Butkovićevo obećanje

Radovi na cesti prema creskom pristaništu: Treći trak na Porozini bit će spreman za 1. svibnja

Walter Salković

Na dionici dugoj 700 metara, vrijednoj 5 mil. kuna, suinvestitori su Hrvatske ceste, HEP, lokalna tvrtka Vodoopskrba i odvodnja te Grad Cres jer će se, uz proširenje ceste, urediti i pripadajuća infrastruktura. Dionica je kratka, ali vrlo zahtjevna jer će s trase trebati ukloniti čak 20.000 kubika materijala



CRES Početkom stoljeća tadašnja Račanova vlada donijela je Program građenja i održavanja javnih cesta za razdoblje od 2001. do 2004. godine kojim je bilo planirano i restrukturiranje državne ceste D100, glavne otočne magistrale koja povezuje Porozinu na sjeveru otoka Cresa i Lošinj na jugu otočja. Od tada se, malo-pomalo, cesta i uređuje, svakako ne dinamikom koja se očekivala ili koja bi zadovoljavala otočno stanovništvo i brojne turiste. Rokovi su se pomicali, a u sjećanju otočana je ostalo obećanje tadašnjeg premijera Sanadera, izrečeno u Malom Lošinju 2006. godine: »Državna cesta D 100 Porozina – Veli Lošinj trebala bi biti gotova do 2010., ali ćemo nastojati da se taj rok skrati za barem jednu godinu«.


Davno je prošao i taj rok, u međuvremenu su veliki dijelovi prometnice obnovljeni, ali preostala je još dionica Osor – Nerezine na otoku Lošinju te deset kilometara na sjeveru otoka Cresa.



Godišnje se preko trajektne linije Brestova – Porozina preveze oko 230.000 vozila, ali mnogi od njih otok Cres napuštaju preko pristaništa na Mergu, ne želeći se još jednom voziti do Porozine, te stvaraju velike gužve na otoku Krku. Ovim projektom uredit će se važnih 700 metara dionice i ublažiti prometni problemi nadomak pristaništa, ali još značajan dio prometnice između Vodica i Porozine iziskuje hitnu obnovu i modernizaciju.





Više investitora


Na svečanoj sjednici Gradskog vijeća Cresa održanoj 2. siječnja, aktualni ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, u svojstvu izaslanika premijera Andreja Plenkovića, najavio je skori početak radova na cesti koja vodi prema trajektnom pristaništu Porozina. Ovaj put je obećanje ispunjeno vrlo brzo jer su građevinski strojevi i kamioni na Porozinu stigli par dana kasnije i radi se »punom parom«.


Na dionici od 700 metara suinvestitori su Hrvatske ceste, HEP, lokalna komunalna tvrtka Vodoopskrba i odvodnja te Grad Cres jer će se, osim proširenja ceste, urediti i pripadajuća infrastruktura. Preciznije, obveza Hrvatskih cesta je temeljita obnova kolnika predmetne dionice državne ceste, izgradnja novih propusta, rješavanje odvodnje ceste, izgradnja novog platoa za kiosk Jadrolinije i treće prometne traka za trajektno pristanište, uključujući nogostup i ogradni zid. HEP će rekonstruirati elektroenergetsku mrežu, a Vodoopskrba i odvodnja ugraditi novi vodovod na dionici koja se uređuje i bit će to prva ukopana vodovodna cijev na Porozini. Grad Cres preuzeo je obvezu izgraditi cestovnu javnu rasvjetu te sudjeluje u rješavanju imovinsko-pravnih odnosa.


Ukupna vrijednost radova je gotovo 5 milijuna kuna (bez PDV-a), za izvođača je izabrana tvrtka Colas Hrvatska iz Varaždina, a ugovor o nadzoru sklopljen je sa zagrebačkim Institutom IGH. Iako se radi o relativno kratkoj dionici, ona je vrlo zahtjevna jer će se, primjerice, s trase koja se proširuje, trebati ukloniti čak 20.000 kubičnih metara materijala. Ugovoreno vrijeme izvođenja radova je četiri mjeseca, pa, ako sve prođe kako treba, prvosvibanjske goste mogla bi na Porozini dočekati nova cesta. To svakako najviše veseli lokalne čelnike koji su gradilište posjetili čim se počelo raditi kako bi se uvjerili da »nema zabušavanja«.


Apel mještanima


– Kao korisnici ceste, svjesni njezinih nedostataka, željeli bismo da radovi teku što brže, pa stalno komuniciramo i surađujemo s Hrvatskim cestama i Ministarstvom, a vrlo često i osobno s ministrom Bukovićem. Ministar je obećao da će ubrzati postupke i vjerujemo da će to učiniti, kao što je ispunio obećanje o ovim radovima na pristaništu. Dogovorili smo se da se čim prije krene s obnovom dijelova koji su spremni, a ovo je bila imovinsko-pravno nešto jednostavnija dionica. I ovaj projekt pokazuje da se dogovorom i zajednički mogu realizirati vrlo složeni projekti, pa očekujem suradnju naših sugrađana kad se budu rješavali imovinsko-pravni odnosi na preostalim poddionicama, a sve u cilju što brže provedbe potrebnih postupaka, rekao je tom prigodom gradonačelnik Kristijan Jurjako s kojim su bili predsjednik Gradskog vijeća Marčelo Damijanjević i potpredsjednik Patris Salković, ujedno i tehnički direktor Vodoopskrbe i odvodnje.


Za dovršetak – strpljenje


Nakon što je Grad Cres na svojoj Facebook stranici objavio da su započeli radovi na Porozini, uz veliki broj »lajkova« i komentare podrške najčešći su bili upiti kad će se urediti preostalih 12,3 kilometara ceste koja je u lošem stanju i nedovoljne širine.


– Sve četiri poddionice (Porozina, Porozina – Dragozetići, Dragozetići – Beli i Predošćica) obuhvaćene su projektiranjem kroz dva ugovora s Geoprojektom d.d. Split. Za oba projekta izdane su lokacijske dozvole te su predani elaborati za uknjižbu postojećeg stanja ceste zbog odstupanja podataka u katastru i zemljišnim knjigama od stvarnog stanja. Usporedo s uknjižbom postojećeg stanja ceste, vrše se aktivnosti na izradi potrebnih projekata i parcelacijskih elaborata. Nakon provedbe uknjižbe pristupit će se ishođenju građevinskih dozvola i rješavanju imovinsko-pravnih odnosa te planiranju izvedbe predmetnih dionica – izjavila je glasnogovornica Hrvatskih cesta Tamara Pajić. Otočanima, ali i njihovim mnogobrojnim gostima, preostaje da se naoružaju strpljenjem jer se još uvijek ne zna kada će se provesti sve te aktivnosti.