Supetarska Draga

Čudna prometna signalizacija na Rabu: Na ravnom puna linija, u zavojima isprekidana!

Ivor Balen

Snimio Ivor BALEN

Snimio Ivor BALEN

Dražane je zanimalo kada će biti dovršena glavna cesta kroz Supetarsku Dragu, a dobili su odgovor da u pojedinim lokacijama Hrvatske ceste još uvijek nemaju suglasnost s vlasnicima zemljišta



RAB Šaroliki problemi muče stanovnike Gornje i Donje Supetarske Drage, a među njima, kao i u većini drugih naselja, prevladavaju oni s odlaganjem otpada i s njim povezanim narušavanjem izgleda mjesta.


Više Dražana je na zboru građana postavilo pitanje vezano za »mini deponije« koji su se formirali na više lokacija, stare olupine automobila koje strše po dvorištima ili javnim površinama, nehajno ostavljene prikolice za jahte koje čekaju novu sezonu, neisušene bare, devastirane eko otoke i nepokošene njive i živice.


– Osamdeset posto problema u svim mjestima, pa tako i ovdje, svode se na to da netko za nama mora čistiti, što je skupo. Mi to možemo raditi, ali ja želim da se shvati nešto drugo, a to je da sami sebi radimo štetu. Dakle, pred nama je izbor, ili ćemo trošiti novce na širenje turističke ponude i novih sadržaja, ili na to da metemo iza sebe, rekao je gradonačelnik Nikola Grgurić.




Kao i u svakom mjestu, građani su se uglavnom složili s njim, a kakvi će biti efekti te nove svijesti da svatko krene od sebe, ostaje vidjeti.


Pijani ili ne znaju


Dražane muče i neki za Dragu specifični problemi. Na primjer, mještani su uvjereni da je onaj tko je određivao prometnu signalizaciju na državnoj cesti D-105, koja dobrim dijelom prolazi kroz Donju i Gornju Dragu, bio pijan ili naprosto ne zna svoj posao. U nekim dijelovima na dugačkim ravnim dionicama linija je puna, a u nekima je na zavojima ili mjestima slabe preglednosti – isprekidana.


– Ako bismo strogo poštovali sva prometna pravila, do grada bismo trebali voziti preko Lopara, rekli su pojedinci. Ovo je bio jedan od skupova na kojima je zamjenik gradonačelnika Denis Deželjin govorio više nego gradonačelnik Grgurić, što znači da se više raspravljalo o »tehničkim« problemima. Građane je zanimalo kada će biti dovršena glavna cesta kroz Dragu. Dobili su odgovor da u pojedinim lokacijama Hrvatske ceste još uvijek nemaju suglasnost s vlasnicima zemljišta. Proširenje ceste koja ide od raskršća Barčevo (poznato lokalno i kao Minimaks) prema mjestu Dumići čeka pak Županijske ceste.

Kanalizacija


– Bili smo u ŽUC-u i oni imaju smanjen proračun. Ne možemo im ništa narediti, ali ćemo im uputiti dopis da to planiraju, rekao je Deželjin. Grgurić je dodao da će se Grad obratiti i na više razine, ako u ŽUC-u ne bude interesa za veće zahvate na Rabu od planiranih.


Za rasvjetu na Barčevu Deželjin je objasnio da je to u nadležnosti Hrvatskih cesta koje su u postupku ishodovanja građevinske dozvole.  


– U nekim dijelovima mjesta rasvjete nema, a u nekima svijetli kao Betlehem, komentirali su građani.


Govorilo se i o kanalizaciji, koja je kroz Dragu za sada izgrađena djelomično, pa se neki mogu priključiti, a neki ne. Ali ni svi koji se mogu priključiti to još nisu učinili.


– Dok nije bilo kanalizacije, govorilo se da je to povijesna sramota, a sada kada je imamo, neki se ne žele priključiti, rekao je Deželjin.



Na centralnom rapskom raskršću zvanom Snuga, gdje se cesta račva na onu prema gradu i onu prema Mundanijama, Drazi i Loparu, brojni turisti promaše smjer. Dražani kažu da njihovi turisti često završavaju u Kamporu, a problem kojeg su detektirali je nedostatk adekvatnog smjerokaza.– Na tabli na Snugi piše Lopar, a nigdje se ne spominje Supetarska Draga, žale se Dražani. Direktor Turističke zajednice Grada Raba Nedo Mikelić je objasnio u čemu je problem.– Prošle godine smo obnovili kompletnu signalizaciju, a ovaj dio nismo, jer cesta prema Drazi tada još nije bila gotova. Ali prije Snuge postoje table koje ukazuju na smjer prema Gornjoj i Donjoj Drazi i Gonaru, rekao je Mikelić. To su table koje Grad postavlja, a one ostale su u nadležnosti Hrvatskih cesta.


Šetnica


Građane je zanimalo i kada će se popraviti šetnica koja od Gonara vodi prema Kamporu.


– Prolaz prema Kamporu bit će uspostavljen do 1. svibnja. Šetnica je već godinama u lošem stanju, a ovo će biti samo krpanje, rekao je Deželjin. Dražani su tražili i više dječjih igrališta, pa im je obećano da će se na to misliti pri slaganju proračuna za 2017. jer za ovu godinu nema novaca.