Biciklistički turizam

Master-plan za Lošinj i susjedne otoke: Razvoj otočnog cikloturizma po švicarskom ”receptu”

Bojan Purić

Foto B. Purić

Foto B. Purić



MALI LOŠINJ Kao novi motiv za dolazak turista na otoke, u lošinjskim turističkim forumima vide veća ulaganja u biciklistički turizam. Švicarska tvrtka »Bikeplan«, koju su angažirali Grad Mali Lošinj i njegova Turistička zajednica, predstavila je Master-plan razvoja biciklističkog turizma na Lošinju i susjednim otocima, »težak« gotovo četiri milijuna eura, koji u nekoliko faza predviđa velike promjene u prilog ovom segmentu turizma, ali i omasovljenju korištenja bicikala među otočnim stanovništvom. Već bi do kraja ove godine u prometu središtem Malog Lošinja moglo doći do promjena, uvođenjem biciklističkih staza. One ne bi bile izvedene prebojavanjem podloge, već postavljanjem oznaka na tlo. Tako će, ostvari li se predviđeno, koridore za bicikle dobiti Riva lošinjskih kapetana i obala Priko. Dalje, na početku Zagrebačke ulice, mjestu gdje se ona spaja s glavnim gradskim trgom, nekoliko bi stepenica bilo dijelom prekriveno rampom, a onda bi Zagrebačkom ulicom išao koridor za bicikliste do Kročate i dalje prema kružnom toku ispod policijske postaje i u smjeru Velog Lošinja.


Za razne lokacije, temeljene na starim putevima i to na površinama većinom u javnom vlasništvu, predviđene su biciklističke staze različite zahtjevnosti na Lošinju, južnom dijelu otoka Cresa, Iloviku, Susku i Unijama. Ovo bi trebalo pridonijeti da Lošinj i okolica zaista postanu biciklistima prihvatljiva mjesta, a da pritom nemaju problema vozači motornih vozila i pješaci, s kojima se biciklisti u prometnoj svakodnevici miješaju, a čime nastaju potencijalno opasne situacije.


Dugoročno, kroz 6-7, najviše deset godina, u planu je izrada četiri biciklistička centra na otoku Lošinju. Bile bi to kombinacije dječjih/obiteljskih staza i »ozbiljnijih«, samo za iskusnije bicikliste namijenjenih staza, duljine oko šest km. Jedan od centara bi bio podno Osoršćice, u prostoru između njene istočne padine i dionice Nerezine – Osor glavne otočne ceste. Ostali bi bili na južnom dijelu otoka; na Poljani i Čikatu na periferiji Malog Lošinja te u šumi Podjavori u Velom Lošinju, gdje se posljednjih godina održavaju važna međunarodna MTB natjecanja. Ulaz u područja biciklističkih centara ne bi bio naplaćivan, a komercijalni bi element imali popratni ugostiteljski objekti i naplata parkinga. Financiranje projekta bila bi kombinacija javnih i sredstava iz gospodarstva ili pak samo javna, s tim da će se zatražiti novac od fondova EU-a. Najavljene su i mjere edukacije i popularizacije, kako bi se biciklima više koristilo i domaće stanovništvo.




Predstavljanje master-plana su u ime švicarske tvrtke u prizemlju Muzeja Apoksiomena održali Adrian Greiner i Jan Oggier, a svoje su osvrte dali direktor TZ-a Dalibor Cvitković i gradonačelnica Ana Kučić. Uslijedila je promocija električnih bicikala koju je vodio Emerik Ridolfo, a zainteresiranima je omogućeno da naprave poneki đir po rivi i isprobaju ove sve prisutnije »pospješene« bicikle.