Zračna luka na Mišnjaku - i "za" i "protiv"

Aerodrom podijelio Rabljane: Je li u ovom trenutku projekt nerealan?

Ivor Balen

»Prva postava« HDZ-a na skupu je izrazila veliki oprez spram ove investicije, dok SDP-ova izvršna vlast podržava izgradnju zračne luke i smatra da treba krenuti u pripremu dokumentacije



RAB » Rabljani su podijeljeni na one koji su za izgradnju aerodroma na Mišnjaku i one koji nisu nužno protiv, ali smatraju da je taj projekt u ovom trenutku nerealan. Zaključak je to sa zbora građana održanog u Banjolu, koji je dodatno dobio na važnosti s obzirom na to da su na zbor, koji je okupila gradonačelnica Rosanda Krstinić Gušćić, došli brojni predstavnici HDZ-a, bez obzira na to stanuju li u Banjolu ili ne. Bila je tu cijela prva postava: predsjednik Petar Valovičić, nedavni kandidat za gradonačelnika Nikola Grgurić, njegova zamjenica Kristina Dundović, vijećnici Slobodan Frankić i Nikica Španjol…


  – Nismo mi protiv. Volio bih i ja aerodrom na Rabu, kao što bih volio još kat na kući i mercedes. Ali to je pitanje prioriteta, a aerodrom u ovom trenutku nije najvažnija stvar. Bez turističkog proizvoda nitko neće doći na Rab ni »space shuttleom«. Mi plaćamo pripremu projekta, a nemamo nekoga tko je zainteresiran za izgradnju. Ne radi se o politici, nego o pitanju biste li prije kupili mercedes ili popravili krov na kući, rekao je Nikola Grgurić. 


 Odluka vijeća


Dobar dio rasprave sveo se na pitanje »kokoš ili jaje«, odnosno treba li čekati investitora da se pripremi dokumentacija ili prvo pripremiti papire.




  Većina u vijeću koju predvodi HDZ je oprezna, a SDP-ova izvršna vlast mišljenja je da prvo treba napraviti dokumente, veći dio kojih je plaćen EU sredstvima. Taj dio projekta oni privode kraju, a jedan od ključnih poteza koji je potreban da bi se posao zaključio je izmjena prostorne dokumentacije. Prema njihovim tvrdnjama, izmjena je potrebna da bi se pista zakrenula i na taj način projekt pojeftinio i učinio atraktivnijim za potencijalne investitore. No, odluku o izmjenama, koja bi trebala biti na dnevnom redu ovaj mjesec, mora donijeti vijeće.



Prije nekoliko mjeseci u Novom listu je objavljen tekst u kojem je spomenuta brojka od 200.000 putnika koji će koristiti rapski aerodrom. S obzirom na to da je to veći promet nego što ga ima krčki aerodrom, mnogi na otoku zbijali su šale s tom brojkom i govorili da će se onda Rapska plovidba zagasiti jer će svi gosti do jednoga na otok dolaziti avionom. Karmen Španjol Bičanić, stručnjak Grada za EU fondove, objasnila je da je 200.000 putnika zapravo maksimalan broj putnika kojeg planirana zračna luka može podnijeti, a ne očekivani broj.   Na pitanje kako će se onda aerodrom održavati na životu s malim brojem putnika, Španjol Bičanić je odgovorila da EU predviđa poticaje za aerodrome s manje od 700.000 putnika ako ispunjavaju uvjete koje bi rapski ispunjavao.   – U Hrvatskoj trenutačno samo zagrebački, zadarski i dubrovački aerodrom ispunjavaju te uvjete, rekla je.


– Mi se moramo boriti da budemo što bolje prometno povezani, a zračna luka donijet će nam veći broj gostiju. Uspoređujemo se s destinacijama kao što su Zadar, Pula i Lošinj koje imaju aerodrome. Ovaj projekt nije ničija želja, nego strateška stvar usmjerena na razvoj destinacije, rekla je gradonačelnica, napomenuvši da je nužno, ako se želi privući EU sredstva ili investitora, najprije ishodovati građevinsku dozvolu. Petar Valovičić ustvrdio je da je na dokumentaciju potrošeno 700.000 eura, od čega je Grad Rab platio 15 posto.  

 Ostati konkurentan


– Znači već imamo trošak, a ne znamo tko će graditi aerodrom. Država to nije, PGŽ nije, a Grad ne može. Pa i Krk je u lošem stanju, a mi želimo aerodrom. Okupili smo se ovdje da si stavimo omču oko vrata. Imat ćemo projekt koji nikoga ne zanima, rekao je čelnik rapskog HDZ-a. Gradonačelnica je odgovorila da Rabljani ne mogu biti taoci te da turizam ne smije stagnirati.


  – U perspektivi moramo imati i hotele s četiri i pet zvjezdica. Ne možemo reći da se konkurentske destinacije ne mogu dostići. Svrha ove dokumentacije je da se nosimo s drugim turističkim destinacijama, rekla je Krstinić-Gušćić. U raspravu su se uključili i ostali građani, koji su bili podijeljenih mišljenja.


  – Vi se ne sjećate početaka Rapske plovidbe. Prije 50 godina smo plovili prema Jablancu i od tamo su nam mahali da se vratimo jer nema nikoga. A na Rabu su ljudi govorili »ne daj Bože da auti dođu na otok«. Nemojmo uvijek biti protiv svega. Gdje bismo danas bili da auti nisu došli na Rab? Isto je s aerodromom, rekao je jedan stariji gospodin.


  – Ovo su najobičnije floskule. Nakon 50 godina strašite ljude pričom o autima. Treba pogledati što se događa. Aerodrom neće preuzeti država, a neće ni privatnici, rekao je drugi građanin.