta, što su u blizini zračne luke kao i brojni hoteli i restorani. Sve je to dio scene na kojoj nastaje priča o automobilima i novim modelima tako da će, i više smo nego sigurni, od procvata »Grobnika« koristi imati i znatno šira zajednica, naglasio je Vujnović.


Uostalom, da je potpuno u pravu potcrtao je i Niko Pulić, vjerojatno najpoznatiji i jedan od najtrofejnijih hrvatskih automobilista. On je u svom govoru prigodom proslave 40. rođendana Automotodroma, kao izaslanik predsjednice Kolinde Grabar Kitarović, istaknuo kako je i sam nakon asfaltiranja piste zatrpan brojnim telefonskim pozivima i upitima o mogućnosti testiranja automobila na Grobniku.