Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
9. prosinca 2019.
Turizam

Loparani ne žele žrtvovati prirodne resurse pod svaku cijenu

Foto:Ivica Tomić
Foto:Ivica Tomić
Autor:
Objavljeno: 13. listopad 2017. u 7:35 2017-10-13T07:35:06+02:00

Loparani se zalažu za održivi turizam, od 22 pješčane plaže komercijalizirane su svega tri, a želja je da tako u najvećoj mjeri i ostane, rekao je Marin Mušćo

LOPAR Od samoga početka zacrtali smo jasan cilj – razvoj održivog turizma, tj. turizma koji neće bitno ugroziti prirodu niti njene resurse te koji neće poremetiti odnose među gospodarskim granama već ih objediniti i oplemeniti, a da od takvog turizma domaći čovjek može lakše i bolje živjeti, kazao je Marin Mušćo, direktor Turističke zajednice Općine Lopar na svečanoj Skupštini u Turističkom naselju San Marino povodom obilježavanja 20 godina osnutka i rada loparske Turističke zajednice.

CNN-ova reklama

– U Loparu su, od ukupno 22 pješčane plaže, komercijalizirane svega tri, a druge su još uvijek čista i netaknuta priroda, bez značajnih zahvata u prostoru. Želja je da u najvećoj mjeri to tako i ostane, da ne žrtvujemo prirodne resurse pod svaku cijenu, osobito ne u interesu stranog kapitala od kojeg stanovnici Lopara neće imati neke velike koristi, napomenuo je direktor TZ Lopara.

Kazao je da je najveći iskorak posljednjih godina učinjen u osmišljavanju i organizaciji kulturno-zabavnih, sportskih, gastro, te brojnih drugih manifestacija čiji je cilj bio promocija loparskih prirodnih ljepota, tradicije, običaja i jedinstvenih pješčanih plaža koje se ovim putem nastoje dodatno brendirati. Lopar, kaže direktor Mušćo, ima svoje adute na kojima treba ustrajati i koje što kvalitetnije i pažljivije treba valorizirati i ponuditi turistima. Posebno je istaknuo da je 2011. godine CNN proglasio Rab najpoželjnijom otočnom destinacijom za nudiste u svijetu, a 2013. Rajsku plažu uvrstio je među sto najljepših svjetskih plaža

Priznanja

Priznanja za doprinos turizmu u Općini Lopar primili su Centar za kulturu Lopar, Imperial d.d., Turistička zajednica Kvarnera, Turistička zajednica Grada Raba, KUD San Marino, DVD Lopar, Udruga veterana domovinskog rata Lopar, Iznajmljivači, Darko Pećarina, Branko Koprić, Rajko Ivanić, Ivan Jakuc, Josip Staničić, Janja Matahlija, Grozdana Marušić, U.O. Bellevue, U.O. Porat i U.O. Arta.

»Razvući« sezonu

– Teško da će Lopar u dogledno vrijeme biti cjelogodišnja turistička destinacija, no ako uspijemo »razvući« turističku sezonu na svibanj i lipanj, učinili smo veliku stvar. Za to je neophodan kvalitetan hotelski smještaj, ali i čim više malih obiteljskih hotela, pansiona, aparthotela koji su i van glavne turističke sezone i za manji broj turista spremni otvoriti svoja vrata, kazao je Mušćo, prema čijim riječima na područu Općine Lopar danas ima 10.648 registriranih ležaja, i to 1.076 u hotelima, 3.659 u kampovima te 5.913 u obiteljskom smještaju.

– Veseli činjenica da je našu najveću hotelsku kuću Imperial d.d. preuzela najveća i najuspješnija hotelska tvrtka u Hrvatskoj, Valamar Riviera, što je dugoročna garancija ulaganja u kvalitetu objekata i turistički prosperitet naše destinacije. Ako dobrom promidžbom sve ovo uspijemo približiti i na pravi način prezentirati našim turistima, te ukoliko ih na gostoljubiv i čim kvalitetniji način ugostimo u našem mjestu, ne bi trebalo biti bojazni za dobru turističku budućnost Lopara, zaključio je Marin Mušćo.

Što želimo biti

Načelnik Općine Lopar i predsjednik TZ-a Lopar Josip Borić, kazao je da pomno treba planirati budućnost mjesta, odnosno smjer u kojemu turizam mora krenuti.

– Na nama je da odredimo što želimo biti, upozorio je Borić i nadodao da se mora odrediti kojim smjerom krenuti jer je infrastrukturalno destinacija, obzirom na broj turista, preopterećena, posebice u špici sezone kada broji gotovo 10.000 gostiju. Osim toga, rekao je da su prihodi od turizma koje ostvaruje Imperial i privatni subjekti na području Lopara veliki i kreću se oko 170 milijuna kuna.

MEđu najboljima u PGŽ-u

Lopar je ove godine ostvario više od 90.000 dolazaka i 750.000 turističkih noćenja, dok je prosječan broj dana popunjenja na razini destinacije 71 dan, a prosječna duljina boravka 7,9 dana što je, tvrdi Mušćo, jedan od najboljih prosjeka u Županiji.

– To nisu mali novci na tisuću ljudi koji ovdje žive, a to ovaj prostor čini bogatim i privlačnim za život, rekao je Borić. Također je napomenuo kako su do sada znali planirati i očuvati ovaj prostor te kako su znali poboljšati i njegove sadržaje.

– Svake godine postižemo nešto više i to nas čini ambicioznima jer čovjek mora biti pokretač svega. Ovako lijepi prostor bez ljudi ne bi nosio vrijednost, kazao je načelnik Borić.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.