Linija Crikvenica - Šilo

Boduli i Kirci od jučer su udaljeni samo – pet minuta

Mladen Trinajstić

Foto V. Karuza

Foto V. Karuza

Liniju između Crikvenice i Šila tijekom cijene godine brzim i suvremenim plovilom održavat će dramaljska tvrtka »Marinero Tours«. Polovicu troškova subvencionira Primorsko-goranska županija, a ostatak Grad Crikvenica i Općina Dobrinj



ŠILO Prigodnom svečanošću upriličenoj u luci Šilo, točnije na mjestu koje je do početka 90-tih godina služilo kao trajektno pristanište, jučer je obilježen začetak održavanja prve županijske brodske linije na potezu Crikvenica-Šilo. Velika i od otočana, posebice žitelja Šila, ali i cijele Općine Dobrinj dugo iščekivana fešta označila je završetak dugogodišnjih nastojanja vraćanja »službene« morske veze dvaju tek milju i pol udaljenih obalnih naselja – Šila i grada Crikvenice a koja je, kako je i sam dobrinjski načelnik Neven Komadina u ovoj prilici rekao, u proteklim godinama bila pomalo improvizirana te »pogonjena« financijskim potporama kojima je lokalne brodare pomagala dobrinjska općinska uprava.


A da je jučerašnja svečanost uistinu označila okretanje novog lista u modelu pomorskog povezivanja otoka Krka s kopnom nije skrivao niti načelnikov prezimenjak, župan Zlatko Komadina koji je, po uplovljenju u šilarsku luku ustvrdio da je novouspostavljena veza zapravo i prva legalna županijska pomorska prometna linija u našoj zemlji odnosno prvi takav uspješno realizirani projekt kod kojeg su prije uvođenja ispoštovani baš svi zakonski uvjeti, uključujući i oni vezani uz koncesiju.


Subvencija 


– Ovom se linijom želi poboljšati pomorsko prometno povezivanje naseljenih otoka i naselja na kopnu, a u budućnosti i međusobno povezivanje otoka, dodao je župan davši naslutiti da će se uspostavljenim modelom od županije i lokalnih uprava »potpomognutog« oblika pomorskog prometovanja uskoro nastojati povezati i neke druge sredine.




Brodsku liniju koja će brzim i udobnim plovilom spajati Bodule i Kirce PGŽ je subvencionirao s polovicom iznosa potrebnog za pokrivanje troškova na godišnjoj razini, a koji ukupno iznose 212 tisuća kuna. Ostatak novca nužnog za zaokruženje tog projekta, istakli su jučer dobrinjski načelnik Neven Komadina i njegov crikvenički kolega – gradonačelnik Damir Rukavina, zajednički će podmirivati Općina Dobrinj i Grad Crikvenica. Vrijednost cjelokupnog projekta unutar šest godina (na koliko je ishođena koncesija) iznosi nešto manje od 1,28 milijuna kuna.


Deset puta dnevno 


Linija koju će od sada kroz cijelu godinu održavati dramaljska tvrtka »Marinero Tours«, a koja se za obavljanje tog posla u narednom šestogodišnjem razdoblju izborila posredstvom javnog natječaja, Crikvenicu i Šilo povezivat će u zimskom periodu najmanje tri puta dnevno, a četiri puta u »međusezonskom« dijelu godine. Ljeti, kad očekivano naraste i broj zainteresiranih putnika, brzi i okretni gliser dramaljskih moreplovaca prigodno, po zaštitniku Šila nazvan »Sveti Roko«, dva će susjedna »prekomorska« naselja povezivati najmanje deset puta dnevno te uz veliku vjerojatnost neprekidnog »zvrndanja« preko kanala. Cijena povratne putničke karte iznosit će 38 kuna, odnosno 19 kuna za putnike sa stalnim prebivalištem na otoku. Nije na odmet spomenuti i da će žuti gliser Marinero Toursa s jedne obale na drugu potpuno besplatno prevoziti bodulske učenike i umirovljenike koji su, najčešće zbog potrebe odaska u crikveničke zdravstvene ustnove, i bili najčešći putnici na liniji koju su Dobrinjci dosad sami održavali.


Siguran i brz 


– Putnici će na putovanju u trajanju od svega pet minuta udobno i sigurno ploviti našim novim, suvremenim gumenjakom s plastičnim dnom, plovilom kakvim se može prometovati u svim vremenskim uvjetima i kakvim se, upravo zbog njegovih izuzetnih maritimnih karakteristika, danas služi i pomorska policija kao i službe zadužene za traganje i spašavanje na moru, kaže Robert Domijan. Vlasnik dramaljske tvrtke nije propustio napomenuti i da se u slučaju potrebe putnički prostor plovila u kojem se udobno smješta 12 putnika (i kojem putna brzina doseže 22 čvora) može zaštititi pomičnim stranicama. Ipak, u želji da budućim putnicima na ovoj liniji osiguramo još veći komfor, već se spremamo našu flotu ojačati drugim, nešto zatvorenijim plovilom u koje će se moći ukrcati i ponešto tereta, kaže Domijan iz čijih se riječi može zaključiti da Boduli uskoro više neće imati ispriku za dolazak u posjet svojim crikveničkim prijateljima praznih ruku, odnosno kojeg bocuna vina, kašetice škampa ili kojeg kilograma krčke janjetine.


Počelo još davne 1905.


Da je povijest morskog prometovanja između Šila i Crikvenice i duga i sadržajna, u kraćem je podsjećanju na njegovu prošlost ukazao dobrinjski načelnik.


– Osim činjenice da je Šilo, kao najmlađe naselje naše općine zapravo i osnovano od žitelja Crikvenice i Selaca o čemu i danas svjedoče najčešća prezimena naših Šilara, o značaju ovakvog vida veza između dvaju susjednih mjesta govori i podatak da je upravo ondje, a s ciljem povezivanja ovog otoka sa susjednim nam gradom, još davne 1905. osnovano »Parobrodarsko društvo otoka Krka« d.d. te u promet stavljen i njegov prvi parobrod nazvan »Dinko Vitezić«. Na dionici Šilo-Crikvenica davne 1959. uspostavljena je i prva trajektna linija na hrvatskom djelu Jadrana, ona koju najprije »nosio« trajekt Kvarnerske plovidbe »Bodulka«, a potom, od 1963. i trajekti u floti Jadrolinije, rekao je Neven Komadina primjetivši i da je od otočana nikad prežaljenog ukidanja 1991. godine pomorska veza Šila i Crikvenice zapravo bila ostavljena na milost i nemilost financijskog potencijala lokalnog proračuna.