Krk

Čitavo mjesto postalo je veliko gradilište: Središte Punta do ljeta će dobiti sasvim novi imidž

Mladen Trinajstić

Foto Mladen Trinajstić

Foto Mladen Trinajstić

U samom središtu s jedne se strane odvija rekonstrukcija luke, a s druge uređuje i popločava centralni trg koji će s budućom operativnom obalom činiti funkcionalnu i ambijentalnu cjelinu. Gradi se i veliki rotor te komunalno oprema zona oko njega



Kao i posljednjih nekoliko zima, i ove je Punat pretvoren u veliko gradilište. Ovaj dio godine, naime, već je tradicionalno onaj u kojem se u tom krčkom lokalnom središtu najviše i najžešće radi i gradi, a sve da bi dolaskom toplijih i sunčanijih dana (a s njima i prvih predsezonskih gostiju) sve bilo spremno, uredno i u funkciji, baš onako kako lijepom, uspješnom i skladnom turističkom centru poput Punta i priliči. Da bi se obišlo neko od ovih dana sveprisutnih puntarskih gradilišta ne treba ići daleko pa smo se i mi s načelnikom Marinkom Žicom našli u središtu mjesta, na lokalitetu na kojem se s jedne strane odvijaju radovi na rekonstrukciji i uređenju luke, a s druge na uređenju centralnog trga, površine »naslonjene« na buduću operativnu obalu s kojom će na neki način ova javna površina činiti funkcionalnu, ali i ambijentalnu cjelinu.


– Nakon što smo prošle godine dovršili mnoga velika i našim žiteljima važna općinska ulaganja poput rekonstrukcije škole s izgradnjom dvorane te gradnju POS-ovih stanova, i ove smo si godine zadali ambiciozne ciljeve zbog kojih je Punat ponovo pretvoren u gradilište na kojem se s približavanjem proljeća žuri s dovršetkom niza za sve nas Puntare iznimno bitnih investicija, rekao je Žic.


Dogradnja mjesne luke




U prvoj polovici godine, odnosno do početka turističke sezone planiraju odraditi čak tri dugo očekivana projekta. Prvi među njima, ujedno i financijski »najteži«, onaj je kojeg glavninom financira Županijska lučka uprava, a odnosi se na dogradnju i rekonstrukciju mjesne luke, projekt koji je pripreman više godina, a konačno je započet koncem 2019. godine. Kako nas informira puntarski načelnik, općinski udio u ovoj etapi ulaganja u lučku infrastrukturu određen je na 2,2 milijuna kuna. Uz ta sredstva, u projekt koji će napokon riješiti dosad vrlo izraženi manjak operativnog prostora u Luci Punat sam nositelj projekta – Županijska lučka uprava Krk – ulaže svojih 7,9 milijuna, a Primorsko-goranska županija dodatnih 2 milijuna kuna. Širenjem obalnog područja i izgradnjom novog, operativnog gata Punat će riješiti manjak »manevarskog«, odnosno ukrcajno-iskrcajnog prostora koji je onemogućavo i otežavao rad brojnih turističkih brodara. Što se pak rokova tiče, doznali smo da će, nakon što je dovršen obalni zid, na lokalitetu Punćale glavinu graditeljskih zadaća sad preuzeti mehanizacija s pontona, zajedno s bušećom garniturom uz pomoć koje bi se novi gat u tom akvatoriju trebao izgraditi do sredine travnja, a u slučaju lošijih vremenskih prilika, najkasnije do prvomajskih praznika.


