Foto: Sergej Drechsler
Postoji ideja o brodskom povezivanju u trokutu Novalja – uvala Mrtvaška – Rab. U toj uvali 10 km udaljenoj od Malog Lošinja, odakle se također povezuje Ilovik, potrebna bi bila dodatna ulaganja u infrastrukturu, no na taj bi se način spojila tri ponajvažnija grada na otocima Kvarnera
RAB Pozdravljamo svaku ideju o poboljšanju morskog povezivanja jadranskih otoka, koja između ostalog pomaže demografskoj obnovi otoka. U konkretnom odgovoru za uvođenje linije Mišnjak – Žigljen bila bi potrebna šira pravno-tehnička i financijska analiza, pogotovo vezana za sezonsko poslovanje našega gospodarstva, prvenstveno turizma – istaknuo nam je Dragan Andrić, direktor Rapske plovidbe na upit o detaljnijem povezivanju otoka, odnosno omogućavanju još bolje »plave magistrale« o kojoj je, pa tako i u našem listu, točnije u Otočnom prilogu, ovih dana bilo riječi.
Opet je značajno prisutna želja otočana da primjereno dobu u kojem živimo ostvare što je moguće bolju komunikaciju, a ne da im putovanja između ne baš udaljenih otoka traju satima. Bila je temom i nedavnog kongresa o otocima koji je u Opatiji organizirao Novi list, tako da ćemo i mi u njoj biti permanentno prisutni. Sa željom koja je jednaka onoj stanovnika otoka – da im život u prometnom smislu bude što je moguće sličniji onom na kopnu.
Problem nerentabilnosti
Na žalost, ono što se također mora imati u vidu, a posljedica je i lošeg demografskog stanja na otocima, je također neprijeporno – mnogi dijelovi takve, idealno zamišljene morske magistrale su – nerentabilni.
– Rapska plovidba još od 1974. godine održava brodsko-putničku liniju između Raba i Luna, točnije luke Tovarnele. Ona od 1. srpnja 2017. ima status međužupanijske linije te je PGŽ i Ličko senjska županija sufinanciraju – naglašava Andrić.
S druge strane, u akvatoriju Kvarnera postoji i ideja o brodskom povezivanju, što može biti i u trajektnom smislu, u trokutu Novalja – uvala Mrtvaška – Rab. U Mrtvaškoj, smještenoj ispod Velog Lošinja, deset kilometara udaljenoj od Malog Lošinja, odakle se također povezuje Ilovik, potrebna bi bila dodatna ulaganja u infrastrukturu, kako lučku, tako i cestovnu, no na taj bi se način spojila tri ponajvažnija grada na otocima Kvarnera, što bi u svakom slučaju bio značajan doprinos idejama što definiraju pojam »plave magistrale«.
Ne prestaju prigovori putnika, još i više stanovnika Raba, zbog stanja u trajektnom pristaništu Stinica. Ono je, što je u čisto prometnom smislu bio hvale vrijedan iskorak, otvoreno 2012. godine kad se napustilo naraslom prometu nefunkcionalni Jablanac. Na žalost od tada se u Stinici, a obećano je u infrastrukturnom smislu mnogo, nije učinilo skoro – ništa. Štoviše, situacija je krajnje neprimjerena destinaciji u koju se putuje. Županijskoj lučkoj upravi Senj Rabljani uredno plaćaju lučku pristojbu, no skoro se ništa od toga ne vraća ili dodatno investira kako bi putnici na Stinici dobili uslugu primjerenu 21. stoljeću.
Izrada cjelovite studije