Čim se jedna prometnica otvori, druga se zatvori

Nove prometne zavrzlame: Od rotora se vrti u glavi i Opatijcima i Matuljcima

Davor Žic

Osim nedovršenog rotora na Kuku, postoji i drugi kružni tok koji se nikako ne uspijeva dovršiti, a riječ je o rotoru kraj novootvorenog Centra primarne zdravstvene zaštite u Matuljima izgradnja kojega je probila sve rokove iz investicijskog plana



MATULJI  Test za živce vozača predstavlja aktualna matuljska prometna situacija, jer zbog brojnih zatvorenih prometnica teško je stići na odredište unaprijed planiranom rutom.


Dobra je vijest, doduše, da je matuljski načelnik Mario Ćiković uspio dogovoriti otvorenje Matuljske ceste u smjeru od opatijske Tošine prema Matuljima za vrijeme ljetne pauze na radovima POS-ovih stanova zbog kojih je ta cesta dugo vremena bila zatvorena za sav promet, a što je uzrokovalo značajne poremećaje u normalnom odvijanju prometa. 


   No, dok se na jednoj strani »otvara«, na drugoj se »zatvara«, a situacije na ostalim cestama koje vode prema prometnom matuljskom središtu bitno su kompliciranije.


Među raskopane prometnice ubrajaju se i one šmogorske, zahvaljujući radovima na kanalizaciji, pa će vozač nevješt manevriranju lokalnim cesticama koji skrene u centru mjesta pored slastičarnice, izlaz pronaći tek na cesti kraj veletržnice…   

Građani gube strpljenje


– Jučer se asfaltirao predio od rampe do skretanja za groblje, pa će se stanovnici ovog područja nakon toga moći kretati koristeći ceste Put za Buč i Ulicu Ivana Matetića Ronjgova. Nakon toga, na jedan ili dva dana morat ćemo zatvoriti i cestu Viktora Cara Emina, od slastičarnice prema štacionu, ali tada će promet biti moguć drugim prometnicama. Inače, prema dinamici radova, planiramo investiciju u Šmogorima dovršiti do kraja listopada, a za čitav projekt izgradnje kanalizacije Matulji sjever i jug rok je do kraja godine, kazao je Miodrag Šarac, voditelj RJ Investicije i razvoj u Komunalcu Opatija.   

No, dok mještani razumijevanja za kopanje povezano sa širenjem sanitarne kanalizacije uglavnom imaju jer – »mora se sad potrpet da nan kašnje bude boje« – sve ga je manje za radove na izgradnji rotora kraj novog Centra primarne zdravstvene zaštite i klinike dr. Nemeca. 


   Investicija koju predvode Hrvatske ceste nekoliko je puta »probila rokove« – dovršetak se planirao 1. travnja, zatim u svibnju, lipnju i početkom srpnja – pa strpljenje gubi i matuljska vlast. 


   – Na toj lokaciji napokon je postavljen prvi sloj asfalta, ali definitivno nismo zadovoljni dinamikom radova. Ovdje je investitor Hrvatske ceste, a izvođač Hidroelektra, a mi osim stalnog požurivanja nemamo nikakvih ovlasti, pojasnio je načelnik Ćiković.   

Pogrešan projekt


Treći veliki matuljski prometni problem, koji u ovom slučaju dijele s Opatijom, predstavljaju radovi na rotoru na Kuku, čiji su investitor također Hrvatske ceste.


Osim što se zbog pogrešno napravljenog projekta čitava investicija znatno odužila, probleme stvara i nova prometna regulacija na Pavlovcu, skretanju s Preluka za Panoramu te raskrižju na dnu Tošine, koja je već prouzročila barem tri ozbiljne nesreće. 


   – Na nedavnoj koordinaciji (grado)načelnika liburnijskog područja odlučeno je da ćemo se s Hrvatskim cestama dogovoriti da nam predstave stanje na gradilištima te planove za iduću godinu kako bismo uskladili radove na različitim lokacijama, da se ne odvijaju baš u isto vrijeme, zaključio je Ćiković.