Novi rotor


Krajem siječnja, nakon višegodišnje procedure izvlaštenja i ishođenja dozvola za gradnju, krenuo je i projekt rekonstrukcije županijske ceste s kružnim raskrižjem u naselju Punat. Investitor tog, 3,36 milijuna kuna vrijednog prometnog projekta je Županijska uprava za ceste, a ono što treba reći jest i to da u komunalno opremanje šireg područja zone na kojoj se sad gradi taj rotor Općina Punat ulaže svoja 2 milijuna kuna, i to ponajprije u prateću infrastrukturu – javnu rasvjetu, telekomunikacijsku kanalizaciju, ali i sustav odvodnje oborinskih voda. Ovaj cestovni objekt, objašnjava nam naš sugovornik, vrlo je važan doprinos protočnosti i sigurnosti prometovanja prema samom Puntu, odnosno Staroj Baški. – U zoni u kojoj se dosadašnje raskrižje sad tranformira u rotor posljednjih je godina izgrađen cijeli niz novih objekata, od POS-a do trgovačkog centra. Ondje je i naša škola, u neposrednoj blizini i kamp Pila, a istim se potezom osim autobusnog prometa prema središtu mjesta odvija i sav promet prema Staroj Baški koji je u sezoni zapravo prilično intenzivan. U takvim okolnostima, postojeće prometno rješenje više nije moglo udovoljiti potrebama osiguranja sigurnog prometa, kako onog cestovnog, tako ni pješačkog, kaže Žic ističući da će novi rotor (koji bi u funkciju trebao ući koncem svibnja ili najkasnije početkom lipnja) nogostupima koji se također grade podići sigurnost pješaka na značajno veću razinu.


Centralni trg


– Osim tih dvaju gradilišta, već se neko vrijeme gradi i na našem Centralnom trgu – javnoj površini koju također do početka nadolezeće sezone očekuje temeljit »facelifting«. Na tom području zapravo ćemo dovršiti i estetski povezati sve one zahvate koji su proteklih godina etapno izvođeni u okolnim područjima, kako na pješačkoj površini između parka i pošte, tako i u okolnim ulicama koje su, nakon što su infarstrukturno opremljene, popločene kamenom. Sad će napokon takav pokrov partera dobiti i zona između pošte i banke, odnosno područje trga koji će, nažalost ipak ne do ovog ljeta, dobiti i prigodan spomenik moru. Taj objekt, zbog nekih logističko-organizacijskih problema, prema svemu sudeći ipak nećemo stići realizirati do ove sezone, ali će u sklopu aktualnih zahvata ondje biti odrađena priprema i sve predradnje nužne za naknadnu instalaciju uresa naše obale – zaključio je načelnik uvjeren da će Punat ove sezone, upravo zahvaljujući svim spomenutim projektima i investicijskim ulaganjima, krasiti znatno ljepša, skladnija i urednija slika, onakva kakva priliči jednom od najrazvijenijih turističkih centara otoka Krka, ali i regije.


Kameni parter na 1.750 kvadrata


Kad je Centralni trg u pitanju, u ovoj fazi izvodi nastavak ulaganja koja su započela na proljeće prošle godine kada je popločeno 800 četvornih metara javne, pješačke površine. Sad se, u drugoj etapi tog zahvata, planira popločenje još kojih 950-ak kvadrata pješačke zone pa će po dovršetku radova (planiranom za drugu polovicu travnja) uređena površina u centru mjesta ukupno dosizati čak 1.750 kvadrata te se protezati od Parka s anđelom pa sve do zgrade banke odnosno lučke kapetanije i dalje, duž nogostupa uz ulicu Obala, sve do zgrade Kostarike, zaključio je prvi čovjek izvršne vlasti Općine Punat.


Rješavanje problema oborinskih voda


I ove se godine nastavljaju radovi unutar EU projekta izgradnje kanalizacijske i rekonstrukcije vodovodne mreže. Paralelno s njima, gradi se oborinska odvodnja te se ulažu značajna sredstva u elektroničku komunikacijsku infrastrukturu. »Pod zemlju«, tako, za našu budućnost ulažemo 700 tisuća proračunskih kuna, kaže Žic. Zajedničkim ulaganjima Županijske uprave za ceste i Marine Punat, u zoni pred tim nautičarskim središtem, na potezu gdje se proteklih mjeseci gradila vodovodna infrastruktura, narednih će se dana odraditi i značajnija ulaganja u gradnju sustava odvodnje oborinskih voda kojim će se napokon riješiti problem nakupljanja vode na kolniku županijske ceste, a koji je ondje bio izražen nakon svake veće kiše, zaključio je Žic dodajući da se sustavi odvodnje oborinskih voda, osim u zoni kod Marine, već neko vrijeme grade i dovršavaju u više ulica tog otočnog naselja, posebice onima u kojima su problemi te vrste bili najizraženiji.