Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
20. listopada 2019.
Napokon kući

Creski pomorac nakon španjolskog zatvora: 'Samo želim biti s obitelji, ne znam hoću li se više vraćati na brod'

Foto Bojan Purić
Foto Bojan Purić
Autor:
Objavljeno: 25. studeni 2018. u 8:15 2018-11-25T08:15:01+01:00

Ernest Pekar, koji se vratio nakon 16-mjesečnog pritvora u Španjolskoj, tvrdi da sudac nije imao dokaza na temelju kojeg je osudio njega i »chiefa« Nikolu Tolja, ali nema novca za tužbu

CRES Nakon što je šesnaest mjeseci bio pritvoren u Španjolskoj, na svakodnevicu u Cresu privikava se pomorac Ernest Pekar. Prošlog srpnja remorker Eisvogel tršćanske kompanije Lucatelli, na kojemu je bio kormilar, trebao je otploviti za Huelvu, no od posade je zatraženo da u tegalj preuzme brod Falkvaag bez posade, nepoznatog tereta u plombiranim kontejnerima, a koji je do tad teglio Sea Patron.

Nakon što su preuzeli Falkvaag i nastavili prema Španjolskoj, presreo ih je gliser španjolske carine i naredio im uplovljavanje u Cadiz, nakon što se ispostavilo da su u kontejnerima na tegljenom brodu bile švercane cigarete, ukupno 3,2 milijuna kutija, vrijednosti 12 milijuna eura.

Tegalj bez plana

Dugotrajna pravosudna procedura završila je prije desetak dana tako da su svim članovima posade dosuđene dvogodišnje zatvorske kazne, a s obzirom na već provedeno vrijeme u pritvoru, pušteni su na slobodu.

– Dopisivao sam se s odvjetnikom kojeg je angažirala firma i koji me branio na sudu i odgovorio mi je da će podnijeti žalbu. I ja bih, ali nemam novca za to, a išao bih na to da je firma kriva. Pogreška je prije svega firmina, jer smo preuzeli brod u tegalj bez dokumenta, plana tegljenja broda. Bili smo na vezu u Palermu, kada nas je nazvao inspektor iz firme i zatražio da odemo po taj brod, jer je remorker koji ga je do tada teglio u kvaru. Isplovili smo iz Palerma navečer i drugi dan oko podneva stigli južno od Malte, gdje se nalazio brod. Krenuli smo prema Huelvi, a dan prije destinacije presrela nas je španjolska carina, i to izvan njihovih teritorijalnih voda.

U gvardiji smo bili ja i »chief« Nikola Tolja, vidjeli smo svjetla, pozvali kapetana, a potom su službenici carine kao pirati upali na brod koji smo teglili. Morali smo skrenuti u Cadiz, a kad smo tamo saznali što je na brodu, bili smo iznenađeni, to više što je kapetan odmah po preuzimanju broda u tegalj nazvao inspektora u firmi, a ovaj mu odgovorio da će sve biti u redu i da ništa ne brinemo – prepričao nam je Pekar.

Različite priče 

Trenutačno, kaže, razmišlja da neće nastaviti pomorsku karijeru, iako ostavlja otvorenu takvu mogućnost. Zasad mu je, kaže, prioritet biti s obitelji – suprugom i dvoje djece – i pokušati nadoknaditi propušteno.

– Ovo je stvarno predugo trajalo. Čuo sam se s kolegom Toljom, on će preko svojeg odvjetnika uputiti tužbu, no borba protiv jedne države je teška, kao protiv vjetrenjača. Sudac nije imao dokaza i mislim da nas je osudio da ne dobije otkaz. Kada su na sudu govorili carinici kao svjedoci optužbe, svaki je pričao drugačiju priču; njihov kapetan je rekao da su trojica krenula na brod koji smo teglili, drugi da ih je bilo šest... Poslije smo kapetan našeg broda i ja razgovarali i konstatirali da se ne sjećamo da je uopće taj kapetan bio na brodu carine. Tko zna kakva je tek to mućka – zaključio je Pekar.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.