Biznis po buri

Iskoristili muke kampera i motociklista za biznis: Prijevoz preko Krčkog mosta od 50 do 150 eura

Biljana Savić

Kamperi na prilazu Krčkom mostu zbog bure čekali i do 30 sati / Foto Ivica Tomić

Kamperi na prilazu Krčkom mostu zbog bure čekali i do 30 sati / Foto Ivica Tomić

Mnogi turisti čekali su više od 30 sati ispod mosta. Iznervirani, optuživali su prijevoznike za organiziranu pljačku. Neki od njih su izdavali račune, no bilo je i onih koji su prevozili motocikle i bicikle u trošnim kombijima bez ikakvih oznaka



RIJEKA – Kolone iz Rijeke prema Krčkom mostu jučer su bile dugačke i do pet kilometara i stvarale su se još kod tunela Burlica i do mosta se čekalo i više od sat vremena u prometnom, zapravo neprometnom čepu. No, to je super vijest. Za onoga tko je most mogao prijeći. Što je sat ili dva čekanja naspram više od 24 sata, koliko su pod mostom čekali vlasnici kampera.


– Nismo raspoloženi za fotografiranje, ovdje smo od subote ujutro, u 9 sati smo došli, sad je, evo, nedjelja, 15 sati i još nema naznaka da će bura oslabjeti – kaže nam Slovenka koja je s obitelji jučer u 15 sati »obilježila« 30 sati provedenih u »kampu« ispod krčkog mosta. Pitamo je imaju li sve što im treba s obzirom na to da vidimo da imaju malo dijete.


– Sve imamo… govori nam i zatvara se u kamp kućicu. Nije ljuta na nas, samo je, kaže, jako iznervirana od svega. Od čega? Pa bura je stvar prirode, a ukoliko je opasna za kampere preko mosta – nema se što tu reći. Dodali bismo joj sol na ranu da smo je pitali zašto nisu slušali vremensku prognozu koja je na vrijeme najavila buru, pa smo odustali. A, onda nam je postalo jasno zašto je ljuta.


»Sramota za Hrvatsku«




Nijemac u kamp kućici ispod njene ljutit je kao ris. I neupitan je počeo govoriti, malo na njemačkom, malo na engleskom.


– Ovo je pljačka, organizirana pljačka. Sramota za Hrvatsku. Pa oni traže 150 eura da nam prebace kamp kućicu preko mosta. Nije to pošteno i sigurno ovo ne rade zakonski. Ma tko garantira da je kamp kućica zaštićenija na ovim autima vučne službe, ja mislim da je to još opasnije nego da je vučemo kao prikolicu za sobom – kaže nam Nijemac. Pitamo ga koliko je dugo već pod mostom, a on odmahuje rukama kako je to posve irelevantno naspram »lopovluka« privatnih šlep službi.


Ovaj kampist zapravo je vrlo smiren čovjek, prilično pomiren sa sudbinom. Motociklisti iz Slovenije, u trenutku kad smo ih zatekli ispred mosta čekali su dva sata na stišavanje bure kako bi prešli na Krk.


– Traže nam 50 eura za jedan motocikl, pa to premašuje moju dnevnu zaradu i neću to platiti. Mislim da je to korupcija, da su privatne vučne službe u dogovoru s nekim iz Hrvatskih cesta ili slične institucije, pa masno naplaćuju prelazak – kaže nam Slovenka, a njen motociklistički suputnik kaže da je vidio da su prošla dva moticikla iz smjera Krka.


– A nas ne puštaju. Pa neka stave ograničenje brzine na 30, vozit ćemo 30 kilometara na sat. Pazite, helikopteri slijeću na Krk, a mi ne možemo preko mosta, puštali su nas po puno jačoj buri, ovo je povjetarac naspram bura po kojima su nas puštali na most, ali sad su ovdje privatne vučne službe ili kombiji koji trebaju zaraditi. E, mi im ne damo 50 eura po motoru – govori nam Slovenac.


Domaći bajkeri im dobacuju da se vrate kući ako im ne valja i da nema ničega u tome što privatnici žele zaraditi i da ih nitko ne tjera da koriste usluge privatnih šlepera, već im se samo nudi opcija.


Nudili alternativu


Dečko je sjedio pored kombija koji je glumio vozilo vučne službe i vrlo kratko čekao »mušterije«, već za pet minuta dobio je posao i potrpao u kombi tri bicikla i dva motocikla. Čujemo da su bicikli 20 eura, a motocikli kod njega 50, pa je u džep spremio 160 eura. Pokazao nam je rukom da mu se ne približavamo, i odaslao nam decidiranu poruku da nema namjeru davati nikakve izjave. Uostalom, on je jučer imao puno posla, baš kao i njegove kolege.



Tomislav Mihaljević, voditelj smjene u naplatnim kućicama na Krčkom mostu rekao nam je da u 15 godina, koliko radi taj posao, nije doživio da je Krčki most u ljetnom razdoblju bio toliko dugo zatvoren. Konkretno, zabrana za 1. kategoriju vozila trajala je od subote u 7.45 sati, a ukinuta je jučer u 16.30, dakle nakon gotovo 33 sata.


Najveći udar bure u tom periodu – 154 kilometra na sat – zabilježen je jučer u 7.45, a prosječna jačina tijekom jučerašnjeg dana iznosila je između 115 i 125 km/h. U subotu pak jačina bure nije prelazila 125 km/h. Mihaljević nam je potvrdio da je bilo mnogo šlep službi koje su prevezle veliki broj vozila preko mosta.



Privatna vučna služba »Marino Auto« jučer je do poslijepodnevnih sati desetak puta prešla preko mosta prevozeći kamp prikolice i motocikle.


– Ja poslujem po zakonu, izdajem račune – kaže nam vlasnik Marino Stanić. No, dodaje, da je uz njega jučer na Krčkom mostu radilo još tko zna koliko neregistriranih prijevoznika i Roma koji su se snašli i prevozili motocikle i bicikle u trošnim kombijima. Pitamo Stanića je li prikolica sigurna na kolima vučne službe poburi.


– Je, pričvršćena je, a vozilo je teško 6 tona. Slušajte nitko nikoga nije tjerao da ga prevozimo, u životu nisam doživio da me ljudi doslovno mole da ih prevezem kao danas. Ljudi nikad nisu zadovoljni. Da su došli pred most koji je zatvoren za kategoriju njihovih vozila, bunili bi se kako u Hrvatskoj nije organiziran prijevoz i kako nitko ne brine o ljudima koji stoje pred mostom. Sad kad imaju alternativu, a nitko ih ne tjera da je prihvate, opet ne valja – kazao nam je Marino Stanić i dodao da ne odgovara za nelegalne prijevoznike.