Brojne laskave titule

U Marini Punat otkrili tajnu uspjeha: ‘Titule nam donose zadovoljni vlasnici plovila’

Mladen Trinajstić

Foto M. Trinajstić

Foto M. Trinajstić



Dobro je znana činjenica da je Marina Punat najstarije nautičko središte u Hrvatskoj te ujedno i jedno od najvećih kompleksa tog segmenta naše turističke ponude. Puntarska je marina ujedno i najdugovječniji nositelj Plave zastave, prestižnog međunarodnog znaka predanosti čuvanju i zaštiti okoliša koji je, po prvi put u našoj zemlji, na jarbol tog modernog nautičarskog centra podignut pred 20 ljeta, zbog čega je predstavnicima Marine ovog ljeta uručena dijamantna plaketa organizacije koja u nas vodi taj međunarodni projekt. U nabrajanju svega po čemu je Marina Punat »naj i haj« zaustaviti ćemo se na onom najrecentnijem postignuću – osvajanju laskave nagrade »Zlatno sidro« kojom je ta tvrtka nedavno, na prigodnoj svečanosti upričenoj u malološinjskom hotelu Bellevue, okrunjena naslovom najbolje marine u Hrvatskoj u 2017. godini, i to u konkrenciji 32 jadranska nautičarska odredišta.



Odlična lokacija


Što Marinu Punat, koja je uzgred rečeno, najboljom u proteklim godinama (pa i desetljećima) u raznim ocjenjivačkim akcijama proglašavana nebrojeno puta čini tako posebnom pokušali smo se osvjedočiti obilaskom tog privezišno-servisnog ali i turističkog kompleksa kojeg se, obzirom na brojnost i raznovrsnost pratećih sadržaja, slobodno može okrakterizirati pravim malim, samodostatnim »gradom na moru«.





Kvalitetu marine prepoznaju i druga međunarodna udruženja. Tako i njemački ADAC svojim članovima preporučuje Marinu Punat najvišom ocjenom — s pet kormila. Britansko udruženje marina – The Yacht Harbour Association (TYHA) marinu u Puntu ocijenjuje pak s maksimalnih pet sidara. Na istočnoj strani Jadrana svega dvije marine nose ovo prestižno odličje, dok ih je na cijelom Mediteranu svega petnaestak, objašnjava nam direktorica. 



– Unatoč svemu što imamo i što stalno nadograđujemo, ključ onog što nas čini posebnima, a čini se i prepoznatima, pristup je našim klijentima, korisnicima vezova ali i prostora unutar naše suhe marine, ocjenila je na početku naše neobavezne ćakule Renata Marević, direktorica Marine Punat istaknuvši da je bez obzira na sve »nadgradnje« najvažnije, a od nautičara i najcjenjenije postignuće upravo ono oko kojeg se cijeli njihov posao zapravo i vrti – briga o na čuvanje im povjerenim plovilima. To ni ne čudi obzirom na vrijednost ondje »ostavljenih« plovila koja njihovi vlasnici, pokazalo se i u spomenutoj ocjenjivačkoj akciji (u kojoj su presudnu ulogu odgirale upravo ocjene i stavovi više od 1.100 anketiranih nautičara), Puntarima ostavljaju s potpunim povjerenjem. U doživljaju Marine Punat sigurnim i kvalitetnim mjestom cjelogodišnjeg pohranjivanja jedrilica i jahti, drže u tom nautičarskom središtu, bitnu ulogu igra njezina pozicija unutar od valova zaklonjene Puntarske drage.



Uz njene iznimne maritimne karakteristike, ustvrdila je i naša sugovornica, u očima korisnika vrlo atraktivnom čini je i zemljopisna lokacija otoka Krka odnosno činjenica da je ta marina nedvojbeno najbliže i najdostupnije takvo središte nautičarima iz većine Hrvatskoj najvjernijih emitivnih tržišta. Na samo nekoliko sati vožnje automobilom, a značajno manje i avionom, Marina Punat oduvijek uživa status mnogima najbliže i najdostupnije polazišne točke ljetnog istraživanja Jadrana ali jednako tako, reći će ondje, i mjesta dostpunog čak i pobornicima »instant« vikend opuštanja. Osim zbog njene pozicije, od svoje, Marević će reći i ništa manje kvalitetne konkurencije Marina Punat ipak iskače i po nizu inovativnih sadržaja, proizvoda i usluga prilagođenih htijenjima, željama i potrebama modernih nautičara.



