Potpisani ugovori

Počeli radovi: Duži gat u Loparu jamči da Rabljani više nikad neće biti bez trajekta

Ivor Balen

Snimio Ivor BALEN

Snimio Ivor BALEN

Ovom izgradnjom u Trajektnoj luci Lopar postići će se sigurnosni i tehnički uvjeti temeljem kojih će svi brodovi Jadrolinije po svakom vremenu moći uploviti u Lopar. Time će ova luka dobiti na značaju, prije svega zbog sigurnosti otočana, jer poznato je da druga linija, Stinica - Mišnjak, ne može uvijek biti u funkciji zbog vremenskih neprilika, rekao je Antešić



LOPAR Trajektna luka Lopar za otprilike pet mjeseci imat će obnovljeni gat, što će omogućiti sigurnije pristajanje brodova i punu operabilnost linije Lopar – Valbiska. Naglasio je to zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić prigodom današnjeg pokretanja radova na produljenju gata, prilikom čega su on i ravnatelj Županijske lučke uprave Rab Vanja Debelić potpisali ugovore. Ministarstvo je glavni financijer projekta.


– Na području Primorsko-goranske županije u posljednje tri godine Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture uložilo je oko 30 milijuna kuna u lučku infrastrukturu, u radove poput ovih, na području gotovo svih lučkih uprava. Ovom izgradnjom u Trajektnoj luci Lopar postići će se sigurnosni i tehnički uvjeti temeljem kojih će svi brodovi Jadrolinije po svakom vremenu moći uploviti u Lopar. Time će ova luka dobiti na značaju, prije svega zbog sigurnosti otočana, jer poznato je da druga linija, Stinica – Mišnjak, ne može uvijek biti u funkciji zbog vremenskih neprilika, rekao je Antešić, podsjetivši da je prošle godine izgrađen gat u Valbiski, pa će ovim radovima linija Lopar – Valbiska biti u punoj operativnoj funkciji, spremna za prihvat i većih brodova od Krka.


Krk je novi brod Jadrolinije, vrijedan oko četiri milijuna eura, koji na liniji Lopar – Valbiska prometuje od početka ove godine. Za ovdašnje navike izuzetno je moderan i velik, a njegova veličina bila je i najveći motiv da se krene s projektom produženja gata.




– Već 1. siječnja kada je Jadrolinija preuzela liniju uočili smo da trajekt viri van rive i da nastaju problemi s vezivanjem kod bure. Ministarstvo se složilo da gat treba produžiti, a za brzinu realizacije projekta pomoglo je i to što je Općina Lopar za produženje gata imala pripremljene prostorne planove, rekao je Vanja Debelić, napomenuvši da je svrha produženja gata i zaštita lučice, s kojom Općina Lopar ima planove za budućnost.


Radovi na produljenju gata odvijat će se u dvije faze. Prva je započela danas, a druga bi trebala početi 15. siječnja 2016. i trajati do 1. travnja, kada će posao biti gotov. Tada će gat koji je trenutačno dugačak 51.5 metara biti 43.25 metara duži, odnosno imat će ukupno 94,75 metara.



Vezano za kvalitetu prometne povezanosti Raba s kopnom, zamjenik ministra Zdenko Antešić spomenuo je još nekoliko zanimljivih projekata.– Jadranska magistrala je prošle godine preko 70 puta bila zatvorena i to je jedan od najvećih problema za Rab. Ministarstvo je u suradnji sa Hrvatskim cestama i Prometnim fakultetom u Zagrebu pokrenulo izradu studije koja bi trebala pokazati mogu li se optimizirati zatvaranja pojedinih dionica od Novog Vinodolskog do Karlobaga. Odgovorit će se na dva pitanja. Kao prvo, jesu li potrebna ovolika zatvaranja i drugo, može li se tehničkim mjerama, kao što je ugradnja burobrana, broj zatvaranja svesti na manju mjeru. Studija će biti gotova tijekom 2015. godine, rekao je Antešić. Hrvatske ceste, dodao je, krenule su i u projekte trećeg traka na cesti od Senja do Vratnika i obilaznice oko Novog Vinodolskog, u kojem se, po sadašnjem režimu prometa bez zaobilaznice, stvara čep. – Ovi projekti su u fazi projektiranja. Sa zaobilaznicom bi se od Stinice do Rijeke moglo doći za manje od sat vremena, a ne treba napominjati koliko bi značio treći trak do Vratnika, rekao je Antešić.


Prva faza izgradnje koštat će 3,2 milijuna kuna, od čega će Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture sudjelovati s tri milijuna, a Lučka uprava Rab sa 200.000 kuna. Ukupno, s drugom fazom, ovaj projekt koštat će 8,7 milijuna kuna.


Drugu fazu platit će Primorsko-goranska županija milijun i pol kuna, Općina Lopar 680.000 kuna, Lučka uprava Rab 500.000 kuna, a ostatak Ministarstvo. Izvođač je tvrtka San Adria iz Rijeke. Do sada je već uloženo 750.000 kuna u projektiranje, što su platili PGŽ (500.000) i LU Rab (250.000).


Tijekom druge faze izgradnje, od 15. siječnja do 1. travnja, trajektni promet se neće moći odvijati.


Svečanom početku radova jučer su prisustvovali i Nada Milošević, pročelnica Upravnog odjela za pomorsko dobro, promet i veze Primorsko-goranske županije, pomoćnik ministra za pomorstvo Igor Butorac, načelnica Sektora za upravljanje pomorskim dobrom Nina Perko i zamjenik načelnika Općine Lopar Frane Gabrić.