Turistička sezona

Manifestacijama protiv “konfekcije”: Direktorica Turističkog ureda Baške rezimira godinu

Mladen Trinajstić

Foto: Mladen Trinajstić

Foto: Mladen Trinajstić

Za jedan vikend u listopadu, na »Baška Outdoor Festivalu« ostvareno je 1.500 dolazaka te tri tisuće noćenja, ističe direktorica TU TZO Baška Ivana Kovačić. Slična ostvarenja donose i druge vansezonske manifestacije, ponajprije »Crna ovca«



BAŠKA Turistička Baška na kraju ove godine ima mnogo razloga za zadovoljstvo.


– Iza nas je odlična sezona koju potvrđuju i statistički pokazatelji. Održano je mnoštvo događaja i manifestacija, uz pozitivne reakcije posjetitelja. Prema podacima sustava eVisitor, do konca studenog ukupno je ostvareno 171,7 tisuća dolazaka te nešto više od 994 tisuća noćenja, a već u rujnu premašen je ukupni godišnji turistički promet 2016. godine, ističe direktorica Turističkog ureda TZO Baška Ivana Kovačić.


Neovisno o sezoni


– Na razini Kvarnera Baška danas zauzima 6. mjesto i nalazi se u krugu »top 10« destinacija, odmah iza grada Opatije te k tome zauzima poziciju najjače odnosno općine s najboljim turističkim rezultatima u 2017. na području PGŽ-a, nastavlja Kovačić istaknuvši da takvi rezultati nisu slučajnost niti isključivo rezultat »više sile« – povoljnih vremenskih prilika koje su nas pratile ovog proljeća i ljeta. Značaj manifestacija u Baški, posebice kad govorimo o post i predsezoni, pokazao se kroz rezultate posjeta i noćenja. Tako je do konca svibnja ostvaren je 30-postotni porast noćenja u odnosu na predsezonsko razdoblje 2016. godinu.




Takav trend, kaže Kovačić, pripisujemo rastućoj ponudi i razvoju ponude te kreiranju tradicije manifestacija koje privlače posjetitelje neovisno o godišnjem dobu. Tako je primjerice tijekom samo jednog vikenda u listopadu, onog u kojem je održan »Baška Outdoor Festival« ostvareno 1.500 dolazaka te čak tri tisuće noćenja, a slična su nam ostvarenja donijele i druge vansezonske manifestacije, ponajprije od javnosti najiiščekivanije događanje – oživljena »Crna ovca« ali i neka druga zbivanja kojima smo ispunili cijelu proteklu godinu.


Outdoor brošura


Ove godine dovršena je i tiskana nova »Outdoor brošura« u kojoj su prezentirane sve zanimljivosti, prijedlozi i informacije o mogućnostima uživanja u aktivnom odmoru u Baški. Brošura je dostupna na hrvatskom, engleskom, njemačkom i talijanskom jeziku. Brošura, koja Bašku predstavlja u outdoor svijetu, kreirana u suradnji s Adria Bike organizacijom.


– Najveći i najznačajniji adut Baške je njeno okruženje i jedinstvena priroda, no upravo su različite sportske, kulturne i zabavna manifestacije uspjele uobličiti i prezentirati njene prednosti, osiguravajući tako potpuno korištenje potencijala, a posljedično i ostvarenje odličnih rezultata, kroz cijelu godinu, nastavlja Kovačić koja kaže da su pri izradi programa rada i financijskog plana za 2018. u obzir uzeti rezultati ovogodišnje sezone koja, smatraju ambiciozni Bašćani, dogodine može biti blago premašena.



Naša su »ciljanja« dogodine na ostvarenje milijuntog noćenja, ističe Ivana Kovačić, dodajući da se s osnova povećene vrijednosti boravišne pristojbe očekuje oko 200 tisuća kuna prihodovnog »viška«. Ta će sredstva, uz ostalo, biti uložena u pripremu i realizaciju još jedne »Crne ovce«, izradu novih kataloga, podršku programima udruga i sportskih klubova koji su se prijavili u naš Program potpora manifestacijama te održavanje i obogaćivanje niza tradicionalnih programa.



Inovacije


– Baška će svoj daljnji razvoj na planu turizma temeljiti na unapređivanju kvalitete svojih turističkih događaja ali i inovacijama, posebice u outdoor ponudi. Rezultati su pokazali da je Baška prerasla poimanja isključive kupališne destinacije i otvorila vrata drugim vrstama turizma. Šetnice, biciklističke rute, penjališta i priroda, sve povezano s tradicijom, poviješću i gastronomijom, kreira odredište idealno za aktivni odmor i iskustva koja potiču vraćanje naših posjetitelja. I u Strategiji razvoja turizma otoka Krka do 2020. godine istaknut je plan koji pretpostavlja nastavak razvijanja naše temeljne ponude kroz uređenje i unapređenje ponude i sadržaja Vele plaže, ali i nastavak pozicioniranja Baške kao najjačeg mjesta outdoor aktivnosti na Krku, zaključila je Ivana Kovačić.