Tjedno informiranje


Možda najvrijednijim, a zasigurno i najzanimljivijim iskazom takvog pristupanja djelatnosti kojem se bave u Marini Punat smatraju upravo ondje osmišljen i razvijen sustav nadziranja i praćenja stanja sigurnosti svakog od ondje na čuvanje povjerenih plovila, nazvan »Proactive boat care«. Radi se o sustavu kojeg smo sami izradili, a kojim se, uz pomoć mobilnih uređaja koje svakodnevno sa sobom nose naši marnari, u stvarnom vremenu evidentiraju i dokumentiraju baš sve radnje koje oni obavljaju na svakom od preko 1.300 plovila o kojima ovdje skrbimo, što na moru ili pak suhom vezu, ističe direktorica Marević. A da korisnici puntarske marine dobiju stalan i kontinuiran uvid u trenutno stanje njihova plovila kao i svega što je u sklopu redovnih ili pak izvanrednih obilazaka brodova ondje od angažiranih mornara i tehničara poduzimano postiže se redovnim, tjednim slanjem fotografija samog plovila kao i iscrpnog, automatski generiranog izvještaja o svim zahvatima i kontrolama koje svim vlasnicima plovila, posredstvom elektroničke pošte (najčešće petkom), stižu zahvaljujući tom interaktivnom sustavu. Predstavnici Marine kažu da je taj komunikacijski kanal značajno podigao i intenzivirao njihovu interakciju s korinicima koji, zahvaljujući takvom pristupu, sad s razlogom imaju osjećaj potpune informiranosti i uključenosti u sve što se s njihovim plovila u Puntu čini, i to u stvarnom vremenu. Inovativnost koju, sudeći po uspješnom poslovanju ali i nagradama koje osvajaju, otočani već dugo pokazuju ogleda se i u nedavno tamošnjim nautičarima na uporabu ponuđenom »plutajućem sanitarnom čvoru«, autonomnom pontonskom kompleksu koji je također osmišljen, isprojektiran i izrađen unutar Marina Punat Grupe koju, valja spomenuti i to, osim nautičarkog djela čini i s njime pozano Brodogradilište Punat ali i onaj njegov smještajni, hotelijerski segment koncentriran oko hotela »Kanajt«.



»Proactive boat care«, osim što vlasnike »umiruje« pokazujući im i dokazujući stanje sigurnosti njihovih plovila, pridonosi i našim nastojanjima upoznavanja klijenata sa svim poslom kojeg naši zaposlenici imaju oko njihovih jahti. Stalnim praćenjem redovnih aktivnosti i zahvata koje mornari i serviseri izvode skrbeći o povjerenim nam plovilima, kroz izvještaje koje sustav sam generira i jednom tjedno, zajedno sa svježom slikom njihova broda šalje klijentima na neki smo način otklonili pogrešnu i negativnu percepciju prisutnu kod djela naših korisnika da novcem kojeg plaćaju »kupuju« isključivo vez. Sad u konačnici svi vide i prate što se i koliko u skrbi oko tih plovila zapravo svakodnevno radi, a to je pridonijelo i porastu zadovoljstva naših klijenata. Ta je usluga odlično prihvaćena te je uključena u cijenu veza, zaključuje naša sugovornica.



Velika ulaganja


Što se samog »škvera« tiče, prenose nam Puntari, davno je u djelo provedena organizacijsko-tehnološka prilagodba koja je taj kompleks, od tipičnog brodogradilašta, tranformirala u suvremeni pogon održavanja, popravka i nadograđivanja svih, pa i onih najvećih mega-jahti. U tom smislu ondje se ponose nedavno dobavljenom te u uporabu stavljenom platformom za rad na visini zahvaljujući kojoj se sad, kažu, lakše, jednostavnije i kvalitetnije mogu izvoditi zahvati i na najvećim plovilima, na 25 metara visine. Sugovornica iz Marine nije zaboravila upoznati nas i s rezultatima nemalih ulaganja realiziranih u i oko hotela Kanajt, smještenog točno nasuprot nautičarskih gatova.



– Ove smo sezone sadržaje tog hotela, jednog od malobrojnih otočnih smještajnih objekata koji rade kroz cijelu godinu obogatili velikim bazenom s grijanom morskom vodom uz kojeg je uređeno i sunčalište. Za one koji ne koriste smještaj na brodu, uz sam hotel uređen je i kompleks iznimno udobnih i opremljenih, dvosobnih mobilnih kućica uklopljenih u prirodno okružje, a sam hotel skoro će dobiti i wellness kompleks opremljen saunama i relax zonom. U marini je organiziran i sadržajima popraćen bogat animacijski program namijenjen najmlađima, a otočanima je, baš kao i korisnicima Marine Punat, u krugu nautičarskog središta na raspolaganju i niz iznimno kvalitetnih ugostiteljskih sadržaja jednako kao i mnoštvo zabavnih, kulturnih i glazbenih događanja zbog kojih to, sa samim naseljem davno sraslo nautičarsko središte u sezoni djeluje kao njegov »prošireni« centar, sa svim obilježjima mjesta otvorena i dostupna svima. Marina Punat, pohvalila nam se njena operativna čelnica, kao i svi ostali krčki turistički subjekti protekle je sezone ostvarila odlične rezultate.


– Iako se onaj naš najvažniji segment djelovanja vezuje uz cjelogodišnje poslovanje koje ne ovisi o samoj sezoni, ovog smo ljeta zabilježili iznimno velik intenzitet dnevnog odnosno tranzitnog prometa odnosno boravka nautičara koji su nas posjetili pristigavši iz nekih drugih odredišta. U vršnom djelu sezone bilježili smo tako i preko dvije stotine tranzitnih dolazaka što je, u okolnostima kad se naši mornari svakodnevno brinu i o prihvatu tristotinjak naših stalnih korisnika izašlih na dnevnu plovidbu odnosno kupanje, u logističkom smislu znalo biti prilično zahtjevno, zaključuje Marević ne propustivši ustvrditi da je zadovoljstvo samih nautičara, dokazano i kroz posljednjeostvarenu nagradu, u takvim okolnostima još veće i vrijednije ostvarenje. A time se, kažu, iznova dokazala profesionalnost i predanost poslu svih 150-ak stalnih zaposlenika te punatarske poslovne grupacije.