Brojke u plusu, računi u minusu

Jeftini web aranžmani privukli goste skromne platežne moći u Opatiju

Marina Kirigin

Ljetni sezonski ugođaj u Opatiji može se osjetiti tek posljednjih nekoliko dana u kolovozu, no željene izvanpansionske potrošnje i dalje nema – klijentela koja stiže nema novca za izvanpansionsku potrošnju 

OPATIJA Četiri posto više dolazaka i jedan posto više noćenja ovogodišnji je turistički srpanjski rezultat u Opatiji. Brojke koje lagano rastu uvijek izgledaju optimistično, no s terena dopiru negativne ocjene turističke sezone. Ugostitelji, turistički djelatnici, trgovci kažu da je promet puno lošiji u odnosu na prethodne godine. Turistička sezona, smatraju mnogi – definitivno je podbacila. Neki tvrde kako su ovi lagani turistički statistički plusevi razlog suzbijenog crnog-sivog tržišta u domeni privatnog iznajmljivanja. Naime, iznajmljivači su se posljednjih godina svi redom registrirali i redovno prijavljuju svoje goste. Onaj ljetni sezonski ugođaj u Opatiji može se osjetiti tek posljednjih nekoliko dana u kolovozu, no željene izvanpansionske potrošnje i dalje nema. Razlog tome mogla bi biti i prodaja aranžmana putem web stranica za grupnu kupnju koje nude popuste (megabon, kolektiva, crno jaje), i koja na taj način u turističku destinaciju priziva klijentelu koja si ne može priuštiti sadržaje izvan onih koji su uključeni u cijenu aranžmana.  

Cjenkanje je u modi




– Sezona definitivno nije kao lani. Zasigurno je 20-tak posto podbacila. Razlog tome je financijska moć gostiju, ili su gosti promjenili navike, ili imaju manje novca. Dosad nisu nikad radili problema oko cijena, a sada rade problem oko svega, sve im je preskupo. Osim toga, izuzetno se žale na noćni život grada. Organiziramo After beach party i gosti koji nam dođu redovito govore kako nemaju gdje provesti večer. Jedini izuzetak je Colosseum na Slatini – govori Zoran Vukajlović, voditelj lounge bara »Tantra« na opatijskom kupalištu Lido. 


  Promet u odnosu na lani pao je i urarstvu »Štimec« na Slatini i to za 30-tak posto. Vlasnica Marija Štimec kaže da se potrošači cjenkaju do nemilosti, te uglavnom šeću šetnicom i odlaze u hotel. 


  – Srpanj je bio izuzetno loš, u kolovozu se može primijetiti da ima nešto više gostiju, no ne kupuju. Jednostavno, sve je teže živjeti u ovom gradu. Sezona nije sezona, a evo predstojećeg listopada hotel u čijem dijelu poslujemo biti će renoviran pa ćemo morati zatvoriti na više od pola godine. Pitam se od čega ćemo živjeti, zaista smo jako nezadovoljni – kaže Štimec. 


  U ugostiteljskom objektu na Slatini, djelatnica koja je željela ostati anonimna rekla je kako je nažalost »čak i u ratnim vremenima bilo bolje što se tiče prometa«.  

Srpanjska »rupa«




– Osamdeset posto naših gostiju kafića su domaći ljudi koji ovdje žive, odnosno to su naši stalni gosti, to vam sve govori. Muvinga na Slatini posljednjih dana ima, ali nema potrošača. Sezona nam se svela na 20 dana, a od toga se ne može živjeti – govori djelatnica u opatijskom kafiću. 


  Turistička radnica Margarita Šepić koja već godinama prodaje izlete Paragvaj toursa na opatijskoj Slatini, kaže kako su prazna parkirna mjesta duž glavne opatijske ulice najbolji pokazatelj turističkog prometa. 


  – Posljednjih tjedan dana u kolovozu promet se malo popravio, ali srpanj je bio prava turistička rupa. Rusi su izostali zbog viza, došlo je možda njih 15 do 20 posto u odnosu na lani. Tu je napravljen veliki propust. Došli su Skandinavci koji su odlični gosti, no opet vrlo malo Talijana koji su i dalje u velikoj krizi. Nešto je više Engleza, a zahvalni možemo biti da nas ne napuštaju i da su nam i dalje vjerni Austrijanci i Nijemci. U odnosu na lani, čini mi se da ove godine imamo malo bolje goste, manje se cjenkaju, kupuju cjelodnevne brodske izlete na otoke i plate koliko košta – zaključuje Šepić.